blog pedaliranje

Vukomeričke gorice idealne su za prvu proljetnu vožnju u nepoznato

08.03.2020 u 19:29

Bionic
Reading

Bloger tportala za rano proljeće i prvo duže pedaliranje odabrao je Vukomeričke gorice, omeđene Zagrebom i Velikom Goricom te međuriječjem Save na sjeveru i Kupe na jugu. Područje je savršeno za bezbrižan, lagan i atraktivan biciklistički izlet. Očaravaju pogledi prema Sljemenu, a vožnja po bezbrojnim brežuljcima nije teška, već odlična pozivnica za početak bike sezone

Brojni makadami između gorica s odličnom podlogom pružaju prvi proljetni adrenalin, a koji će proraditi već pri prvom okretaju pedale. Prozirne šume koje bez vegetacije otvaraju nove vidike, proljetnice kao da se vesele svakom biciklistu. Ima ih napretek i ljubitelji proljetnog cvijeća i bilja doći će na svoje. Kleti, vinogradi i stare drvene kuće ikonografija su što se samo poželjeti može.

Ako ste i krenuli u nepoznato, nećete sigurno zalutati jer na svakom brijegu netko uređuje imanje, reže voćke ili vinograd. Na ruti od Kravarskog puno je manjih sela, no gotovo svaka cesta nekamo vodi. Gotovo svugdje bit ćete očarani. Ako ništa drugo - proplankom, lovačkom čekom ili starom drvenom crkvicom.

Nakon tri kilometra od Kravarskog u smjeru Pokupskog skrenuo sam desno po makadamu prema Kozjači. Tu prolazi i staza Šumarica, uređena za hodače, duga osam kilometara. Također ovuda ide županijska bike ruta Z1, pa i to može biti početna orijentacija. Obavezno treba posjetiti vidikovac Lakovicu, prije Kozjače, na putu prema Šiljakovini. Treba napomenuti da je ovdje puno cestica, šumskih putova i naselja. Treba se držati koliko-toliko glavnog puta.

No baš taj dio neformalne vožnje s malo istraživačkog duha dao mi je pravi proljetni zamah. Tako sam došao do mjesta do kojeg inače i ne bih. I baš mi se svidjelo voziti nasumce i neplanski. Lagano su se nizali i kilometri, lagani usponi, zavojite ceste koje su malo u šumi, za čas već na nekoj maloj pitomoj livadi. Navozio sam se, a zapravo sam brzo i shvatio da kružim područjem širine petnaestak kilometara po raštrkanim selima oko Kravarskog.

  • +4
Vukomeričke gorice Izvor: Dražen Breitenfeld / Autor: Dražen Breitenfeld

Idealno je to i za obiteljski izlet biciklima. Nije teško, a vozi se po čarobnoj prirodi, u kojoj nema drugih vozila. Makadamski putovi su održavani i ugodni za pedaliranje. Nema nikoga osim biciklista, pješaka i domaćih stanovnika koji su došli do svojih posjeda. Rutu možete sami kreirati prema želji i mogućnostima. Zadržati se u šumi ili na nekoj klupi i odmorištu. Nadomak ste Zagreba koji stalno i vidite, a kao da ste potpuno na drugom planetu. Izravni je to kontakt s prirodom ili proljetno buđenje. Već smo ga i zaboravili. Obišao sam na kraju dosta toga. Tridesetak kilometara lagane vožnje i tri sata uživanja na bajku. I uz njega. Tako sam bio u Maloj Buni i Ključić Brdu, gdje je i poznato izletište. Prošao sam kroz sela Novo Brdo, Nestiće i Godiniće, Pustike i Barbariće.

To mi je i odgovaralo jer sam ostavio automobil u centru živahnog Kravarskog, malog mjesta u kojem cijelog dana i vikendom rade trgovina i bistro. Tu je i veliko parkiralište na kojem se možete pripremiti za polazak na bike turu. Oni koji vole više asfalt i dulje vožnje svakako mogu krenuti prema Pokupskom i Pisarovini. Također, zanimljiva je vožnja po zapadnijem dijelu Vukomeričkih gorica i Lukinić Brdu. Može se krenuti na primjer iz Lijevog Sredičkog na Kupi, pa preko Cvetković Brda prema Bukovčaku i Lučelnici. Na početnu poziciju može se doći preko Pisarovine i mjesta Gradec Pokupski. Ruta je duga oko 40 kilometara.

  • +4
Mazda CX-30 Izvor: Dražen Breitenfeld / Autor: Dražen Breitenfeld

Testirao sam i novu Mazdu CX-30 i nakon bike ture uputio se na izlet autom. Uz uvijek atraktivan dizajn, ovaj crossover je iznenadio svojom svestranošću. Kao da si u nekom od SUV vozila. Toliko je prostran. Ne mislim tu na to što sam na spuštenu stražnju klupu i u prtljažnik udobno smjestio bicikl.

Oni koji vole veliko vozilo, a da nije preglomazno - Mazda CX-30 Skyactiv-X Plus Safety Sound Luxury im je pravi izbor. Pravi obiteljski i izletnički auto, koji se pokazao dobrim i za daleka putovanja i popodnevni đir. I to kao pravi terenac koji to nije. U benzinskoj verziji, lako upravljiv i sada s već gomilom gadgeta i pametnih informacija na volanu i oko njega. Baš je za one željne inteligencije u vožnji, a da je stvarno korisna, poput pomoći pri zadržavanju u voznom traku i sl.