Svjetsko klupsko prvenstvo koje se održava u SAD-u ponovno je suočeno s problemom slabe posjećenosti pojedinih utakmica. Najnoviji primjer zabilježen je u Orlandu, gdje su snage odmjerili južnokorejski Ulsan HD i južnoafrički Mamelodi Sundowns
Unatoč tomu što se radi o susretu prvaka svojih kontinenata, interes publike bio je katastrofalan.
Utakmica je odigrana u Orlandu na Flordi, na stadionu Inter&Co, kapaciteta 25.500 mjesta, ali je prema službenim podacima utakmici nazočilo svega 3412 gledatelja!
Na društvenim mrežama pojavile su se objave s fotografijama sablasno praznih tribina, a jedan navijač je čak ustvrdio da je u trenutku početka utakmice izbrojio manje od stotinu prisutnih.
Dio razloga za ovako slab odaziv moguće je pripisati kratkom vremenskom odgađanju početka susreta zbog upozorenja na mogućnost grmljavinskog nevremena i pijavice. No, stadion je većinom natkriven, pa se očekivalo kako to neće predstavljati prepreku za dolazak publike, ali to se nije dogodilo.
Na kraju je Mamelodi Sundowns slavio 1:0, a jedini gol na utakmici postigao je Iqraam Rayners u 36. minuti. Time su upisali tri važna boda na otvaranju turnira, no njihovu pobjedu uživo je gledalo najmanje ljudi od svih dosadašnjih susreta na ovom Svjetskom prvenstvu.
Izostanak navijačke podrške za klubove koji dolaze izvan europskih i južnoameričkih centara još jednom otvara pitanje smislenosti termina i lokacija turnira, ali i kapaciteta formata koji okuplja predstavnike svih kontinenata, često bez stvarnog interesa lokalne publike.
Za usporedbu, utakmica otvorenja između Inter Miamija i egipatskog Al Ahlija završila je bez golova, ali je na stadion Hard Rock u Miamiju stiglo čak 60.927 navijača, gotovo do posljednjeg mjesta popunivši tribine koje primaju 64.767 gledatelja. Iako je predsjednik FIFA-e Gianni Infantino susret unaprijed proglasio ‘rasprodanim’, podaci pokazuju da je nešto više od tri tisuće mjesta ipak ostalo prazno.
U ponedjeljak je Chelsea pobijedio LAFC 2:0, no ta utakmica nije naišla na značajniji odaziv. Na stadionu Mercedes-Benz u Atlanti, koji inače može ugostiti 71.000 gledatelja, okupilo se svega 22.137 ljudi. Utakmica je igrana u 15 sati po lokalnom vremenu, što se smatra glavnim razlogom slabije posjećenosti.
S druge strane, istog dana u Miamiju odigran je znatno atraktivniji susret između Boca Juniorsa i Benfice, koji je završio 2:2 i privukao 55.574 gledatelja. Veliki broj argentinskih navijača doputovao je na Floridu i stvorio sjajnu atmosferu, što je dodatno doprinijelo dojmu o važnosti utakmice.
U utorak poslijepodne Fluminense i Borussia Dortmund odigrali su bez golova na stadionu MetLife u New Jerseyju pred 34.736 gledatelja. Zanimljivo, samo dva dana ranije na istom je stadionu ogled Palmeirasa i Porta, koji je također završio bez golova, privukao čak 46.275 ljudi.
Dok klubovi poput Real Madrida, Manchester Cityja i Juventusa još čekaju svoje nastupe u grupnoj fazi, očekuje se da će upravo njihove utakmice podići ukupan broj gledatelja na turniru. Ipak, trenutna slika jasno pokazuje velike razlike u interesu javnosti – susreti velikih europskih i južnoameričkih klubova privlače desetke tisuća navijača, dok utakmice manje prepoznatljivih klubova, osobito onih iz Azije i Afrike, ostaju u gotovo praznim stadionima.
Ove razlike dodatno otvaraju pitanje održivosti i smislenosti proširenog formata turnira te postavljaju izazov organizatorima u pronalaženju načina kako podići interes za sve sudionike, a ne samo za nekoliko globalnih brendova.