LJUBAV NA PRVI POGLED:

Jessie Ware i Zagreb vole se javno

Jessie Ware

Jessie Ware

Izvor: tportal.hr / Autor: Lucija Bušić

Prilično uvjerljiv nastup nove britanske soul dive u nastanku Jessie Ware u rasprodanoj zagrebačkoj Tvornici...
Lucija Bušić

Lucija Bušić

Izvor: tportal.hr / Autor: Lucija Bušić

28-godišnja Jessie Ware ponosna je vlasnica jednog od najboljih britanskih debi albuma posljednjih godina, 'Devotion' koji se zasluženo našao među nominiranima za uglednu (čitaj zericu precijenjenu) Mercury nagradu. U moru aktualnih retro, pogotovo retro soul, izvođača, Jessie je precizno gađala i pogodila svoju nišu, onu sofisticiranog soul popa s dalekim korijenima u zvuku Britsoula '80-ih, Sade Adu i nešto aktualnijem dubstepu. Bilo je stoga vrlo intrigantno vidjeti kako će sve to izgledati uživo, pogotovo s obzirom na činjenicu da Jessiena glazba, iako ima vrlo jasan dance background, definitivno nije plesna. Osim toga, cura ima tek jedan album iza sebe, a koliko god dobar taj bio, ipak nije remek-djelo i sadrži poneku ivericu 'mahovine'.

Uglavnom, iznenađujuće ili ne, Jessie Ware rasprodala je zagrebačku Tvornicu i to publici uglavnom svojih godina i mlađoj, što je uvijek dobar znak. No iznenađenjima tu nije kraj – već na trećoj pjesmi, sjajnoj intenzivnoj midtempo baladi 'Night Light', Jessie jedva čuje samu sebe od zbornog pjevanja ekstatičnog auditorija. Vidno šokirana, otkriva da iako je znala da postoji određena količina zainteresirane publike (poseban hrvatski Twitter account – 'Jessie Ware Croatia'), ipak nije očekivala takav doček. Do kraja koncerta egzaltirano je mantrala riječi zahvalnosti ZG publici, pa iako znamo da je to uobičajena stvar (da izvođači u adrenalinskom šoku live nastupa proglašavaju baš taj nastup te noći u tom gradu nezaboravnim iskustvom), Zagreb je sinoć zaista prigrlio Jessie Ware kao da se znamo godinama.


Jessie prati 'ekonomično' ekipiran band (bubnjar, gitarist i basist), solidne vještine i još solidnije uigranosti, iako glavnina zvukova (klavijature, perkusije, efekti, čak i ženski back vokali...) dolazi s kompjuterske matrice. Što da se radi, recesija je i nema se para za više. No, polako, Jessieno vrijeme tek dolazi i kad je nakon što skupi još album-dva materijala ponovo susretnemo, kladimo se da će to biti u značajno kapacitiranijem prostoru od Tvornice (možda čak i u Areni!?) Doduše, za jesen je najavila dolazak na jedan još uvijek neimenovani festival na obali, ali o tom potom.

Skepsa s početka ovog teksta o eventualnoj nedostatnosti Jessiena materijala vrlo je brzo, zahvaljujući kao što rekosmo i publici, pala u vodu. No imala je i ponekog asa u rukavu, i to u vidu nove pjesme 'Imagine It Was Us' koja upravo ovoga tjedna izlazi kao novi singl i koja svojim atipično živahnim tempom daje odličan putokaz što i kako dalje, pogotovo uživo. No još veće iznenađenje bila je obrada Rihannina još uvijek aktualnog megahita 'Diamonds' koju je napravila za potrebe BBC-jeva Radio 1 Live Loungea, ali je, kaže, još nije uživo izvodila. Zagrebačka (i svjetska?) premijera prošla je odlično, unatoč manjim izvedbenim poteškoćama ('I forgot the f…in' lyrics!'). Zanimljivo je možda da je ovo već treća (neka nas slobodno ispravi tko se sjeća još koje) obrada Rihanne na domaćim pozornicama posljednjih godina, nakon sjajne prerade 'Russian Roulettea' Georgea Michaela preklani u Areni i jednako uspjelog čitanja 'Umbrellae' Manic Street Preachersa na Radar festivalu u Varaždinu 2008. Što reći, velika umjetnica 21. stoljeća (govorimo o RiRi još uvijek), šteta jedino za onog siledžiju…


No, vratimo se mi našoj vrijednoj Jessie koja je svojih 75 kratkih, ali iznimno intenzivnih minuta na krilima rijetko viđena zagrebačkog gostoprimstva odvozila prilično samouvjereno. Stalo je tu 15 pjesama (uključujući čitav 'Devotion' sa svojih 11 stvari), na kraju se i ispričavala da je tek na početku karijere i da nema više materijala, no vidjeli smo mi za iste pare (ili čak i koju kunu više) i bandova sa 35 godina i 10-ak albuma u nogama koji nisu uspjeli iscijediti više od sat i pol iz sebe (npr. Human League preklani na istoj pozornici), tako da joj nije zamjereno. Krešendo je započeo kad je u pjesmu 'No To Love' efektno inkorporirala vanvremensku 'I Want You' Marvina Gayea, da bi stvar kulminirala dvama njenim najvećim hitovima, 'Wildest Moments' i 'Running', treba li uopće reći – zborski popraćenima. U zadnjim minutama nastupa čak je i pokazala da ima glasčinu, što se dotad moglo samo naslutiti – no i to pripisujemo 'delikatnosti' repertoara.

Zaključno, Jessie Ware ima i više nego solidan live nastup, pogotovo za 'početnika', a ako ga ikad odlučite provjeriti, savjetujemo da to svakako bude u Zagrebu jer Jessie Ware i Zagreb, čini se, imaju neku neobjašnjivu međusobnu kemiju…

Pregled tjedna bez spama i reklama

Prijavi se na naš newsletter i u svoj inbox primaj tjedni pregled najvažnijih vijesti!