smanjenje troška

HAC ukida 40 od 90 rukovodećih radnih mjesta

  • Autor: I. I. / Hina
  • Zadnja izmjena 07.05.2019 09:05
  • Objavljeno 07.05.2019 u 09:05
Hrvatske autoceste

Hrvatske autoceste

Izvor: Pixsell / Autor: Luka Stanzl/PIXSELL

Nakon što je prošle godine obavljeno financijsko restrukturiranje Hrvatskih autocesta (HAC), ovog mjeseca Ministarstvo prometa i uprava HAC-a kreću u poslovno restrukturiranje ove državne tvrtke, piše u utorak Jutarnji list

Na programu poslovnog restrukturiranja HAC-a pola godine radili su konzultanti tvrtke Deloitte. Dubinsko snimanje rezultiralo je njihovim prvim preporukama koje pokazuju sve razmjere stranačkog, obiteljskog, klijentelističkog i svakog drugog zapošljavanja u ovoj državnoj tvrtki, navodi dnevnik.

'Deloitte preporučuje Upravi HAC-a ukidanje čak 40 od 90 postojećih rukovodećih mjesta unutar HAC-a. Također su utvrdili kako je 140 zaposlenih u administraciji ove tvrtke apsolutni višak te su nepotrebni za funkcioniranje tvrtke', ističe Jutarnji.

Neslužbeno doznaju da će do kraja mjeseca biti ukinut jedan samostalni odjel, tri odjela i deset grupa. Među ostalim, bit će ukinuta mjesta direktora sektora, šefova odjela, šefova cestovnih pravaca, a osobe zaposlene na tim mjestima bit će premještene na niže pozicije.

U HAC-u navode kako će ova racionalizacija smanjiti trošak poslovanja za nešto više od 750 tisuća kuna godišnje. Odnosno 18.750 kuna po zaposlenom. Što se tiče zaposlenih u administraciji HAC-a višak, njih 140, utvrđen je u svim ustrojstvenim tvrtkama HAC-a.

U Upravi tvrtke procjenjuju kako će otpuštanjem ovog broja zaposlenih na godišnjoj razini uštedjeti oko 25,5 milijuna kuna. To znači da je prosječni trošak jednog zaposlenog nepotrebnog djelatnika HAC-a u administraciji 15.178 kuna, piše Jutarnji list.

Početak otpuštanja ovog viška djelatnika, kako saznaju, trebao bi započeti do kraja godine. No, iz HAC-a neće otići praznih ruku jer imaju pravo na otpremnine koja prosječno iznosi oko 160 tisuća kuna bruto.

'Da se u HAC-u enormno i, sada je očito, bespotrebno zapošljavalo, pokazuje i sljedeći podaci. Kada su 2012. tadašnja Uprava HAC-a i ministar prometa pompozno najavili restrukturiranja HAC-a, koje je uključivalo izdvajanje tvrtke za održavanje u posebnu tvrtku, u HAC-u je bilo 2800 zaposlenih, a plan je bio da ih 2015. godine bude 2378.

Prema službenim podacima, na dan 30. travnja ove godine u HAC-u je 2702 zaposlenih s time da su od 1. prosinca 2017. do 1. travnja 2019. tvrtku uz poticajne otpremnine napustila 274 radnika. Što znači da je 1. prosinca 2017. u HAC-u radilo 2976 radnika, odnosno gotovo 200 više negoli prije sedam godina kada je najavljivano restrukturiranje.

U najvećem dijelu u administraciji jer su osnivanjem posebne tvrtke HAC ONC udvostručene rukovodeće funkcije. U Ministarstvu prometa i HAC-u sada su odlučni u provedbi plana restrukturiranja koji se uz podršku Svjetske banke smatra ključnom reformom u mandatu ove Vlade', piše Jutarnji list.

Poslovno restrukturiranje HAC-a trebalo bi trajati dvije i pol godine, a osim unutarnje reorganizacije tvrtke i rješavanja viška zaposlenih ovaj dio restrukturiranja uključuje i novi sustav elektroničke naplate cestarine, održavanje javnih cesta, upravljanje cestovnom imovinom.

Prema procjenama, do kraja 2022. godine iz HAC-a bi uz stimulativne otpremnine otišlo oko 700 djelatnika, što znači da se nakon odlaska 274 radnika u sljedećih još tri i pol godine očekuje odlazak još njih oko 400, navodi dnevnik.

Pregled tjedna bez spama i reklama

Prijavi se na naš newsletter i u svoj inbox primaj tjedni pregled najvažnijih vijesti!