11 MILIJUNA MANJE

Muskov X nastavlja gubiti korisnike, brojke za EU su zapanjujuće

30.04.2025 u 09:28

Bionic
Reading

Francuska i Njemačka bilježi milijune ljudi koji su napustili nekad popularnu stranicu za mikroblogging u potrazi za malo manje polarizurajućim platformama

Društvena mreža X (bivši Twitter) bilježi sve veći pad korisničke baze u Europskoj uniji, a najnoviji podaci pokazuju da je broj mjesečno aktivnih korisnika sada službeno manji nego prije nego kad je 2022. za 44 milijarde dolara kompaniju preuzeo Elon Musk. Prema travanjskom izvješću o transparentnosti koje je X bio obvezan objaviti temeljem europskog Zakona o digitalnim uslugama (DSA), platforma sada u EU broji 94,8 milijuna korisnika, što je pad od gotovo 11 milijuna u odnosu na prethodno izvješće.

Riječ je o padu od preko 10,5 posto u samo šest mjeseci, a gubici su posebno izraženi u Francuskoj (gubitak 2,7 milijuna korisnika), Poljskoj (gotovo 2 milijuna), Njemačkoj (1,5 milijuna) i Španjolskoj (više od milijun). Čak su i manje zemlje poput Luksemburga i Litve zabilježile pad korisnika od 25 posto.

S obzirom na to da DSA zahtijeva redovita izvješća o moderiranju sadržaja i drugim ključnim podacima, EU je postao jedinim velikim globalni blokom u kojem X mora transparentno objavljivati brojke koje bi možda inače zadržao za sebe.

Dok točan broj korisnika u SAD-u i drugim dijelovima svijeta nije službeno objavljen, neovisna istraživanja sugeriraju da X bilježi gubitke i izvan Europe. Financial Times je prošlog rujna objavio kako je platforma izgubila oko petinu dnevno aktivnih korisnika u SAD-u i trećinu u Velikoj Britaniji.

Unatoč pokušajima Elona Muska i njegove nove AI kompanije xAI, koja je nedavno preuzela X, da prikažu pozitivnu sliku poslovanja, realnost pokazuje suprotan trend. Privremeni rast aktivnosti nakon izbora Donalda Trumpa krajem 2024. nije se održao, a povratak oglašivača poput Applea pokazao se kratkotrajnim. Dodamo li tome globalne prosvjede protiv Tesle i pad dobiti te tvrtke za nevjerojatnih 71 posto, jasno je da Muskove poslovne strategije nailaze na ozbiljan otpor i eroziju povjerenja, kako korisnika tako i investitora, piše Mashable.