NO/LOW CODE

Domaća agencija pokrenula online tržište za softver koji može razviti bilo tko: Ne očekujemo kako će tradicionalno programiranje nestati, ali...

  • Autor: Miroslav Wranka
  • Zadnja izmjena 09.12.2020 13:48
  • Objavljeno 09.12.2020 u 13:48
Saša Janićijević (Codemap.io)

Saša Janićijević (Codemap.io)

Izvor: Codemap / Autor: D.Savić

Vrijednost tržišta low-code softvera u ovoj godini procijenjena je na 13,2 milijarde američkih dolara, uz mogući rast od 40 posto u idućoj godini

Prva hrvatska no-code development agencija Codemap predstavila je Codemap.io, online tržište gdje startupi, poduzetnici i kompanije svih veličina mogu iskazati svoje potrebe za softverskim rješenjima u no-codeu i/ili low-codeu te zaposliti eksperte i razvojne timove za svoje projekte.

Ako se pitate što su no-code i low-code, evo kratkog objašnjenja. Low-code softver je softver koji može biti prilagođen uz minimalnu količinu programiranja, dok se mijenjanjem no-code softvera mogu baviti i ljudi koji nemaju nikakvih znanja o programiranju.

Vrijednost tržišta low-code softvera u ovoj godini procijenjeno je na 13,2 milijarde američkih dolara, uz mogući rast od 40 posto u idućoj godini. U tvrtci Gartner prognoziraju kako će do 2023. godine više od 50 posto srednjih i velikih tvrtki uključiti low-code aplikacijsku platformu kao jedno od svojih strateških razvojnih platformi.

Među tržišnim predvodnicima trenutno su Salesforce i Microsoft, Oracle i Amazon, uz niz manjih tvrtki kao što su Menix, Appian, OutSystems, BettyBlocks, Zoho...

Karlo Mamić, Saša Janićijević i Goran Bušelić

Karlo Mamić, Saša Janićijević i Goran Bušelić

Izvor: Codemap / Autor: D.Savić

Agencija Codemap okuplja programere koji softverska rješenja razvijaju na platformi za razvoj poslovnih aplikacija Bubble.io.

Korištenjem no-codea, low-codea i automatizacije, istaknuto je tijekom predstavljanja, aplikacije svih vrsta mogu biti razvijene i do 10 puta brže, što snižava cijenu izrade u odnosu na tradicionalni pristup.

Također, za usvajanje znanja potrebnih za no-code pristup potrebno je do nekoliko mjeseci umjesto nekoliko godina, koliko je potrebno za svladavanje programskog jezika.

Primjerice, za razvoj inicijalnih verzija multifunkcionalnih i kompleksnih aplikacija poput Airbnba, Ubera, Youtubea u no-codeu je bilo potrebno četiri do osam tjedana, dok je pisanjem koda za takve aplikacije u prosjeku potrebno minimalno šest mjeseci, a često i daleko više od godine dana.

Platforma Codemap.io dosad je dosad prikupla više od 950 korisnika, 420 klijenata, sto objavljenih projekata i 30 zapošljavanja.

'Ne očekujem kako će tradicionalno programiranje nestati ili da će visoko-kompleksna poslovna rješenja odmah biti razvijana na no-codeu, no vjerujem da je vrijednost no-codea i automatizacije već sada neporeciva, pogotovo u području komercijalnog te back-office softvera koji čine ogroman dio tržišta.

Ovdje se radi o aplikacijama koje su na ovaj ili onaj način već razvijene više puta te za razvoj ispočetka ima sve manje smisla, pogotovo kada se no-codeom mogu implementirati i customizacije te automatizacije prema specifičnim potrebama svake organizacije.

Vjerujem da će no-code također biti i novi generator poduzetništva u svijetu s obzirom na trend kojeg već sada mnogi nazivaju građanima-razvojnim programerima', istaknuo je Saša Janićijević, osnivač Codemap.io.

Pregled tjedna bez spama i reklama

Prijavi se na naš newsletter i u svoj inbox primaj tjedni pregled najvažnijih vijesti!