GDPR KUCA NA VRATA

Što stroža europska pravila o zaštiti podataka znače za Facebook i vas?

  • Autor: Miroslav Wranka
  • Zadnja izmjena 23.04.2018 21:20
  • Objavljeno 23.04.2018 u 21:20
tportal

Izvor: tportal.hr / Autor: Miroslav Wranka

Ususret usvajanju Opće uredbe o zaštiti osobnih podataka (General Data Protection Regulation), najveća društvena mreža svijeta počela je od svojih korisnika u Europi tražiti dozvole za njihovo prikupljanje i korištenje. U osam pitanja i odgovora pročitajte sve što trebate znati o tome

Zašto Facebook traži dozvolu za korištenje naših podataka?

Razloga je više, a izdvojit ćemo dva najvažnija. Prvo, najveća društvena mreža svijeta već je tjednima pod velikim pritiskom zbog skandala oko tvrtke Cambridge Analytica, u kojoj su neovlašteno koristili podatke desetaka milijuna Facebookovih korisnika.

Drugo, čak i da taj skandal nije izbio, Facebook bi se morao uskladiti s Općom uredbom o zaštiti osobnih podataka (General Data Protection Regulation, GDPR), europskom regulativom koja na snagu stupa 25. svibnja i predviđa ogromne kazne za prekršitelje. Malo je vjerojatno da bi europski regulatori Marku Zuckerbergu i društvu dugo gledali kroz prste.

TEHNO SAVJETI

Vodič: Kako brzo obrisati sve podatke s računala i mobitela

Pogledaj galeriju
10

Što Facebook traži od vas?

Dozvolu za korištenje osobnih podataka u svrhe ciljanog oglašavanja te za ponovno uključivanje značajke prepoznavanja lica na europskim tržištima.

Moram li odmah dati Facebooku odobrenja koja traži?

Iako će vas Facebook požurivati da odobrenje i dozvole date što prije, ne morate s time žuriti. GDPR stupa na snagu 25. svibnja. Dakle stignete na miru pogledati sve što vas zanima i odabrati opcije koje vam odgovaraju.

Što ako ne date odobrenje?

Facebook bi vam mogao uskratiti pristup svojim stranicama.

Što sve GDPR traži od Facebooka?

Između ostalog, Facebook vam mora omogućiti preuzimanje podataka koje je prikupio o vama i prebacivanje na druge servise ako to želite. U pojedinim slučajevima moći ćete tražiti pravo na zaborav, kao i brisanje podataka. Moći će prikupljati samo podatke za specifičnu poslovnu svrhu, kao i obavijestiti korisnike u roku od 72 sata ukoliko njihovi podaci budu na bilo koji način kompromitirani.

  • +19
  • +16

Mark Zuckerberg – saslušanje

Izvor: Pixsell / Autor: Douliery Olivier/ABACA/PIXSELL

Kakve bi posljedice usklađivanje s GDPR-om moglo imati po Facebook?

Facebook se obvezao globalno ponuditi istu razinu zaštite koju GDPR traži u Europi, ali je već izuzeo svojih 1,5 milijardi korisnika od njegovih odredbi te ih prebacio pod značajno manje restriktivne američke zakone. U toj tvrtki očekuju kako bi se primjena GDPR-a mogla odraziti na broj dnevno aktivnih korisnika (oko 277 milijuna početkom ove godine).

Zbog skandala s tvrtkom Cambrigde Analytica moglo bi se dogoditi da Facebook ostane bez nezanemarive količine podataka koje je inače prikupljao na europskom tržištu, što bi se moglo negativno odraziti na prihode i zaradu. Iako to vjerojatno neće poprimiti masovne razmjere.

Odnosi li se GDPR i na Instagram?

Da, kao i na Facebookov Messenger te WhatsApp. I na sve tvrtke koje žele poslovati s Europskom unijom ili na njenom području.

Što to znači za oglašivače?

Ako ste jedna od više od pet milijuna tvrtki koje se oglašavaju na Facebooku i koristite alate ciljanog oglašavanja ugrađene u tu društvenu mrežu, problema ne bi trebalo biti.

No ako koristite Facebook Pixel ili Custom Audiences, morat ćete također pribaviti relevantan pravni temelj (dozvolu, ugovor i slično) kako biste mogli koristiti prikupljene korisničke podatke. Vjerojatno najjednostavniji način na koji to učiniti jest korisnicima ponuditi obrazac u kojem ćete objasniti koje njihove podatke trebate, kako ih prikupljate i zašto te zatražiti dozvolu za to.

MORE PODATAKA

Što sve Facebook i Google znaju o vama? Pogledajte sami

Pogledaj galeriju
10

Pregled tjedna bez spama i reklama

Prijavi se na naš newsletter i u svoj inbox primaj tjedni pregled najvažnijih vijesti!