ultramasivni Holm 15A*

Astronomi otkrili ogromnu crnu rupu u svemiru, 40 milijardi puta veću od mase našeg Sunca

07.08.2019 u 12:23

Novootkrivena rupa nalazi se u galaksiji udaljenoj udaljenu oko 700 milijuna svjetlosnih godina i u nju bi komotno stalo više naših Sunčevih sustava

Ekipa astronoma s Instituta Max Planck za izvanzemaljsku fiziku u Njemačkoj upravo je u galaksiji Holmberg 15A otkrila jednu od najvećih crnih rupa, udaljenu oko 700 milijuna svjetlosnih godina.

Ta je crna rupa toliko velika da bi se u nju moglo smjestiti nekoliko naših Sunčevih sustava. Ona je puno veća od tipične supermasivne crne rupe što je, prema terminologiji istraživača, čini 'ultramasivnom' crnom rupom.

Znanstvenici su kretanje zvijezda koje okružuju galaksiju analizirali pomoću Vrlo velikog teleskopa. Ovaj, najveći optički teleskop na svijetu, nalazi se u čileanskoj pustinji Atacami i sastoji se od četiri 8,2-metarska teleskopa od kojih je svaki milijardu puta snažniji od ljudskog oka. Astronomi su procijenili da je crna rupa, nazvana Holm 15A*, otprilike 40 milijardi puta veća od mase našeg Sunca.

To je čini jednom od najvećih crnih rupa ikada zabilježenih, kako ističe Science Alert. Najveći je vjerojatno kvazar TON 618 s crnom rupom čija je masa čak 66 milijardi puta veća od Sunčeve.

Istraživanje je poslan je prošli mjesec poslano u The Astrophysical Journal i još čeka stručnu recenziju.

Teleskop i Crna rupa Izvor: Screenshot / Autor: YouTube

Astronomi još uvijek ne znaju što je uzrokovalo nastanak ove i drugih gigantskih crnih rupa. Postoji mnogo teorija, a jedna od njih sugerira da bi njihovo stvaranje moglo imati veze sa zvijezdama načinjenim od tamne materije koje su se spojile prije nekoliko milijardi godina.