pedaliranje

[FOTO/VIDEO] Zagorje dolazi na svoje: Bloger tportala na omiljenoj je biciklističkoj turi otkrio novitete u ponudi koji će oduševiti ljubitelje 'zelenih brega'

Dražen Breitenfeld
Više o autoru

Bloger tportala bio je u Zagorju, u kojem grožđe već zrije, a stoljetna stabla odlična su hladovina za vrućina. Šumsko Zagorje vole biciklisti jer mogu zaobići veće prometnice, a između pitoresknih gradića voziti se kroz sela i livade. Ovaj put odabrao je područje Krapinskih Toplica, Pregrade i Desinića te obišao dvorac Veliki Tabor

Ruta vidikovaca oko Pregrade i s Vinagore oko Desinića ture su za pamćenje. Nakon dva odlična izleta skrasio sam se u dvorcu Veliki Tabor, kako i priliči. Zalazak sunca i pogled koji puca s dvorca bili su savršena nagrada za cjelodnevno biciklističko putovanje Zagorjem. Nakon jutarnje kave u središtu Krapine navratio sam u županijski ured Turističke zajednice, tik do spomenika Ljudevitu Gaju. Podigao sam svoju turističku karticu Zagorje Card.

Na poleđini sam upisao datum dolaska u Zagorje i petodnevni kontinentalni aktivni odmor na biciklu mogao je početi. Kartica je i odlično dizajnirana, s prepoznatljivim brendom štrukli na slici, tako da još nisam ni krenuo, a već sam ogladnio. Popust od 10 posto na gastro usluge, ulaznice za muzeje i prilikom ulaska u termalna kupališta, tj. toplice, čini se kao dobar početak odmora u zelenom Zagorju.

Električni su bicikli idealni za pedaliranje Zagorjem jer svakom rekreativcu pružaju priliku da uživa i vidi što više te dođe na mjesta na koja je teško doći običnim biciklom, pa će ostati više vremena i snage za istraživanja koja su dio svakog izleta. Neplanirani dio puta često zna biti fora ili najljepši dio putovanja. Zato često treba zastati, vidjeti ima li nešto što će vas privući ili će netko od mještana predložiti da odete do neke lokacije koju često znaju samo lokalni stanovnici.

Obavezno sam malo u polju ili vinogradu ili - još bolje - započnem konverzaciju s prvim 'susedom': 'kakva bu berba', 'je li paradajz pocrvenio i za ubrati'... Uvijek saznam nešto novo ili bolje upoznam kraj. Ponekad ne odolim pozivu sugovornika: 'kuhamo pekmez, ote probati' ili 'bute si gemišt spili'. Ipak, pazim otkako sam usred Zagorja opal s bicikla. Stajao sam i zagledao se, zamislio, promašio nogom rizol i dobro se prehitil, čak sam legao na ruksak i noge su bile na tren u zraku, a bicikl se srušio na drugu stranu. Bilo je smiješno, toliko da je čovjek koji je bio na parkingu doviknuo iz auta: 'Ste dobro?' 'Ma sve ok', odgovaram, 'tren nepažnje bez posljedice.' Kaže ponovno gospodin iz auta: 'A čujte, u Zagorju vam i trijezni padaju s bicikla', tako da smo se i dobro nasmijali. Događa se da padneš bez veze, no sve je bilo dobro, na kraju samo još jedna anegdota sa zagorskog bike izleta.

Pedaliranje: Zagorje Izvor: Društvene mreže / Autor: Dražen Breitenfeld

Od Krapine sam išao preko Petrovskog i Valentinova vozeći se pitomim krajolikom, a bregi, osim onog početnog, nisu bili teški. Čak mi se činilo, kad sam se god popeo, da je gore bilo više zraka. Vrućina se zavukla u doline, pa su se povremeni usponi i vožnja po hrptovima činili primjerenima. Odlučio sam u Pregradi otići na dio rute 'Put vidikovaca' kako bih grad i cijeli kraj bolje vidio.

Električni bike Giant Talon E 3 29 + s malo robusnijim gumama, ali laganim okvirom, vješto me tjera naprijed. Najviše me veseli kad skrenem s ceste među kleti, onda Talon pokazuje svoje off-road sposobnosti. Opet, usponi mu ništa ne znače, dapače potiče vozača da dulje ostane na izletu i putovanju. Postavke RideControl ONE daju i mogućnost jednostavnog podešavanja tijekom vožnje. Eto, nisam ostao ni bez jedne točkice na kontrolnoj ploči baterije, baš sam otkrio odličan omjer korištenja vlastite i dodane snage. Bicikl plave boje s plavim pedalama 'baš lijepe pristaje', pomislih, a tu i tamo netko se zagleda u mene. Plijenim pažnju, pretpostavljam, zbog bicikla, a danas ni lifestyle svakog vozača ne treba zanemariti, biciklist rekreativac danas izgleda kao da je došao s nekog natjecanja na Touru. A to može pomaknuti granice i pomoći pri motivaciji svakom izletniku na biciklu, pa i početniku. Eto, i ja sam samo skočio malo iznad Pregrade, a to nije bilo baš jednostavno ni na električnom bajku. Dan odmiče, a planovi su još otići do obližnjeg Desinića i bar do Vinagore. Svakako planiram odmor kod dvorca Veliki Tabor. Tu je i Sunčana gora, budem ju drugi put potražio, sunca mi je za ovaj dan bilo sasvim dosta, a bogme i gora.

Blog Pedaliranje: Zagorje Izvor: tportal.hr / Autor: Dražen Breitenfeld

Slijedi uspon do Velikog Tabora, piše 12 posto, ma više se i ne obazirem koliko sam već takvih brega danas prošao. Red razgledavanja, red slikanja, red opuštanja i uživancije. Vrijeme je pojesti nešto, pa sam navratio u Grešnu goricu na bike gablec. Čokoladice, energetske pločice B!TEME, kao i slatki kolačići bili su odličan support, a sada, pri kraju treba ipak pojesti nešto konkretno. Planiram još stići na Vuglec breg jer mi slijedi nagrada nakon gotovo 70 kilometara na bajku: kupanje u novom bazenu za hotelske goste, izgrađenim na jednoj od najljepših pozicija u Zagorju. Stopio se s krajobrazom kao da je oduvijek ovdje, otkad je Vuglec brega i starih drvenih kućica i zdanja koja su danas kombinacija apartmana i soba te vrhunskog i nadaleko poznatog restorana.

Renault Megane Edition One TCe 140 Izvor: tportal.hr / Autor: Dražen Breitenfeld

Bazen je donio potpuno novi koncept odmora i boravka. Nova je to ponuda koju imaju već mnoga manja izletišta i popularne kuće za odmor. Ono što sigurno nedostaje, pogotovo u ovom sjeveroistočnom dijelu Zagorja, jest kamp, i to ne zbog šatora, već zbog sve većeg broja turista koji putuju kamperom i vrlo rado, primjerice, na putu do mora nekoliko dana zastanu negdje. Gotovo na svakom kamperu visi par bicikala, pa je jasno da će takav tip gostiju upoznati destinaciju na biciklu. Uostalom, kamperisti su, kao i cikloturisti, odlični potrošači.

Dvorac Veliki Tabor bio je idealno mjesto za fotosession za Renaultov Megane Edition One TCe 140. Megane smo imali prilike voziti po Zagorju, malo po autocesti, malo i po običnim putovima. Snažan motor i moderniziran izgled osvajaju na prvu. Primijetili smo i sigurnosni sustav za pomoć pri vožnji, odlična je pomoć vozaču. Smeđa solar boja baš je posebna i daje novi šarm Meganeu, koji je bilo fora isprobati, kao i 7-stupanjski automatski mjenjač. Ovaj elegantni automobil sigurno će pronaći svoj put.

Sadržaj, stavovi i mišljenja izneseni u komentarima objavljenima na tportalu pripadaju autoru i ne predstavljaju nužno stavove uredništva tportala.