ASTRONOMIJA

Japanski znanstvenici uspjeli su snimiti drevni sudar dviju galaksija

• Autor: Damir Rukavina
  • Zadnja izmjena 19.06.2019 12:07
  • Objavljeno 19.06.2019 u 12:07
tportal

Izvor: Licencirane fotografije / Autor: ALMA (ESO/NAOJ/NRAO), NASA/ESA Hubble Space Telescope, Hashimoto

Pretpostavlja se da se radi o najranijem primjeru sudara galaksija koji se desio prije čak 13 milijardi godina

Astronomi su nedavno uspjeli snimiti i promotriti bliski susret dvije galaksije. Premda sam fenomen nije nešto neobično, okolnosti vezane uz njegov nastanak jesu. Naime, s obzirom da se sudar desio na velikoj udaljenost od Zemlje, svjetlo koje je doputovalo do nas staro je 13 milijardi godina. Drugim riječima, ovaj prizor je zapravo pogled u drevnu prošlost našeg kozmosa.

taschenovo novo remek djelo

Pogledajte najljepše fotografije iz NASA-inih arhiva: 60 godina u svemiru

15

B14-65666 nekad se smatrao samo hrpom zvijezda, no nova promatranja koja je sproveo znanstveni tim sa sveučilišta Waseda u Tokiju imaju dokaz da je 'hrpa zvijezda' zapravo rezultat susreta i spajanja dviju galaksija.

Znanstveni tim je predvođen Takuyom Hashimotom za otkriće je iskoristio nove podatke koje je sakupila ALMA (Atacama Large Millimeter/submillimeter Array) kako bi otkrili najraniji primjer spajanja dviju galaksija. Kozmički objekt trenutno ima masu 770 milijuna puta veću od našeg sunca.

Umjetnička interpretacija B14-65666