BLOG PEDALIRANJE

Naš bloger skijao je na biciklu predivnom pustinjom Blaca

12.11.2017 u 10:49

Dvadeset i pet bike staza na otoku Braču sigurno će privući brojne goste želje bicikliranja i uživanja u otočnim čarima i delicijama. Bloger tportala isprobao je dio ruta po južnoj, pustinjskoj strani Brača. A spustio se i do mora te uživao u vožnji uz skrivene vale i pješčane plaže

Bike rute na Braču izgledaju kao skijaške staze, ali za bicikliranje. Pomislio sam to u vrletima Brača dok sam se osjećao kao da skijam, ali na biciklu. Spuštajući se prema moru, kada sam pogledao iza sebe, vidio sam vijugavu stazu koja me podsjetila na najbolje skijaške staze u Austriji. Nema brunerice ili žice, ali i to je izvjesno da će se dogoditi bude li se cikloturizam razvijao ovim tempom. Baš ovih dana s otoka Brača stigao je vapaj prema brodskim prijevoznicima! Imamo još gostiju na otoku, na biciklu najviše, ali malo trajektnih i katamaranskih linija prema obali. U prošlom blogu pisao sam i o preskupim cijenama za prijevoz bicikala. Upravo je od Turističke zajednice Splitsko-dalmatinske županije potekla ideja da prijevoz bicikala bude besplatan ili znatno jeftiniji nego sada.

Svi ćemo se morati prilagoditi na produljenje sezone, ali i na nove trendove. Direktor TZ-a županije Joško Stela ističe da biciklizam u Dalmaciji doživljava ekspanziju i da se tome treba prilagoditi. Ulažu se značajna sredstva za privlačenje gostiju koji vole pedalirati. Osim što su dobri potrošači, gurmani i ekološko osviješteni, mogu nam značajno produljiti sezonu. Na moru posebno. Otocima se voziti na biciklu - to se može gotovo cijele godine. Ova reportaža i fotografije nastale su početkom studenog. To dovoljno govori o potencijalu biciklizma i ne bez razloga se razmišlja kako ugoditi i prihvatiti te nove turiste na dva kotača. U Jadroliniji razmišljaju o novim linijama, smanjenju ili ukidanju cijene prijevoza bicikala. Također, pronaći će se rješenje kako da i katamarani mogu prevesti bicikle do otoka.

Nakon Brača i drugi dalmatinski otoci imat će osmišljene bike rute. Tako da će biciklista biti sve više jer ih privlače osmišljena ponuda, sigurne i pustolovne rute. Šolta, Vis i Hvar zasigurno će biti top bike destinacije. Nedavno, na turističkom sajmu u Veroni, doslovno je razgrabljen promo materijal i bike karte ruta po Dalmaciji. Nije ni čudo, uvjerio sam se na Braču ove jeseni. Osim brojnih ruta koje su povezale postojeće prometnice, šumske te vatrogasne ili zaboravljene putove u atraktivne bike rute, oni koji vole asfalt doći će na svoje, ali i oni željni makadama i skrivenih tajni Brača. Od starog sela Gažul kraj Vidove gore do doline Blaca kroz koju prolazi ruta od Bola prema Murvici i Milni.

Bol, Murvica i Milna Izvor: tportal.hr / Autor: tportal

U kombinaciji asfalta i šumske ceste prvo se uz čarobne poglede na sve dalmatinske otoke uspinje prema bračkim vrhovima. Na prekrasnim vidikovcima sreo sam puno biciklista. Mnogi se znaju zadržati predugo jer sada su dani sve kraći, pa i o tome treba voditi brigu. Za sedamdesetak kilometara i uspon oko 1800 metara meni je trebao gotovo čitav dan. Dobro sam još i prošao s obzirom na to koliko sam se zaustavljao i divio južnim padinama Brača. Prolaz uz pustinju Blaca i spuštanje kroz dolinu i prema istoimenoj uvali je kao da idete s neba ravno u more. Na biciklu, naravno, pri brzini od 60km/h, bilo je izazovno, možda i previše odvažno. Ali prilika i odlično vrijeme često imaju moć veću nego ja sam.

Sa šesto metara stigao sam na šest metara iznad mora. Petnaestak kilometara lude vožnje. Uz nekoliko stajanja radi fotkanja. Dolina Blaca na Braču kao da je izmišljena za bike stazu. Stigao sam malo zaviriti niz klisuru ne bih li možda vidio poznati samostan. No to će ostati za iduću prigodu. Inače, tu je nekada bila i zvjezdarnica, a sama uvala bila je u 16. stoljeću centar društvenog života Brača. Ubrzo sam već bio na putu prema Milni. Uslijedila je uživancija uz vale i plavozeleno more. Veselili su me nautičari koji su zaposjeli plaže, kojih ima u izobilju. Uskoro sam sreo i dvoje biciklista koje sam ujutro vidio u Bolu.

Brač i Mazda CX - 5 Izvor: tportal.hr / Autor: tportal

Očito su išli obrnutim smjerom. Neće im biti lako, pomislih. No nije ni meni bilo puno bolje. Za povratak iz Milne za Bol sam odabrao cestu preko Bobovišća i Ložišća, pa do rute 770, koja povezuje Bol i Sutivan. Tako sam se vratio do Bola i hotela Elaphuse te sam još stigao na otvorenje Soul festivala. Nagrada uvijek slijedi, pa makar i u obliku glazbe. Bar je uz piće i možda zadnju toplu večer bila prilika za analizu ovog posebnog jesenskog bike dana. Koji je bio i neobično topao, a na suncu je bilo skoro tridesetak celzijevaca.

Toliko me sve očaralo da sam pri povratku s Brača do pustinje Blaca poveo svog ljubimca na četiri kotača. Terenac Mazda CX - 5 baš je suveren u tom skrivenom svijetu. Nije preveliki, a tako je napravljen da je bilo zanimljivo opet se naći na uzbudljivoj vožnji. I na prekrasnim vidicima Brača. S novom crvenom bojom nad morem došla je do izražaja iznimna dubina i refleksivnost nove Mazde CX -5. Ili je u tome pomoglo i pedaliranje na malo manje i više kotača. Ne kaže se bez razloga u Mazdi - 'Drive together' (Uživajte zajedno).