MOBILNI GEJMING

Isprobali smo Mario Kart Tour, evo prvih dojmova

27.09.2019 u 07:44

Bionic
Reading

Najnoviji Nintendov izlet u mobilno tržište igara pretvara jednu od najomiljenijih serijala u mobilni naslov na kakvog smo, nažalost, nevoljko navikli

Svijet mobilnih igara se promijenio. Dok su developeri nekad davno proizvodili igre koje se jednom plaćaju i onda igraju od početka do kraja, poslovnjaci i izdavači su vrebali sa idejom mikrotransakcija. Danas svjedočimo svijetu u kojem su skoro sve mobilne igre besplatne i u sebi imaju hrpu jeftinijih ili skupljih mikrotransakcija koje, htjeli mi to ili ne, svako malo iskaču ne bi li nas navukle da kupimo valutu u igri ili si omogućili malo dulje igranje bez reklama.

Nova era mobilnih igara

Zašto ovo spominjemo? Zato jer je Nintendo Super Mario Runom pokušao napraviti suprotno i ponuditi kupcima igru koja se plaća samo jednom i koja ostaje zauijek vaša. Nakon što igrači mobilnih igara, navikli na to da sve dobiju 'besplatno' nisu kupovali igru zato jer od njih traži da ju, zamislite, kupe - Nintendo se okrenuo drugom poslovnom modelu koji se više od svega oslanja na ograničeno vrijeme igre i beskonačne male mikroransakcije koje u zamjenu za vaš novac daju šansu da dobijete sitnice poput specijalnih likova ili opreme. Da stvar bude još bolja, ta taktika se pokazala strahovito učinkovitom i unosnom, pa se na koncu i ne trebamo čuditi mobilnoj verziji jedne od najomiljenijih trkaćih igara za konzole.

Mario Kart Tour je u svojoj srži destilirana verziji Mario Karta 8, samo prilagođena igranju jednim prstom na ekranima osjetljivima na dodir. Što se same igre tiče, jednostavnost njezine kontrolne šeme koja sustav ubrzavanja potaknutog proklizavanjem prenosi u mobilni format ima dvije strane. Sve što trebate raditi je prilično jednostavno, pogotovo ako znate proklizavati. S druge strane, stalno uklizuavanje i uskakanje u drift čini obično skretanje užasno teškim. Ovo možda ne predstavlja prevelik problem pri igri protiv umjetne inteligencije, no sigurni smo da će jednoga dana kada igra dobije svoju kompetitivnu stranu postati prava noćna mora. Što se staza tiče, one adaptacije onih već prisutnih u Mario Kartu - uz dodatak međunarodnih koje se izmjenjuju svakih mjesec dana.

Može i bez plaćanja, ali...

Likove u igri otključavamo pomoću, pogodili ste, valute koju se zarađuje utrkivanjem ili kupuje pravim novcem. Utrke se pobjeđuju sakupljanjem bodova kojima se zarađuju zvjezdice. Zvjezdicama se otključavaju novi kupovi i staze, a sve je zaokruženo s dnevnim ograničenjem igranja u obliku blokade sakupljanja dodatnog iskustva za vozače.

Izvor: Društvene mreže / Autor: Nintendo

Prema svemu sudeći, izbor likova u igri je apsolutno masivan, samo što ih je potrebno otključati - a za to se, ako ne planirate plaćati, mora odvoziti jako velik broj utrka. Igra, naime, ima prepoznatljiv sustav kupovine virtualne valute (kristala) kojima se otključavaju likovi i vozila, a cijena im seže od dvadesetak do par stotina kuna (zavisno o količini kristala).

Sve je (pre)skupo

Ono što nas je razočaralo je, doduše, to da igra nema mod za više igrača te da će ga tek uvesti kasnje. Nadalje, da bi se otključao mod od 200 cc, igrači će morati plaćati mjesečnu pretplatu od 39,99 kuna, što je apsolutno smiješno u usporedbi s Apple Arcadeom koji košta isto i u sebi nudi šezdesetak vrlo kvalitetnih igara koje u sebi nemaju niti jednu mikrotransakciju.

Sve ostalo, od produkcije, preko glazbe do osjećaja same vožnje ide rukom pod ruku sa najvećim Nitendovim Mario Kart uspješnicama. Igra je zabavna i dinamična, no mehanike vožnje i načini kojima Nintendo planira zaraditi dovoljni su da odbiju bilo koga tko je spreman potrošiti par desetaka kuna za igru koja pruža sate zabave bez hrpe reklama i bezobrazno skupih mjesečnih pretplata.

  • Ime: Mario Kart Tour
  • Proizvođač: Nintendo
  • Platforme: iOS, Android

Plus:

  • Grafika
  • Atmosfera
  • Dizajn staza
  • Jednostavnost

Minus:

  • Komande
  • Mikrotransakcije