studija otkriva

Zašto neki ljudi osjećaju blaže posljedice korone? Odgovor bi se mogao kriti u 'treniranju' imunološkog sustava

07.08.2020 u 10:34

Sposobnost 'pamćenja' imunološkog sustava može objasniti zašto se kod nekih ljudi bolest izazvana novim koronavirusom blaže manifestira nego kod drugih

Prethodne infekcije virusima koji izazivaju prehlade mogu uvježbati imunološki sustav da prepoznaje SARS-CoV-2, virus koji uzrokuje COVID-19, pokazalo je novo istraživanje.

Studija, objavljena u časopisu Science, otkrila je da imunološke stanice, takozvane T stanice koje prepoznaju koronavirusne prehlade, prepoznaju i specifična mjesta na SARS-CoV-2, uključujući dijelove zloglasnog spike proteina koji ovaj virus koristi za vezanje i upad u ljudske stanice.

Ova 'memorija' imunološkog sustava može objasniti zašto neki ljudi imaju blaže simptome Covida-19. Autori ističu da je ova hipoteza 'visoko spekulativna' i da je potrebno više istraživanja. Naime, još nije poznato koliko veliku ulogu T stanice imaju u borbi protiv Covida-19. One su tek dio složenog sustava molekula i stanica koje čine naš imunološki sustav.

Prethodne studije pokazale su da više od 50 posto ljudi koji nikad nisu bili izloženi Covidu-19 imaju T stanice koje prepoznaju SARS-CoV-2. To je uočeno kod ljudi širom svijeta, u Nizozemskoj, Njemačkoj, Velikoj Britaniji i Singapuru. Znanstvenici su pretpostavili da bi ovaj postojeći imunitet mogao biti posljedica prijašnjih infekcija drugim koronavirusima, posebno onih koje izazivaju infekciju običnom prehladom.

U novoj studiji istraživači su analizirali uzorke krvi prikupljene od ljudi između 2015. i 2018., dakle puno prije nego što se COVID-19 prvi put pojavio u kineskom Wuhanu.

Ti su uzorci krvi sadržavali T stanice koje su reagirale na četiri različita koronavirusa koji uzrokuju infekcije prehlade, ali i na SARS-CoV-2. Ova studija ponudila je snažne molekularne dokaze da T stanice mogu 'vidjeti' sekvence koje su vrlo slične kod uobičajenih koronavirusa i SARS-CoV-2.

Trenutno većina kandidata za cjepivo protiv Covida-19 cilja spike protein, ali nova otkrića sugeriraju da bi uključivanje ostalih bjelančevina moglo povećati potencijal cjepiva, piše Live Science.

Koronavirus pod mikroskopom Izvor: Ferrari / Profimedia / Autor: NIAID-RML

Autori primjećuju da su njihova otkrića različita od onoga što je uočeno s neutralizirajućim antitijelima, još jednim oružjem imunološkog sustava. Neutralizirajuća antitijela protiv virusa prehlade specifična su za te viruse i ne pokazuju reaktivnost sa SARS-CoV-2, rekli su autori.