PRVO TAKVO PARTNERSTVO

Domaću platformu za recenzije prepoznao TripAdvisor: Saznali smo kako je došlo do suradnje

12.08.2023 u 17:51

Bionic
Reading

Hrvatski startup Fast Review nedavno je potpisao globalno partnerstvo s TripAdvisorom, najvećom platformom za putovanja na svijetu. Prvo je to takvo partnerstvo na domaćem, ali i širem tržištu. Startup Fast Review tvorac je istoimene web aplikacije kojom se, kako navode, lakše dolazi do pozitivnih online recenzija, čime jača brend, a što naposljetku vodi i prema uspješnijem vođenju poslovanja

Aplikacija je svjetlo dana ugledala prije tri godine, a danas broji više od 3000 klijenata globalno iz svih grana biznisa – IQOS, Hilton, Kempinski, Conrad, DoubleTree, Mandarin Oriental, Muzej Iluzija, Intercontinental, Ritz-Carlton, CarWiz samo su neki od njih.

'Naša je aplikacija zbiljna nužna za poslovanje, odnosno unaprjeđivanje poslovanja za biznise diljem svijeta – važnost online recenzija danas je jedan od ključnih faktora za veći prihod, odnosni za bolji brend awareness', kaže nam osnivač i idejni začetnik Petar Aračić, dodajući:

'Svjetska statistika je slična, ali je svako tržište specifično. Nama nije cilj da se ostavljaju samo pozitivne recenzije nego da je online reputacija identična onoj u realnom vremenu. Kako bismo pomogli klijentima da rješavaju negativne recenzije na licu mjesta i u realnom vremenu, razvili smo SmileyReview koji je jedinstven u svijetu i naši klijenti ga obožavaju'.

Kako je došlo do suradnje?

Do suradnje je, priča nam Petar, došlo spontano, a ni oni sami nisu očekivali takav razvoj događaja.

'TripAdvisor je kontaktirao s nama kako bi provjerio tko smo i što smo, jer smo po njihovim saznanjima počeli ostavljati trag na određenim tržištima – vidjeli su velik broj recenzija koji dolazi s naše platforme. Također su dobili upit jednog hotelskog lanca o tome surađuje li s nama. Nakon toga su pregovori trajali tri mjeseca, jer znate i sami da takve kompanije nisu baš lake za pregovore, ali na njihovo veliko iznenađenje – nismo bili ni mi.

Preko 300.000 recenzija je TripAdvisor dobio s naše platforme u zadnjih godinu dana – to je broj koji smo im morali detaljno predstaviti. Nakon analize svih detalja s obje strane, potpisali smo partnerski ugovor', kaže Aračić koji o detaljima ugovora ne smije govoriti.

No ističe da partnerstvo s TripAdvisorom za Fast Review ima iznimnu vrijednost. 'Financijski smatram da će ona biti velika za obje strane, ali nama puno više od same financijske vrijednosti znači činjenica da nas je jedan tako veliki igrač prepoznao kao dostojnog partnera u tako kratkom periodu', ističe Aračić na čijoj platformi globalno radi više od 70 ljudi.

Fast Review

Aplikacija je green solution, temelji se na postavljanju FastReview (FR) kartica unutar objekata, a korisnici usluga trebaju prisloniti svoj mobitel na FR karticu, odnosno modul te tako u manje od 20 sekundi ostaviti recenziju.

Bivši voditelj hotela

Ideja o platformi nastala je još prije pet godina kada je Aračić vodio hotel na Mallorci. Zanimalo nas je stoga je li dugogodišnje iskustvo vođenja hotela bilo ključno za razvoj platforme poput Fast Reviewa.

'Kao netko tko je vodio hotele, imao sam priliku neposredno doživjeti kako kvalitetna usluga može impresionirati goste i stvoriti nezaboravno iskustvo. Ali, nažalost, bio sam izrazito frustriran kad nismo dobili pozitivne online recenzije od naših gostiju, iako sam znao da smo moj tim i ja pružili iznimno iskustvo većini tih gostiju.

Upravo me ta frustracija potaknula da istražim i pokušam razumjeti zašto gosti nisu ostavljali online recenzije, čak i kad su bili zadovoljni. Nakon temeljitog istraživanja, shvatio sam da je ključan problem u tome što ljudi obično nisu voljni ili nemaju vremena ulagati napor u ostavljanje pozitivnih recenzija, čak i kad su prezadovoljni uslugom.

To me potaknulo da osmislim Fast Review platformu kao rješenje za ovaj problem. Želio sam stvoriti jednostavan i brz način za goste da ostavljaju recenzije, što bi povećalo stopu povratnih informacija i poboljšalo online reputaciju hotela. Osjećao sam da bi ovakav sustav bio koristan i za goste i za hotelijere', priča nam Aračić.

U rujnu stiže nova verzija platforme

Priznaje da prva verzija Fast Review softvera, lansirana prije četiri godine, nije bila savršena, no Aračiću je upravo iskustvo vođenja hotela pomoglo, kaže, u oblikovanju osnovnih značajki i ciljeva platforme. U rujnu ove godine verzija 5.0 ugledat će svjetlo dana, a naš sugovornik kaže da ga raduje što će klijenti diljem svijeta moći iskoristiti sve nove benefite koji dolaze s novom verzijom.

'Kroz iteracije i unaprjeđenja uspjeli smo postići da najnovija verzija 5.0 bude znatno naprednija i uspješnija od prvotne ideje. Osjećam strast i predanost rješavanju ovog problema, jer znam da je to nešto što pogađa mnoge biznise i njihove klijente diljem svijeta. Želim stvoriti ne samo uspješan startup, već i doprinijeti poboljšanju iskustva klijenata i podržati biznismene da unaprijede svoje usluge.

Mogućnosti naše aplikacije su doslovno neograničene. Klijent mora biti samo kreativan i poslušati naše savjete kako bi iskoristio puni potencijal, a onda su rezultati vidljivi već nakon nekoliko dana. Najjednostavnije rečeno, mi omogućavamo našim klijentima globalno da čuju mišljenje svojih gostiju, brže, efikasnije i na najjednostavniji način. Također, jedna od najvećih pogodnosti je što naši klijenti skupljaju više pozitivnih recenzija, što dovodi do realne slike na internetskim platformama', kaže Aračić.

Slijedi daljnje širenje na inozemnim tržištima

Trenutno su prisutni u više zemalja diljem svijeta. Pojedina tržišta pokrivaju samostalno, direktno sa svojim tvrtkom, dok na nekim tržištima djeluju kroz franšizu – u Sloveniji, Srbiji, Crnoj Gori, Bosni i Hercegovini, Dubaiju, Abu Dhabiju, Španjolskoj, Tenerifima, Mađarskoj i na još nekoliko lokacija.

'Trenutno smo fokusirani na Sjedinjene Države (SAD) i Saudijsku Arabiju gdje pregovaramo s velikim partnerima', zaključuje Aračić.