Zagrebački gradski prijevoznik

Epilog slučaja 'ćelave gume': ZET nabavlja pneumatike za 3,9 milijuna kuna

13.01.2020 u 14:15

Bionic
Reading

Prije godinu dana zagrebački gradski zastupnik Renato Petek upozorio je na katastrofalno stanje guma na ZET-ovim autobusima, dokumentaciju koja je na to dokazivala predao je policiju, a u studenome prošle godine objavio je nove podatke. ZET je danas raspisao natječaj za nabavu 2674 gume za svoje autobuse

Za 3,9 milijuna kuna ZET je odlučio nabaviti 2674 gume različitih profila za autobuse koji prometuju gradskim cestama.

Riječ je, kako se navodi u natječajnoj dokumentaciji, o dvogodišnjem okvirnom sporazumu procijenjene nabavne vrijednosti 3,7 milijuna kuna i objedinjenog iznosa od 200 tisuća kuna za ostale stavke za kojima se može pojaviti potreba.

ZET traži isključivo nove, cjelogodišnje M+S gume, koje nisu bile postavljane na druga vozila i koje ne smiju biti starije od dvije godine.

Grupe su podijeljene u dva segmenta 'preminum' u koji ulaze Michelin, Goodyear, Dunlop, Bridgestone, Continental, Pirelli i segment 'ostali': Kleber, Fulda, Vredestein, Yokohama, Uniroyal, Semperit Sava, Kormoran, Barum, Kumho, BFGoodrich, Hankook, Firestone, Nokian, Toyo, Matador i Tigar.

I ova nabava sama po sebi vjerojatno ne bi zanimljiva da prije nešto više od godinu dana Renato Petek, gradski zastupnik (Naprijed Hrvatska – Progresivni savez), nije objavio dokumentaciju i fotografije koji su upućivali na problem.

Naime, dokumentacija je govorila da je ZET zamijenio 64 gume na 17 autobusa po garažnim brojevima, a fotografije su govorile da se na autobusima nalaze istrošene i poderane gume, a ne zamijenjene koje bi mogle prijeći do sto tisuća kiliometara, zbog čega je izrazio sumnju da je zamjena uopće napravljena, čime je, kako je rekao, dovedena u pitanje sigurnost građana.

Cijelu dokumentaciju koju je dobio proslijedio je policiji, a kako nije stranka u postupku, od njih nikada nije dobio odgovor o eventualnom njihovom postupanju i nalazu.

Godinu dana kasnije objavio je nove fotografije istrošenih guma na autobusima, ali i podatak da policija zbog tehničke neispravnosti isključuje autobuse iz prometa i da kazne plaćaju vozači.

'Policija mi nije bila dužna odgovoriti, ali ni ZET se o tom pitanju nikada nije očitovao. Ono što znam od ljudi s terena jest da je policija u nekoliko navrata bila u garažama ZET-a, a ova nabava me veseli jer bi građani sada trebali biti sigurniji u vožnji što se tiče guma', kazao je Petek za tportal.

Prema podacima iz nabave, ZET od ponuditelja traži jamstveni rok za pojedinu gumu od 120 tisuća kilometara, nakon koje bi trebala mati dubinu utora gume po gaznoj površini minimalno 1,6 mm. Predviđeno je da se dubina utora tijekom jamstva mjeri na pet autobusa, a ukoliko analize pokažu, u tom periodu ili nakon prijeđenih 120.000 kilometara, da imaju dubinu utora manju od 1,6 mm, gume će reklamirati.