GRAFIČKIM JEZGRAMA MAXWELL

Nvidia razbila teoriju zavjere o slijetanju na Mjesec

23.09.2014 u 10:08

Bionic
Reading

U proteklim desetljećima osvanuo je niz različitih teorija koje dovode u pitanje autentičnost multimedijalnog materijala s prvog slijetanja na Mjesec. Stručnjaci iz grafičkog diva Nvidije stoga su se odlučili na nešto neobično - korištenjem snažnih grafičkih jezgri demonstrirati iluminaciju u stvarnom vremenu, a sve kako bi rasvijetlili slučaj - u potpunosti

Zahvaljujući arhitekturi Maxwell na GPU-ima, Nvidia je simulirala 'odbijanje' svjetla od različite površine i objekte na Mjesecu, a posebno je odlučila pobiti mit vezan za poznatu fotografiju na kojoj se Buzz Aldrin spušta niz ljestve lunarnog modula. Je li moguće da je osvjetljenje bilo takvo da nastane ta slika iz kategorije 'predobro da bi bilo istinito'? Itekako.

Unutar Unreal Enginea 4, grafički i softverski inženjeri odlučili su simulirati i dokazati da je samo jedan izvor svjetla (sunce) mogao osvijetliti i Aldrina u sjeni na 'kontroverznoj' fotografiji. Misija simuliranja svih uvjeta na računalima bila je naporna i teška, a ni najmanji detalj nije bio beznačajan da bi ga se ignoriralo.

Posebna je pažnja posvećena simuliranju različitih materijala - kako površine Zemljinog prirodnog satelita tako i lunarnog modula i astronautskog odijela. Osim 3D modeliranja svih segmenata, prava bitka grafičarima je bila izrada korektnog osvjetljenja za simulaciju. Kako je sve izvedeno, može se pogledati u nastavku, a teoretičarima zavjere u ovom smislu iz Nvidije poručuju tek da svjetlo nije tako jednostavno kao što se čini:

Nvidia kontra teoretičara zavjere slijetanja na Mjesec



'Zahvaljujući Maxwellu, naš demo je rekreirao scenu slijetanja na Mjesec unutar Unreal Enginea 4 koji je razvio Epic Games. Simulirane su sunčeve zrake koje dolaze iza landera, kako se odbijaju od površinu satelita i Armstrongovo odijelo, da bi naposljetku osvijetlile Aldrina koji silazi niz ljestve', opisuje se na Nvidijinom blogu.

Nvidia usput navodi i kako rade na sučelju simulacije koje će za koji tjedan moći iskoristiti i potrošači diljem svijeta te doživjeli barem dio priče u svemiru, koja se odvila sad već dalekih šezdesetih godina.

'Ovo mi je od posebna značaja jer sam dobar dio svega vidio uživo kao dijete. U misiji Apollo 1 poginulo je troje ljudi, a brojni drugi riskirali su svoje živote kako bi ostvarili ovo. Uvredljivo mi je kad ljudi kažu da se ovo nije dogodilo. Želim pokazati da se to stvarno dogodilo i da su ti ljudi riskirali svoje živote. Oni jesu išli na Mjesec', rekao je Mark Daly iz grafičkog diva Nvidije u intervjuu za Engadget.