PETAK NA SFF-U:

O slici žene u indijskoj kinematografiji

13.05.2011 u 11:24

Bionic
Reading

Filmski program počinje u 14 sati u kinu Europa filmom 'Vodič' Vihaya Ananda, ambicioznom adaptacijom čuvenog romana R. K. Narayana, izvorno napisanog na engleskom jeziku, na bujno slikovit način govori o paradoksnim temama, prikazujući jedno razdoblje u razvoju nacije, modernizaciji i društvenim reformama

U 19 sati, u kinu Tuškanac možete pogledati 'Jom ili priča jednog naroda'. Khalil, griot, pripovijeda dvije priče. Prva je sjećanje na Dierija Dior N'Della koji je ubio francuskog kolonijalnog upravitelja. Kad se zatekne usred akcije odmazde, Dieri Dior N'Della radije digne ruku na sebe nego da se preda. Druga priča slavi Kouru Thiaw, pjevačicu i plesačicu koja je koristila svoje umijeće za agitaciju potlačenih služavki dok bi nastupala za njihove poslodavce. Obje se priče pripovijedaju za štrajka, kako bi se ohrabrili pravedni. O njihova priči, sugerira nam film, jednog će dana pričati budući grioti.

U 23 sata, u kinu Europa na redu je 'Metla', film koji slavi etničku, kulturnu i religijsku raznolikost Nigerije kao veliku snagu nacije u vrijeme kad se ona čini ponajmanje svjesnom iste. Metla je veličanstven film koji kombinira dokumentarne snimke s digitalno montiranim prikazima fantazije i mašte, naraciju iz trećeg lica u offu s pjevanjem, scenama plesa i političkih sastanaka. 'Mitologizirajući', kako bi rekao Barthes, 'mitove' Hollywooda i Bollywooda, ovaj film stvara sublimnu mješavinu mašte i politike, kazujući složenu priču suvremene Nigerije.

Na Filmsko-teorijskoj školi u 17 sati u kinu Europa možete poslušati predavanje Melite Zajc'Nollywood: Mitologiziranje mitova'. Predavanje u 19 sati održat će Premendra Mazumder na temu 'Izmjena slike žene u indijskoj kinematografiji'. Prikazi žena u indijskoj kinematografiji konstruiraju se unutar ovog okvira. Društveno prihvaćene uloge žene kao 'Kamini' (koja zavodi), 'Bharya' (koju hrani i uzdržava muž), 'Ramani' (seksualna partnerica) i 'Jaya' (koja rađa djecu) – konstruirane mitologijom i epovima, modeli su prema kojima se grade slike žena u indijskoj kinematografiji, što se može razložiti: 1. Najvažnije i najvrednije što žena ima njezine su fizičke čari; 2. Najbolja je žena tradicionalna domaćica, religiozna, ponizna, zavisna i tolerantna; 3. Svoje sposobnosti, intelekt i zavodničke moći žena smije koristiti samo da bi pronašla i zadržala pravog muškarca; 4. Žena nikad ne bi smjela dominirati nad svojim muškarcem; 5. Ženu se u svim njezinim ulogama družice, supruge, sestre, majke, prijateljice i zavodnice treba razvijati i prema njoj se odnositi samo u kontekstu muškog lika i 6. Ženu se treba definirati ne samo u odnosu prema muškarcu nego i kao ovisnu o muškarcu i njemu podređenu.