INDUSTRIJA IGARA

Što se krije iza Nintendovog proboja u Kinu?

  • Autor: Damir Rukavina
  • Zadnja izmjena 14.11.2019 12:00
  • Objavljeno 14.11.2019 u 10:23
tportal

Izvor: Nintendo / Autor: Nintendo

Japanski gejming div ujedinio je snage s Tencentom, kineskim konglomeratom i najvećom gejming kompanijom na svijetu. Njihov cilj? Dovesti Nintendo Switch i njegove najpopularnije igre u Kinu. Problem? Tencentove ambicije koje sežu puno dalje od običnog partnerstva

Nintendo će nakon nekoliko desetljeća kineske blokade konačno doći na najveće tržište na svijetu, ali to će napraviti posredstvom kineskog multimedijskog konglomerata Tencenta.

Dvije kompanije su u travnju potpisale i objavile ugovor o suradnji koji će Nintendu omogućiti distribuciju svoje najpopularnije konzole, Switcha, na kineskom teritoriju - trenutno najvećem gejming tržištu na planeti. Ugovor također obuhvaća nekoliko najpopularnijih Nintendovih naslova.

Ambiciozni plan

Prema najnovijim informacijama, Tencent želi puno više od jednostavne distribucije. 'Želimo se širiti iz Kine i ciljati aktivne vlasnike konzole u SAD-u i Europi' rekao je neimenovani predstavnik Tencenta u razgovoru s Wall Street Journalom. 'Nadamo se da ćemo u jednom trenu moći stvarati videoigre s likovima iz Nintenda te naučiti kako funkcionira sama srž konzolaških naslova iz Nintenda - izravno od inženjera iz Nintenda'.

Ovo je vrlo ambiciozni cilj, pogotovo uzmemo li u obzir Nintendovu povijest ekstremne zatvorenosti prema dijeljenju svojih likova i intelektualnih vlasništava. Podsjetimo, japanska kompanija tradiocionalno je oprezna oko kompanija kojima dozvoljava da proizvode videoigre s njihovim likovima te je zbog toga čak i donekle ozloglašena.

Drugim riječima, ljudi vjeruju da će Nintendove igre biti vrhunske kvalitete, a Nintendo do omogućava zabranom korištenja svojih likova.

DIGITALNA ZABAVA

Pobrojali smo deset najboljih hrvatskih videoigara svih vremena

Pogledaj galeriju
10

Moć novca

Premda je sam Tencent jedna od najvećih gejming kompanija na svijetu, on je time postao tako da je kupovao druge kompanije. Nintendo je za razliku od njih do svojeg statusa stigao pažljivim razvojem i plasmanom franšiza, pretvorivši talijanskog pikseliziranog vodoinstalatera u multimilijunsku gejming ikonu. Tencent ima drukčiju taktiku: oni investiraju ili kupuju i tako povećavaju svoj developerski portfolio. Najbolji primjer njihovog poslovanja američki je developer odgovoran za jednu od najpopularnijih igara na svijetu - američki Riot Games (Tencent je Riotov stopostotni vlasnik). Njihovi ostali akvizicijski uspjesi uključuju i tvorce Fortnitea, Epic Games (40 postotni udio), kao i finski Supercell (84 posto udjela), kompaniju odgovornu za Clash of Clans, Clash Royale i Brawl Stars.

I to je tek početak - Tencent ima mali udio u Antivisionu i Ubisoftu.

Kratka verzija?

Tencentov gejming portfolio je enorman, no stvar je u tome da je kompanija svoju poziciju u gejming svjetu doslovno kupila te ne pokazuje skoro nikakve znakove interesa za interni razvoj videoigara. Hoće li Nintendo pomoći Tencentu da 'stvori konzolaške igre s Nintendovim likovima' ili naučiti kineski konglomerat 'kako raditi videoigre za konzole' ostaje misterij.

Sve što za sad znamo je da partnerstvo počinje distribucijom Nintendo Switcha u Kini i izlaskom kineske verzije Super Mario Bros. U Deluxe koje kompanije planiraju izdati tijekom idućih šest mjeseci, zaključuje Business Insider.

Pregled tjedna bez spama i reklama

Prijavi se na naš newsletter i u svoj inbox primaj tjedni pregled najvažnijih vijesti!