'OD IDEJE DO PJESME'

Remi i Shot održali sjajnu radionicu u Tvornici kulture

26.01.2015 u 10:22

Bionic
Reading

Prva zagrebačka The Converse Rubber Tracks radionica, održana jučer u Malom pogonu Tvornice kulture, izazvala je velik interes mladih glazbenika koji su u potpunosti ispunili sjedeći prostor ovog zagrebačkog kluba

Na pozornici Malog pogona Mirela Priselac – Remi i Luka Tralić – Shot, osnivači i pokretača snaga grupe Elemental, sjajno su, u gotovo dva sata predavanja, prenijeli iskustva i znanja iz više od 18 godina aktivnog bavljenja glazbom. Tema 'Od ideje do pjesme' privukla je 50-tak slušatelja, do kraja ispunila sve stolice u Tvornici i prošla pet faza rađanja pjesme koje su predavači postavili.

Već na početku Remi je istaknula da će njezin dio priče biti više orjentiran na kreativu, dok je Shotov dio, zbog većeg iskustva rada u studiju, sadržavao i dosta tehničkih detalja. Kompletan proces podjelili su u pet djelova. Prvi dio je, dakako početak, hvatanje teme, prvi stihovi, melodija, ideja pjesme. Na tom segmentu, s obzirom da je najteži i najkompleksniji, su se najviše i zadržali potvrđujući sa svoje strane široko prihvaćeno mišljenje o '90% talenta i 10% rada'.

'Tekstopisci – vježbajte, pišite, morate stalno biti unutra. Mentalna i verbalna gimnastika je obavezna za sve koji žele dobro slagati rime', naglasila je Remi, a Shot dodao da se nikad ne treba bojati stisnuti delete. Na početku karijere imali su bilježnicu – famoznu 'Book of rhymes - koju su nosili svugdje sa sobom i u koju su zapisivali sve što im je padalo na pamet. Do snimanja prvog albuma ispisano je nekoliko bilježnica stihova.

Druga faza je rad u prostoriji u kojoj se od mnoštva djelova – kitica, refrena, pripjeva, melodija, ideja za aranžman... - slaže i usvirava gotova pjesma. Elemental nikad ne ulazi u studio (treća faza) ukoliko nemaju gotovu pjesmu. Neki izvođači to rade, ostavljaju završni kreativan rad za boravak u studiju, ali Elemental ne. Četvrta i peta faza su miks i mastering prvi čemu je Shot razbio mit o masteringu rekavši da je za snimku ipak navažnije da je dobro snimljena i izmiksana, dok za mastering je nije nužno slati u skupe studije na drugom kraju svijeta nego u ruke inžinjerima zvuka koji poznaju bend i koji će pjesmi dati 'dodatnu vrijednost', ali ipak sve kreće od kvalitetne snimke i miksa.

U malo manje od dva sata Remi i Shot su uspjeli držati pažnju svih prisutnih odličnim, precizno vođenim i razumljivim lekcijama, jasno podjeljenjim u segmente i prepunim primjera i savjeta iz vlastitog iskustva što i je jedan od glavnih ciljeva The Converse Rubber Tracks radionica. Na kraju predavanja publika je predavače nagradila veliki aplauzom, a oni su im uzvratili domaćom zadaćom – 'nađite nam dobru rimu na riječ kombajn!'

Sljedeća zagrebačka The Converse Rubber Tracks radionica održat će se 21. veljače kada će u glavnoj ulozi biti riječki bend Jonathan. Više informacija o platformi Converse Rubber Tracks možete pronaći na web stranici converse.hr