POTROŠAČKA ELEKTRONIKA

Sajam IFA planira proširenje

Bionic
Reading

Berlinski sajam potrošačke elektronike priprema brojna iznenađenja, a želi se - iako je već sada najveći u Europi - i dalje širiti

Pola godine uoči održavanja, najveći europski sajam potrošačke elektronike, berlinska IFA, predstavlja nove trendove koji trebaju eksplodirati upravo u vrijeme održavanja sajma. Nakon lanjskoga predstavljanja u Dubrovniku, ove godine domaćinstvo globalne IFA-ine press konferencije pripalo je Sardiniji.

Tradicionalno, na konferenciji se predstavljaju i partneri sajma, pa su ove godine naznaku noviteta predočili Philips, Kobo, DeLonghi, Siemens, Loewe, Miele, Samsung i drugi.

Najviše pozornosti izazvala je prezentacija Samsunga, koji je najavio novu generaciju televizora. Nakon 3D-a i Smart TV-a, Samsung je shvatio da se novotarije baš i nisu najbolje primile kod konzumenata koji uglavnom i dalje koriste pet do deset godina stare televizore i dok su im oni dobri, ne namjeravaju obnavljati svoj televizijski park.

Stoga su u Samsungu kreirali novu liniju televizora, UKD, koja objedinjuje mogućnosti smart TV-a i broadcasta. Ona omogućuje korisniku da na pametan način odabere program koji mu se sviđa i koji želi gledati, tako da na zaslonu ima istodobno nekoliko programa koji se emitiraju, a po želji, može prizvati i film iz videoteke, otići na kakvu društvenu mrežu ili pogledati vlastiti videozapis koji je prije toga implementirao u televizor.

Jednostavno, korisniku se daje mogućnost da gleda ono što želi ili da se igra s mnoštvom aplikacija koje mu nudi televizor umjesto računala.

Istodobno, sve na zaslonu televizora može podešavati putem tableta, a ako ima obiteljske dvojbe što gledati na televizoru, problem može riješiti gledanjem drugog programa na tabletu. Na taj način, Samsung je želi približiti korisnicima koji se ne odvajaju od klasičnog tretmana gledanja televizora i potaći ih da upoznaju i druge mogućnosti korištenja TV-a.

Očito je kako je posrijedi pokušaj da se kompanija prilagodi korisniku, umjesto da diktira trendove. Jer, kako je rečeno na velikoj objavi rezultata GfK vezano za trendove u potrošačkoj elektronici u Europi, prodaja televizora svugdje drastično pada, a izuzetak je, zanimljivo, istočna Europa.

Istaknut je zanimljiv podatak da je prodaja televizora i tableta u zapadnoj Europi gotovo izjednačena. Predviđa se kako će se ove godine u Europi prodati 59 milijuna televizora.

Rečeno je kako pada i prodaja prijenosnika, dok su tableti i smartphonei u porastu, pa se očekuje da će se prodati 159 milijuna smartphonea u Europi. Zanimljivo je kako raste još jedna, manje propulzivna kategorija - e-čitači - za koje se očekuje da će se ove godine prodati u 11,2 milijuna primjeraka.

U istraživanju su navedeni i neki podaci za Hrvatsku, pa je rečeno, kako je BDP pao za jedan posto, a da je inflacija narasla za tri posto. Rečeno je i kako je stopa nezaposlenosti 13,3 posto, što je naglašeno više od zemalja u okružju koje imaju naglašeno propulzivan pristup potrošačkoj elektronici: Poljskoj, Turskoj i Mađarskoj te da je penetracija interneta u Hrvatskoj 60 posto.

Inače, IFA najavljuje mnogobrojna iznenađenja u Berlinu, a pohvalili su se i snažnom suradnjom sa sajmom CTIA iz Las Vegasa, koji ima intenciju da CES-u preotme titulu najvažnijega američkog (i svjetskog) sajma potrošačke elektronike.

IFA ima planove za širenje, a u tome će joj svakako pomoći i njemačke snage (istaknuto je kako je Njemačka najveće europsko tržište potrošačke elektronike) koje snažno podupiru sajam, kao što su Siemens, Deutsche Telekom i drugi.