OVERFLOW

'Uspjeli smo razviti vlastiti prepoznatljiv zvuk'

  • Autor: D.Jagatić
  • Zadnja izmjena 24.04.2011 11:14
  • Objavljeno 24.04.2011 u 11:14
Overflow

Overflow

Izvor: tportal.hr / Autor: tportal.hr/Lucija Bušić

Njihov najnoviji album 'Hit Me' prodaje se širom svijeta. Iza sebe imaju nastupe u Kanadi, SAD-u, Europi, a zovu ih i u Australiju. Svirali su s nekim od najznačajnijih rock bendova današnjice. Sve ih češće pozivaju na glavne pozornice velikih svjetskih open air festivala. Mi ćemo ih uskoro gledati na velikom samostalnom koncertu u Tvornici 27. svibnja, na T-Mobile In Music Festivalu, Terraneo Festivalu, a pozvani su da nastupe i na glavnoj pozornici ovogodišnjeg Sziget Festivala

Uvijek ste bili pioniri – prvi ste hrvatski glazbenici emitirani na internacionalnom MTV-u, vlasnici ste prvog pravog video spota u Hrvata, prvi ste glazbenici iz regije koji su nastupili na najvećim američkim festivalima i konferencijama, ove godine na glavnoj pozornici Szigeta... Što vas izdvaja od drugih glazbenika?

Dado: O sebi tako ne razmišljamo. Mi samo radimo ono što volimo i uživamo u tome. Drugi nam kažu da se izdvajamo zbog originalnosti i kvalitete. Uspjeli smo razviti vlastiti prepoznatljiv zvuk, stil i izričaj. I u pristupu smo drukčiji od drugih, i tako je bilo odmalena, otkad smo se upoznali u tamburaškom orkestru. Najčešće ljudi izdvajaju naše koncertne nastupe i našu energiju te melodije i snagu izraza.

Unatoč odličnom uspjehu te brojnim intervjuima i prilozima o vama na BBC-u, Deutche Welle, MTV-u, Melody Makeru itd. hrvatski su mediji iz nekog razloga ostali gluhi na vaš uspjeh. Kako to objašnjavate?

Dado: Hrvatski mediji su tema za sebe... Nama je čast da smo u respektabilnom društvu s mnogim drugim hrvatskim znanstvenicima, umjetnicima, intelektualcima, sportašima koji postižu vrhunske rezultate i uspjehe u svijetu na koje su hrvatski mediji imuni. Svirajući svijetom upoznali smo brojne naše ljude koji su postigli zaista mnogo, a o kojima se u Hrvatskoj gotovo ništa ne zna. Da li je u pitanju inertnost, politika, nesposobnost, divlji kapitalizam, mediokritet ili jal, to znaju oni koji uređuju medije i stvaraju taj zakuženi mjehur od sapunice. S druge strane, to je i pitanje psihologije: ljudi koji su ispunjeni, talentirani, zadovoljni sobom i onim što rade, nemaju potrebe za dokazivanjem, traženjem potvrde od drugih, trčanjem za kamerama i medijima; oni rade, a ne pričaju o svom radu, pa su i samim time nedostupniji medijima jer im se ne serviraju na pladnju.


Prošle ste godine čak u dva navrata nastupali u SAD-u. Nekoliko koncerata u New Yorku, a potom i u Austinu (Teksas) te u Kanadi. Kakva su iskustva? Kakva je bila reakcija publike?

Žika: Iskustva su vrlo ugodna, radi se o ogromnim festivalima koji, pogotovo u Austinu, pretvore cijeli grad u jednu veliku svirajuću veselicu. Ulice su pune ljudi, iz klubova zveči raznovrsna muzika i svi se dobro zabavljaju. Treba imati i malo sreće jer je konkurencija žestoka, pa se lako može desiti da u terminu kojem svirate u susjednom klubu svira neki od svjetski poznatih bendova. Muse su prošle godine svirali u klubu koji prima 600 ljudi. Mi smo, srećom, privukli vrlo solidan broj ljudi na svim nastupima, a onda je i koncert obično jako dobar. Publika je odlično reagirala.

Jeste li zainteresirali i američke medije nakon nastupa?

Žika: Pa zanimljivo je to da smo ih zainteresirali i prije nastupa. Mi imamo određene kontakte sa Sjedinjenim Državama još od početka 90-ih. Naši albumi su se tamo uredno recenzirali, pa su nas se neki ljudi sjetili kad su nas vidjeli na roosteru za SXSW (South by Southwest u Austinu). Inače, ta tri velika festivala na kojima smo svirali su u Kanadi i Americi izuzetno cijenjeni, pa se već i samo pojavljivanje tamo smatra važnom stvari i postiže određeni interes medija. Tako smo prve intervjue davali i prije dolaska, preko maila. Nakon nastupa, naravno, interes je povećan, bilo je intervjua, priloga, a urednik svjetski poznatog magazina Sound&Vision bio je pun pohvala u izvještaju iz Austina. Mi smo za njih vrlo zanimljiva i egzotična tema. Bendova iz naših krajeva tamo još nije bilo, ali neskromno ću pridodati da smo vrlo često nudili puno više i bolje od domaćih američkih bendova.

Veći broj svojih albuma ste objavili za nezavisne etikete. S obzirom na nebrojene koncerte održane u inozemstvu, ima li šanse da potpišete ugovor s nekom većom diskografskom kućom koja bi vaše albume distribuirala širom svijeta?

Dado: To smo već obavili. Potpisali smo ugovor s američkom kompanijom The Orchard, najvećom te vrste u svijetu, koja među ostalim distribuira i katalog Warner Music Group. Za idući album smo već u nekim pregovorima, ali o tome još ne bismo pričali. Bitna nam je sloboda nezavisnih i bitni su nam ljudi. Zato i sad radimo sami, naravno, u partnerstvu s ljudima koje smo sami izabrali, kako bismo ostvarili čim neposredniji kontakt s publikom.


Vaš prvi album 'Through Department Store' objavljen je 1990. godine. I danas, 20 godina kasnije, vi svirate s jednakom energijom kao da ste tek počeli nastupati. Što vam podiže adrenalin da isijavate takvu energiju?

Žika: Mi to obožavamo raditi. Nema bolje stvari na svijetu nego uzeti instrumente, stati pred ljude i svirati im. Nema tu neke pretjerane filozofije, a sve je to nama užitak i to radimo s puno veselja. Čak bih rekao da smo u zadnjih pet godina imali i najžešće i najkvalitetnije nastupe, a usudim se vjerovati da ćemo sad, nakon izlaska albuma 'Hit Me', pružati još i više. Imamo jaku želju ljudima svirati te nove pjesme.

Nedavno ste izbacili novi singl 'Surprise' i novi album 'Hit Me' koji ste snimali u Studiju 150 u Amsterdamu. Hoćete li tim singlom i albumom pokušati ući na top ljestvice radiopostaja širom Europe i SAD-a ili ćete biti zadovoljni ako se primi sam od sebe?

Dado: Krenuli smo s promocijom singla i albuma u Hrvatskoj i regiji, dok inozemne promocije planiramo za jesen i, ovisno o našim nastupima, u pojedinim europskim zemljama. SAD je najveće i najzahtjevnije tržište te zahtijeva dugotrajniju pripremu. Dotad ćemo biti zadovoljni ako se primi i sam od sebe.

Ovog ljeta nastupate na glavnoj pozornici Sziget Festivala, na T-Mobile In Music festivalu i na Terraneo Festivalu, uz bok trenutno najvećim svjetskim izvođačima. Više ste puta nastupali s brojnim poznatim glazbenicima, tko je na vas ostavio najbolji dojam?

Žika: Dugogodišnjim sviranjem i ponekim druženjem s poznatim glazbenicima iskristaliziralo se jedno pravilo koje dosta čvrsto stoji: što veća zvijezda, to normalniji i ugodniji čovjek. Svirali smo zaista s mnogima, od Pixiesa, Beastie Boyas, Queens of the Stone Age, Placebo, Kaiser Chiefsa, do No Use for a Name, Lagwagon i mnogih drugih, ali ako trebam nekoga izdvojiti, to će onda biti NoMeansNo koji baš ovih dana ponovo stižu u Hrvatsku. S njima smo svirali u Splitu prije nekoliko godina, oni su jedan od onih bendova koji su nam u mladosti promijenili način gledanja na glazbu. Bilo je vrlo poticajno svirati kad smo ih vidjeli da nas gledaju pored pozornice i zadovoljno cupkaju, a njihove pohvale nakon svirke su mi značile zaista mnogo.


Planirate li uskoro samostalni koncert u Zagrebu?

Žika: Naravno, budući da je album vani, mi ćemo se potruditi odsvirati koncerte u svim gradovima u Hrvatskoj, a Zagreb će imati posebno mjesto. Koncertna promocija albuma bit će 27. svibnja u novom prostoru Pogon u Tvornici kulture, nakon čega slijedi nastup na T-Mobile In Music festivalu. Veselimo se jako koncertima u Zagrebu jer to su uvijek bile odlične svirke.

Nakon svih ovih godina, neizbježna je činjenica da bolje prolazite u inozemstvu nego kod kuće. Kako to objašnjavate?

Dado: Nitko nije prorok u svom selu. Šalu na stranu, to je zapravo jedna od fraza koje se neopravdano vežu uz Overflow. Mi sasvim dobro prolazimo i doma: gotovo su nam svi koncerti rasprodani, nastupamo na najboljim i najvećim festivalima, singlovi su nam na top ljestvicama, prodajemo dosta CD-ova i merchandisea i, što nam je najbitnije, imamo brojnu i odličnu publiku, ludo se zabavljamo na koncertima. Zato se i posebno veselimo što uskoro krećemo s domaćim nastupima.

overflow-tv.com

overflow-tv.com

Izvor: Promo fotografije / Autor: overflow-tv.com

Pregled tjedna bez spama i reklama

Prijavi se na naš newsletter i u svoj inbox primaj tjedni pregled najvažnijih vijesti!

Napiši ovdje što ti misliš o ovoj temi