Dragana Lipovac, Hubbig

Nakon što je vidjela koliko se vremena gubi na organizaciju prijevoza tereta, ova Zagrepčanka dobila je jednostavnu ideju za koju se lijepe milijuni

01.11.2019 u 08:16

Bionic
Reading

Radeći u logistici, Dragana Lipovac se na vlastite oči mogla uvjeriti koliko se vremena bespotrebno gubi u organizaciji prijevoza tereta od proizvođača do kupca. S vremenom je shvatila da želi nešto više i bolje. Imala je ideju, znala je što hoće, a pronašla je i ljude koji će joj u tom i pomoći

Želimo vam pomoći da što sigurnije, brže i jeftinije uvozite i izvozite robu. Zato smo pokrenuli digitalnu platformu za prijevoz tereta koja povezuje prijevoznike s njihovim krajnjim korisinicima, bit će prvo što ćete pročitati kliknete li na internetsku stranicu zagrebačkog startupa Hubbig.

Hubbig ne otkriva toplu vodu, ali vam pomaže da vam plivanje u njoj bude ugodnije. To je mjesto na kojem će vam optimizirati sve obavezne logističke poslovne procese i pojednostavniti manipulaciju dokumentima. Opciju prijevoza tu možete birati usporedbom različitih ponuda prema cijeni, prijevozniku i trajanju prijevoza. A kretanje pošiljke, dakako, pratiti u realnom vremenu, od luke ukrcaja do krajnjeg odredišta.

Od malog startupa do velike firme

Ideja za Hubbig rodila se u glavi Dragane Lipovac, magistrice ekonomije s više od deset godina iskustva u prodaji, logistici i marketingu. Prije no što se otisnula u startup vode, radila je ona za DM, Globelink i Cargo-partner, gdje je brinula o ključnim klijentima među kojima su bili i Rimac Automobili. Tako je upoznala i Moniku Mikac, tada operativnu direktoricu Rimac Automobila koja je im osigurala milijunska ulaganja. To je poznanstvu s vremenom preraslo u poslovnu suradnju zbog kojeg bi mali startup sa Zagrebačkog velesajma uskoro mogao prerasti u veliku špeditersku platformu, najveću u ovom dijelu Europe.

Radeći u logistici, Dragana se na vlastite oči više puta imala priliku uvjeriti koliko se vremena bespotrebno gubi u organizaciji prijevoza tereta od proizvođača do kupca. S vremenom je shvatila da želi nešto više i bolje. Imala je ideju, znala je što hoće, a pronašla je i ljude koji će joj u tom i pomoći.

Ukratko, tradicionalni špediteri samo spajaju prijevoznike s naručiteljima. A svatko od njih radi samo svoj dio posla i ne miješa se u ništa drugo. A što kad bi se sve te usluge povezalo u jednu platformu? Kad bi postojalo mjesto na kojem bi se moglo birati između više opcija prijevoza po različitim cijenama. I kad bi svatko iz izloga mogao izabrati ponudu koja mu najviše odgovara, a ne zato jer za drugu ne zna.

I tako je nastao Hubbig, prva online platforma za pregledavanje i naručivanje pomorskog prijevoza u Hrvatskoj. Zapravo, sličnog projekta nema nigdje u regiji pa ni šire. Princip rada toliko je jednostavan da se, kao sa svim drugim velikim ostvarenim idejama, zapitate kako se nitko prije toga nije sjetio. Ili, ako se i sjetio, zašto to nije i napravio.

Jednostavno do sklapanja posla

'Svatko ima ideju, samo je treba je provesti, a meni se sve nekako posložilo nakon jedanaest godina rada za druge', reći će Dragana. 'Ideja je zapravo došla iz potrebe.'

I tako, umjesto da danima pokušavate stupiti u kontakt s osobom od povjerenja, od dogovaranja posla sad vas dijeli tek nekoliko poteza po tipkovnici. Nakon jednostavne registracije na stranici Hubbiga, odmah dobivate informativnu ponudu za prijevoz, carinjenje i dostavu vaše pošiljke. Ukoliko vam ponuda odgovara, sklapate posao i naručujete prijevoz. Jednostavno da jednostavnije ne može biti.

Draganina ideja očito se svidjela i drugima pa je, kao jedan od šest finalista predakceleracijskog programa Startup Factory Zagreb, Hubbig prije dvije godine dobio 125.000 kuna potpore. Uz drugo mjesto na Zagreb Connectu pripalo im je još 40 tisuća. Početkom ove godine stigao je i konvertibilni zajam Grada Zagreba i Zicera, vrijedan 200.000 kuna. U međuvremenu, uslijedila i prva ozbiljna investicija.

U Hubbig ulaže i investitor u Rimac automobile

Naime, Kolumbijac Frank Kanayet Yepes, poznat kao prvi investitor u Rimac Automobile, u Hubbig je uložio milijun kuna. U zagrebačkog digitalnog špeditera svoj je novac uložio i Ivan Glavaš, osnivač blockchain startupa Forebit, koji u svijetu kriptovaluta želi raditi ono što Thompson Reuters i Bloomberg čine sofisticiranim financijskim uslugama za banke i burze. S njima je u suvlasništvo Hubbiga ušla je i Monika Mikac, nekad operativna direktorica Rimac Automobila, poslije direktorica razvoja španjolske tvrtke QEV Technologies.

Uz velik novac, Kanayet je Hubbigu donio i dobre kontakte koji kompaniji otvaraju vrata velikih automobilskih kuća i luka Južne Amerike. Glavaš bi im pak mogao omogućiti poguranac u svijet blockchain tehnologije.

Dragana Lipovac u zagrebačkom inkubacijskom centru Zicer Izvor: Društvene mreže / Autor: Dragana Lipovac

Planovi su veliki, no pred Hubbigom je još puno posla. Tvrtka zasad posreduje u sklapanju poslova vezanih uz pomorski promet i ima klijente samo iz Hrvatske. No početkom sljedeće godine, negdje u veljači, predstavit će novu verziju aplikacije kojom će ponudu proširiti i na druge načine prebacivanja tereta: cestama, željeznicom i zrakoplovima. A kad se učvrste na domaćem tržištu, proširit će se i na zemlje regije pa i šire.

Provajderi sa svih strana svijeta

'Otvaraju nam se brojne mogućnosti. Možemo imati ekipu koja ovdje radi, a usluge prijevoza prodavati bilo gdje u svijetu', priča Dragana u svom malom uredu u inovacijskom centru Zicer na Zagrebačkom velesajmu. 'Naši provajderi mogu biti sa svih strana svijeta, od Nigerije do Los Angelesa. Sve je skalabilno. Krenut ćemo od naše regije pa kako ćemo širiti prodaju i marketing, tako ćemo obavještavati partnere o posebnim programima i promocijama za određenu zemlju, regiju ili vrstu usluge.'

Hubbigovu platformu trenutno koristi pedesetak klijenata, a rade i s velikim međunarodnim pomorskim agencijama za usluge linijskog prijevoza kao što su Boxline i Shipco. Platforma bi se lako mogla proširiti nepokrivenim tržištima, a njih ima više no što bi se očekivalo. Na ruku im ide i to što su tradicionalni logističari prilično tromi i neefikasni.

  • +3
Dragana Lipovac Izvor: tportal.hr / Autor: Matej Grgić

Bolja opcija na tržištu

'Znate kako sad rade špediteri... Želite li nešto uvesti, za početak morate poznavati špeditera. Ako ih počnete tražiti u imeniku, odgovor ćete čekati dva dana... A kod nas okvirnu cijenu usluge dobijete odmah; prije toga nije bilo', kaže Dragana. Najbolje od svega, u tradicionalnim logističarima ekipa iz Hubbiga ne vidi prijetnju, dapače, doživljavaju ih kao moguće korisnike usluga. Samo ih treba preobratiti.

Naime, domaći klijenti odavno su naučeni na klasične načine slanja i primanja pošiljki. Čvrsto se drže svojih špeditera i ne pada im ni na kraj pameti provjeriti postoji li možda na tržištu i neka bolja opcija. No, reći će Dragana, oni koji su jednom robu naručili preko Hubbiga, više se ne vraćaju na staro. Brže i jeftinije uvijek je bolje, zar ne?

A ni poslovanje putem internetske platforme nije nikakav bauk, zapravo je puno jednostavnije i sigurnije od slanja fakseva, e-mail poruka i zivkanja telefonom.