BUDUĆNOST LUKSUZA

Ovako će izgledati Mercedesova S-klasa za 15 godina

08.01.2015 u 11:40

Bionic
Reading

Mercedesov najprestižniji model, S-klasa, nikad nije bio pravi vozački automobil. Prevelika i preteška, ova luksuzna palača na kotačima stvorena je s jednim ciljem - da vlasnici, na putu od točke A do točke B, uživaju u maksimalnoj udobnosti stražnje klupe

Nijemci su iskoristili aktualni sajam potrošačke elektronike CES u Las Vegasu kako bi demonstrirali iduću generaciju luksuza u automobilskoj industriji.

Koncept F 015 Luxury in Motion prije je dnevni boravak na kotačima nego klasično prijevozno sredstvo. Iz istog razloga naglasak je stavljen na autonomnost. Mercedesov koncept upravlja potpuno sam dok se četvero putnika opušta u kožom presvučenim školjkastim foteljama montiranim na pod od orahovine.

S čak šest displeja upravlja se dodirom, mimikom, pa i pogledom, a projektori su, umjesto standardnog prizora izvan vozila, sposobni prikazivati virtualne pejzaže sinkronizirane s brzinom kretanja automobila.

Kontrolu nad F 015 može preuzeti i vozač, a tada, u svrhu informiranja ostalih sudionika u prometu, LED svjetla izvan automobila prelaze iz plavog u bijelo. Umjesto tablica, tu je kod QR, a futuristički koncept upozorit će ostale vozače da uspore ili stanu, pa čak i zamoliti pješake da prijeđu cestu.

U pitanju je poprilično velik automobil. Duljinom od 5.220 mm posramit će i Maybach, širok je 2.018 mm i visok 1.524 mm te ima impresivno dugačak međuosovinski razmak od čak 3.610 mm. Pritom je, zahvaljujući opsežnom korištenju ugljičnim vlaknima ojačane plastike, aluminija i čelika visoke čvrstoće, čak 40 posto lakši od aktualne S-klase.

Sofisticirani automobil mora imati i sofisticirani pogon, a F 015 se okoristio hibridnim vodikovim-električnim pogonom koji razvija 272 KS i 200 Nm. Ovo je dovoljno za ubrzanje s mjesta do 100 km/h u 6,5 sekundi te maksimalnu brzinu od 190 km/h.

Kad ga možemo očekivati na cesti? 2030, kažu u Mercedesu.

Što vi mislite?

Ovako će izgledati Mercedesova S-klasa za 15 godina