KOZMIČKI PREDATOR

Pogledajte kako crna rupa ždere golemi planet!

• Autor: NJD
  • Zadnja izmjena 12.04.2013 11:12
  • Objavljeno 12.04.2013 u 11:12
Tportal

Izvor: tportal.hr / Autor: Tportal

Prema izviješću koje je objavilo Sveučilište u Genevi gozbu crne rupe zabilježio je satelit INTEGRAL Europske svemirske agencije (ESA) koji je lansiran 2002. godine kako bi analizirao gama zrake i zbivanja u dalekim galaksijama.

Satelit je snimio snažan bljesak koji je stigao iz crne rupe u središtu galaksije NGC 4845 čija je masa oko 300.000 puta veća od Sunčeve, a spavala je više od 30 godina. Crne rupe, usisavači materije, obično vrebaju neprimjetne u središtima galaksija, no povremeno ih je moguće otkriti na temelju ostataka njihovih zvjezdanih gozbi.

Nakon dugog sna crna rupa se probudila i počela gutati planet 15 puta veći od Jupitera koji je tri mjeseca odvlačila s putanje. Uspjela je proždrijeti 10 posto njegove mase, a ostatak se nastavio kretati u orbiti.

Stručnjaci ESA-e objavili su da je kozmički plijen planet lutalica ili eventualno smeđi patuljak, zvijezda kojoj nedostaje mase da bi održavala termonuklearnu fuziju vodika ili helija u kakvoj se stvara uobičajeni snažan sjaj zvijezda poput Sunca.

'Prizor je potpuno neočekivano zabilježen u galaksiji koju promatramo već 20 do 30 godina', rekao je voditelj istraživanja Marek Nikolajuk s University of Bialystok u Poljskoj.

Na temelju prikupljenih podataka ESA je napravila video animaciju ove velike gozbe (pogledajte film dolje).