Typeqast

Nizozemci u Hrvatskoj zapošljavaju nove radnike, ali ne bilo kakve: Ne toleriramo ponižavanje kolega, ogovaranje i rad iza leđa

12.03.2019 u 10:16

Bionic
Reading

Typeqast je nizozemska tvrtka za razvoj softvera. Trenutno zapošljava šezdesetak ljudi u svojim uredima u Splitu i Zagrebu, ima tendenciju rasta, a nove će zaposlenike, kažu, privući najboljim uvjetima rada u cijeloj zemlji

Nizozemska softverska tvrtka Typeqast ima klijente po cijelom svijetu, a programe koje im prodaje izrađuje u svojim uredima u Splitu i Zagrebu. Nazivi njihovih projekata kao što su Quick Parking, Servicehouse, BBT tours, LaPlace ili Adeezy možda vam ne govore puno, ali te aplikacije koriste stotine tisuća ljudi i pomažu im u raznim situacijama, od parkiranja, preko organiziranja turističkih putovanja, do plaćanja računa.

Hrvatski ogranak tvrtke vodi direktor Marko Barić. Završio je Fakultet elektrotehnike, brodogradnje i strojarstva (FESB) u Splitu, a nekoliko je godina živio i radio u Londonu jer kod kuće nije mogao naći posao koji bi ga zadovoljio i kojim bi mogao prehraniti obitelj.

Na čelo splitskog Typeqasta stao je nakon što su s njime kontaktirali nizozemski vlasnici tvrtke koji su imali tržište, ali su tražili ljude koji bi za njih odrađivali posao te to da su zračnom linijom povezani s Amsterdamom, da je klima topla i mediteranska, ljudi veseli, obrazovani i radišni, ali i da ih sve to manje košta nego da taj posao odrađuju iz Nizozemske. Split se u tome pokazao kao savršeno rješenje.

Uprava je došla iz softvera

I tako je 2017. otvoren ured na trećem katu splitskog poslovnog tornja West Gate. Počelo je sa šačicom zanesenjaka, da bi nakon samo godinu i pol izrasli u respektabilnu tvrtku sa šezdesetak zaposlenika. Štoviše, prije osam mjeseci otvoren je i ured u Zagrebu, u kojem novi poslovi čekaju desetke razvojnih inženjera. Takav uspjeh mnoge je iznenadio.

  • +9
Typeqast ima ured na trećem katu splitskog poslovnog tornja West Gate Izvor: Licencirane fotografije / Autor: MARKO BARIC

'Uprava je došla iz softvera, programeri su sami razvili firmu', otkriva Barić. 'Htjeli smo napraviti tvrtku u kakvoj smo i sami oduvijek htjeli raditi, ali nismo imali priliku. Nismo imali opterećenja stare, okoštale firme. Krenuli smo od nule. Znali smo što ne valja i imali smo jasnu viziju toga kako bi sve trebalo izgledati.'

Typeqast je zamišljen kao mjesto na koje ljudi vole dolaziti i u njemu stvarati. Za početak, tu su vrhunski radni uvjeti - dobra i sigurna plaća, komotni radni uvjeti u prostranom uredu, besplatno parkiranje...

'Ovo nije firma u kojoj menadžment određuje, a zaposlenici izvršavaju zadatke kao pčele radilice', pojašnjava Barić.

Srijeda je voćni dan, petkom se mjeri indeks sreće

Važan je i feedback, da svaki zaposlenik smije reći što mu se sviđa na poslu, a što mu smeta, pa svaki od njih svaka dva tjedna ima po pola sata da u razgovoru jedan na jedan kaže sve što ga muči.

'Želimo izbjeći da netko napusti firmu jer mu se nešto u njoj nije svidjelo, a da mi nismo znali za to', kaže Barić.

Razgovor je ključan za dobru atmosferu pa su redoviti i team to one sastanci, na kojima uži timovi, obično pet do sedam djelatnika, ali bez nadređenog, sjednu s Barićem i analiziraju situaciju na poslu.

Zajedništvo se cijeni. Utorkom se zajednički doručkuje, srijedom imaju voćni dan, a petkom poslijepodne organizira se druženje svih zaposlenika. Taj se dan mjeri i indeks sreće. Postave se dvije kante, crvena i zelena, u koje zaposlenici ubacuju ping-pong loptice. U zelenu kantu idu loptice zadovoljnih zaposlenika, u crvenu onih koje nešto tišti.

'Dosad je 91 posto loptica završilo u zelenoj kanti', zadovoljan je Barić.

Većina iskusnih radi za strance

Posla ima, tvrtka se širi, pa će ga biti i više, no postoje i ograničenja. U Splitu je danas teško pronaći slobodnog stručnog radnika.

'Većina iskusnih freelancera radi za strance', objašnjava Barić situaciju na tržištu radne snage. 'Ako znaju raditi, tako će si najlakše osigurati budućnost. Na njihovom mjestu i ja bih napravio isto.'

Stoga nije neobično to da u tvrtki zapošljavaju radnu snagu s manje iskustva. Njihovi djelatnici u prosjeku su mlađi od 30 godina. Kao programer u splistkoj tvrtki radi i jedan Indijac. Izvrstan je radnik, kakvog nema u Hrvatskoj, no da bi radio za njih, svake godine mu moraju obnavljati radnu dozvolu, a to su procedure koje se rastegnu po dva mjeseca.

Žele biti jako ime na IT sceni

I to je bio jedan od razloga za to što su se prošle godine proširili na Zagreb, u kojem je tržište radne snage ipak puno veće. Počeli su s 12 djelatnika, no kako rastu dvostruko brže od očekivanja, ubrzo bi se broj zaposlenih trebao izjednačiti s onima u Splitu. I tu ne misle stati.

'Želimo zaposliti ukupno 150 ljudi i postati jedna od tri najveće razvojne agencije u Hrvatskoj. Želimo biti jako ime na IT sceni', objašnjava svoje planove Barić.

Kodeks ponašanja

Sedam zlatnih pravila za rad u Typeqastu

Profesionalci smo. Naš je najvažniji cilj proizvesti najbolja moguća softverska rješenja za naše klijente. Visoka razina profesionalnosti mora se zadržati sve vrijeme.

Klijenti su naši prijatelji. Stalo nam je do toga da oni budu sretni i zadovoljni pa ćemo se prema njima odnositi prijateljski.

Nitko nije imun na kritike. Nitko nikada neće biti kažnjen ili loše tretiran zato što je iznosio svoj stav.

Imamo nultu toleranciju na zlostavljanje. Ne tolerira se verbalno ili fizičko zlostavljanje, ponižavanje i zastrašivanje kolega, ogovaranje i rad iza leđa.

Kolegi uvijek treba pomoći. Svatko svakome treba biti na raspolaganju, savjetom ili prenošenjem znanja. Nitko nije sam i ne radi sam za sebe. Od svih se može zatražiti pomoć i svatko mora ponuditi pomoć drugima.

Naš je zadatak stvoriti izvrsno radno mjesto. Kao tim, stvaramo najbolje moguće radne uvjete. Svima je posao njegovati radnu kulturu i održavati prijateljske odnose s kolegama.

Budite znatiželjni i pratite tehnološke promjene. Težimo biti vrhunska tvrtka za razvoj softvera koja izrađuje proizvode na koje ćemo biti ponosni. Budite otvoreni i znatiželjni, istražujte nove tehnologije i podijelite svoja saznanja s drugima. To nas drži u korak s vremenom.

Slažu recepte za Googleove restorane

Trenutno rade na nizu projekata kao što su Quick Parking, Servicehouse, BBT tours, LaPlace i Adeezy. Quick Parking je platforma za parkiranje u zračnim lukama i svakodnevno upravlja tisućama rezervacija. Sustav upravlja rampama i naplatom, radi u okruženju AWS oblaka i pokreće se nizom .NET i JavaScript komponenti te uključuje web stranicu i mobilne aplikacije za zaposlenike.

Servicehouse je namijenjen trgovanju električnom energijom i omogućava izravno plaćanje računa stotinama tisuća korisnika. BBT tours je sustav upravljanja rezervacijama i plaćanjima u turizmu, a LaPlace kuharima velikog istoimenog lanca restorana omogućava da do svakog recepta za obroke dođe putem tableta u kuhinji. Pilot koji su izgradili koristi se u Googleovim kantinama širom svijeta.

Zna se - Adeezy za osjetljive podatke

Adeezy je belgijska platforma za oglašavanje koja velikim brendovima omogućuje da dođu do sadržaja visoke vrijednosti na društvenim medijima i među utjecajnim osobama. Sustav je izgrađen u suradnji s belgijskim telekomom i oslanja se na njihovu uslugu Blockchain za pohranu osjetljivih podataka, poput novčanih transakcija.