afera mreža

Evo kako je moguće da Lovrinčević izvuče 140.000 eura, a da ga nitko ništa ne pita

17.12.2023 u 09:49

Bionic
Reading

Bilo koje državno poduzeće, agencija, ured ili ministarstvo televizijama može u skladu sa zakonom izravno plasirati novca koliko želi, piše u nedjelju Jutarnji list

Je li moguće da je Jurica Lovrinčević kao savjetnik ministra gospodarstva Davora Filipovića (HDZ) izvukao 140.000 eura tijekom godine, a da ga nitko ništa nije pitao, te još komotno najavio kako će iduće godine izvući i više jer mu to nije problem dok je u ministarstvu? Je li mogao samo u Mrežu TV, televiziju skromne ili nikakve gledanosti, bez problema plasirati 200.000 eura? Je li mogao određivati koliko će pustiti na Novu TV, koliko RTLu, HRT-u i da se pritom nikome ne mora izjašnjavati oko cifre koju je dao nekom mediju, za koju uslugu i je li negdje mogao proći bolje?

Zvuči nevjerojatno, ali mu je to omogućio Zakon o javnoj nabavi, koji kod zakupa medijskog prostora na televizijama i radijskim postajama predviđa iznimku od primjene zakona. Dakle, ako se želi zakupiti prostor u tiskovinama, i to u iznosima većima od 200.000 kuna (što je 26.544,6 eura) mora se provesti postupak javne nabave, dok bilo koje državno poduzeće, agencija, ured ili ministarstvo televizijama može mimo natječaja plasirati novca koliko želi. Hanza Media još je u siječnju ove godine upozoravala Vladu, Ministarstvo gospodarstva, Europsku komisiju i zastupnike u Europskom parlamentu na neravnopravan tretman medija u zakonu, na povlašten odnos prema televizijama i radiopostajama, ali se ništa nije promijenilo. Tek se Ministarstvo gospodarstva ogradilo navodeći da je to stvar Direktive EU, te da se nacionalnim zakonodavstvom ne mogu propisivati dodatne iznimke.

  • +15
Jurica Lovrinčević Izvor: tportal.hr / Autor: Matej Grgić

"Mi damo 10, znači 5 meni, 5 je vama, od tih 5, 1500 popola platimo porez, znači 3 tebi smanjimo, pa malo-pomalo" - glasi tajno snimljena Lovrinčevićeva rečenica u kojoj diktira formulu za raspodjelu novca koji se pod krinkom oglašavanja plasira televiziji da bi se potom dio iznosa podijelio između nekoliko aktera priče, a dio poslužio za kupovanje medijske naklonosti određenom političaru. Takozvana afera Mreža koju je lansirao tjednik Nacional, a proizveo novinar Mreže TV (za kojega je veliki dio kolega prvi put čuo) Marin Vlahović, koji je ljetos potajice snimao razgovore s Lovrinčevićem, osim što je dovela do smjene Filipovića i Lovrinčevića, u jednom svom kraku teško kompromitira elektroničke medije, piše novinarka Jutarnjeg lista Ivanka Toma.