KORISNIČKA PRAVA

Personalizirane reklame na Facebooku? Ne tako brzo, kažu iz EU

05.07.2023 u 14:07

Bionic
Reading

Facebook će u Europskoj uniji morati od svih svojih korisnika tražiti dozvolu prije nego što im počne servirati personalizirane oglase

Meta će uskoro morati ograničiti opseg personaliziranog oglašavanja u Europskoj uniji. Sud Europske unije naredio je da američki tehnološki div i njegov brend Facebook morati dobiti privolu prije isporuke personaliziranih oglasa. Pilagođeni oglasi 'ne mogu opravdati' obradu tolike količine podataka bez dopuštenja korisnika, piše u presudi, piše Engadget.

Meta se već žali na EU-ovu kaznu od 390 milijuna eura zbog uvjeta korištenja koji prisiljavaju korisnike Facebooka, Instagrama i WhatsAppa da prihvate personalizirane oglase ako žele koristiti platforme. Upravljačko tijelo zahtijeva 'slobodno pružen' pristanak za značajke te vjeruje da je Meta prekršila Opću uredbu o zaštiti podataka (GDPR) tražeći podatke o ciljanju oglasa za korištenje Facebooka, Instagrama i WhatsAppa na osnovnoj razini. U novoj presudi, Sud EU je rekao da je na operateru stranice da dokaže da ljudi dobrovoljno daju dopuštenje.

Odluka je uključena u veći sudski nalaz prema kojem lokalni regulatori tržišnog natjecanja, poput njemačkog Saveznog ureda za kartele, mogu uzeti u obzir usklađenost s drugim zakonima (kao što je GDPR) kada istražuju antimonopolske slučajeve. Drugim riječima, država bi mogla odlučiti da je kršenje pravila u jednom području dokaz šireg antikonkurentskog ponašanja.

Presuda je donekle nejasna i nije jasno kako će dužnosnici tumačiti zahtjev u praksi, a Meta će možda morati tražiti dopuštenje za pružanje personaliziranih oglasa na Facebooku i drugim platformama. To bi moglo poboljšati privatnost za korisnike, ali utjecati na Metine financijske rezultate. Tvrtka je upozorila na pad prihoda od oglasa otkad je iOS 14 dao korisnicima mogućnost odbijanja praćenja oglasa u aplikacijama - ovo bi moglo predstavljati još jedan udarac Meti koji će utjecati na sve korisnike u EU-u, bez obzira na uređaj koji koriste.