DIGITALNI TRENDOVI

Europljani sve više koriste internetske uređaje: Pogledajte kako stoji Hrvatska

21.09.2023 u 12:25

Bionic
Reading

Prema posljednjoj statistici Eurostata, u EU je zabilježen primjetan porast svakodnevnog korištenja digitalnih uređaja spojenih na internet. Istraživanje je obuhvatilo 27 zemalja

Europljani sve više koriste uređaje koji se povezuju na internet. Sudeći prema statistici Eurostata, korištenje IoT uređaja je između 2020. i 2022. zabilježilo porast, što također demonstrira sve veći utjecaj interneta na suvremeni život. Tako je u 2022. godini 52 posto Europljana između 16 i 74 godine koristilo TV spojen na internet, što je porast od devet posto u odnosu na 2020.

Najveći broj korisnika pametnih televizora ima Malta, u kojoj skoro osam od 10 ljudi koristi pametne televizore. Slijedi ih Španjolska sa 69 posto, Švedska i Irska sa 68 posto i Cipar sa 69 posto. S druge strane spektra smo, naravno, mi. Rumunjska s 40 posto, Bugarska s 30 posto, Hrvatska s 35 posto, Poljska s 38 posto i Grčka s 39 posto zemlje su s najmanjim udjelom ljudi koji koriste TV spojen na internet.

Sve su popularniji i nosivi uređaji: 26 posto osoba između 16 i 74 godine nosi pametne satove, fitnes narukvice, naglavnike, pratitelje lokacije, povezivu odjeću ili obuću te ostale dodatke koji se spajaju na globalnu mrežu - uz 9-postotni porast u odnosu na 2022., kada je taj broj iznosio 17 posto.

Sve više nas također ima konzole spojene na internet. Eurostat je u 2022. zabilježio da 20 posto ispitanika koristi konzole s internetskom povezivošću u odnosu na 17 posto 2020. godine. Porast su zabilježili i virtualni asistenti poput pametnih zvučnika i aplikacija, a posjeduje ih nešto više od 13 posto ispitanika, u odnosu na 11 posto u 2020.

Internetski omogućene termostate i rasvjetu u 2022. je koristilo 10 posto ispitanika, a manje, ali i dalje značajne statističke pomake bilježe pametni kućanski aparati i pametna rasvjeta (9 posto u odnosu na 5 posto).

Deset posto građana EU-a koji su se izjasnili protiv korištenja ovakvih uređaja kao glavni razlog stavljaju njihovu cijenu, a mnogi se brinu i zbog pitanja digitalne privatnosti, makar se njihov broj s 11 posto iz 2020. smanjio na svega osam posto u 2022.

Navedeni digitalni trendovi demonstriraju porast digitalizacije društva, potaknute tehnologijama ovisnima o internetu. Uz sve veću povezanost i sve naprednije uređaje, ovaj će se postupni trend rasta, prema svemu sudeći, nastaviti.