INSIDERCX

Domaći startup osigurao 500.000 eura za inovacije u zdravstvu, otkrili su nam što slijedi

02.12.2023 u 17:50

Bionic
Reading

Varaždinska tvrtka InsiderCX primila je pola milijuna eura investicije od VC fonda Silicon Gardens. To će, otkrivaju nam iz tvrtke, iskoristiti za širenje na nove teritorije, jačanje platforme i nastavak unapređenja zdravstvenih usluga diljem Europe

Riječ je o istoimenoj platformi usmjerenoj na iskustvo pacijenata te namijenjenoj privatnim zdravstvenim ustanovama i klinikama.

Te ustanove i klinike ne koriste InsiderCX za kontrolu kvalitete, mjerenje zadovoljstva pacijenata te osiguravanje optimalnog iskustva svakog od njih, pojašnjavaju nam iz tvrtke, osnovane krajem 2020. godine. 'Angažiranjem pacijenata nakon tretmana i proaktivnim informiranjem o daljnjem tijeku terapije, uspijevaju postići bolje ishode liječenja', pojašnjava nam direktor tvrtke Nikola Komes.

Premda im je prvotna ideja bila da budu svojevrsna kombinacija hardvera i softvera za mjerenje zadovoljstva u retailu, naposljetku su se posvetili privatnom zdravstvu.

Prije tri godine privukli su pažnju i investiciju od 100.000 eura od daFUND-a, paneuropskog venture capital fonda koji je prvi put uložio u hrvatski startup. Poduprli su ga i u novoj rundi financiranja ove godine, vrijednoj 500.000 eura, koju je predvodio slovenski VC fond Silicon Gardens.

Surađuju s velikim privatnim zdravstvenim ustanovama

Od svog osnutka 2020. godine, platforma startupa zabilježila je značajan rast u implementaciji na početnim tržištima poput Hrvatske, Bosne, Srbije i Slovenije, a ostvarili su suradnju s vodećim regionalnim zdravstvenim grupama kao što su Affidea, Adria Dental Group i Sinteza.

Njihove klijente, dakle, čine srednje i velike privatne zdravstvene ustanove i lanci poliklinika - trenutno rade s otprilike 25 klinika u četiri države regije i do kraja godine kroz njihov sustav 'proći' će 50.000 pacijenata.

U timu ih je sedmero - troje u razvoju poslovanja, troje u IT razvoju te Nikola kao izvršni direktor. 'Miks je zaista šaren, počevši od Gorana, koji je FER-ovac i bio je prvi voditelj razvoja softvera u Rimcu, do ostalih s društvenih fakulteta, kao što su psihologija, međunarodni odnosi, multimedija... Uglavnom nas veže ljubav prema softveru i stvaranjem nečeg novog', ističe Komes.

'Rekao bih da je sve to trajalo otprilike pet mjeseci', dodaje, prisjećajući se nove financijske injekcije.

Zanimalo nas je koliko su bili optimistični oko prikupljanja novca, s obzirom na izazove među investitorima, startupima, rizike i ne baš prijateljsku situaciju na tržištu, za razliku od one tijekom pandemije.

'Imajući u vidu trenutne okolnosti u VC svijetu, početkom godine napravili smo određene rezove u troškovima kako bismo produžili runway i bili spremniji na duži proces fundraisinga, što se pokazalo kao vrlo dobra odluka.

Sredinom godine imali smo čak i break-even mjesec - mislim da je to priličan uspjeh za nekoga u našoj fazi - i na krilima toga aktivnije smo krenuli u proces fundraisinga. U drugom kvartalu znali smo da će daFUND napraviti follow-on te smo u drugoj polovici godine tražili glavnog investitora za ostatak runde i na kraju se odlučili za Silicon Gardens', kaže nam Komes.

Općenito je, kaže, u procesu prikupljanja novca sve bilo puno ozbiljnije i trezvenije u usporedbi s prvom rundom 2021. i 2022. godine.

'Imam osjećaj da se fokus u potpunosti preusmjerio s growth at all costs (rast nauštrb svega, op.a.) na profitabilnost. Moram priznati da su me u početku procesa neka pitanja i metrike u potpunosti iznenadili (trebalo je bolje odraditi zadaću), a i due diligence (dubinska analiza) trajao je duže nego što je to bilo očekivano', objašnjava.

Go-to partner

Lani su, kaže, rezultati bili skromni jer su većinu godine proveli u traženju product-market fita i 'idealne' niše. 'Ovaj ćemo kvartal završiti s otprilike tri puta većim prihodima u usporedbi s prvim kvartalom ove godine', tvrdi Komes, dodajući:

'Budući da smo u 2023. rasli 300 posto i uspješno prebacili cijeli biznis na subscription-based model, ljestvica je i za 2024. postavljena prilično visoko te očekujemo nastavak trenda u tom okviru. Osim toga, želimo na barem jednom dodatnom tržištu izvan regije u prvoj polovici 2024. ostvariti značajan traction, ne samo što se tiče klijenata, već i partnera (medicinskih sustava s kojima se integriramo) te samim time učiniti InsiderCX privlačnijim investitorima izvan regije koji mogu 'potegnuti' pravu seed rundu, a nakon toga potencijalno i Series A.'

'Sav rast bio je outbound-driven i bez jednog eura marketinškog ili plaćenog budžeta, tako da i na tom frontu u 2024. planiramo značajan iskorak. Mislim da smo kao tim vrlo pragmatični i da nas pokreće svrha te da rezultat naše suradnje s klinikama - angažiraniji i zadovoljniji pacijenti - možemo preslikati i na nivo Europe u sljedećih nekoliko godina.

Dugoročna vizija je na europskoj razini postati go-to partner za privatne klinike koje žele aktivno raditi na unošenju perspektive pacijenata kao osnove za poboljšanje internih procesa i pozitivno utjecati na ishode liječenja, koristeći upravo ono gdje su pacijenti 'digitalno kod kuće', a to su mobilni kanali', zaključuje Komes.

Tportal je i na WhatsAppu

Želite dobivati najvažnije vijesti dana na WhatsApp: Zapratite tportalov kanal ovdje i kliknite 'Prati'.