plati pola i vozi dalje

Država ide na ruku prekršiteljima? Mijenjaju se uvjeti plaćanja prometne kazne na licu mjesta

01.10.2025 u 09:26

Bionic
Reading

Prometni prekršitelji dosad su mogli platiti najviše 265 eura kazne na licu mjesta. No, ta će se cifra povećati na 380 eura. Uz to, razmatra se mogućnost ukidanja plaćanja dvije trećine iznosa kazne nakon izrečene presude

Država je odlučila prometnim prekršiteljima povećati svotu kazni koje mogu platiti odmah. Dosad je limit bio 265 eura, a uskoro će biti 380 eura.

"To je vjerojatno predloženo da se taj limit poveća kako bi se povećala izvjesnost kažnjavanja i da se kazna naplati što je moguće prije, a onda to ima bolji efekt na prekršitelja", objasnio je za Dnevnik.hr Marko Šoštarić, dekan Fakulteta prometnih znanosti.

Loša poruka

Vozači smatraju da se time ne šalje dobra poruka i da je jedino rješenje pošteno "udariti" po džepu. I stručnjaci se s time donekle slažu.

"To u ovom slučaju nije tako jer se šalje poruka svim ostalim potencijalnim prekršiteljima da je to u redu i da se to može riješiti s plaćanjem kazne na licu mjesta koja je 50 posto manja", rekao je Kristijan Tićak iz magazina Auto motor i sport.

Država je 2013. godine uvela model "plati pola i vozi dalje". Otada su joj prihodi od kazni porasli. Još 2018. godine oni su iznosili 70 milijuna eura. Ove godine od prometnih kazni planiraju skupiti 163 milijuna eura, a sljedeće 168 milijuna.

"Država nije nikakvo dioničko društvo, niti korporacija, ako je zadužena za nadzor prometa i provođenje zakona. Treba se hvaliti smanjenjem određenih prekršaja, prometnih nezgoda i stradalih, prije svega, a onda tek time koliko je novca uprihodovano od naplate kazni", rekao je Tićak.

Zasad nema povećanja kazni

Kako zasad stoje stvari, država neće povećavati kazne, ali razmišlja o ukidanju mogućnosti plaćanja dvije trećine kazne nakon izrečene presude.

"Uz kažnjavanje prekršitelja, edukacija može biti jedan od najjačih alata za povećanje prometne sigurnosti. S tom edukacijom treba početi u najranijoj životnoj dobi, od osnovnih i srednjih škola, do poboljšanja edukacije u autoškolama", ustvrdio je dekan Šoštarić.