TYLER THE CREATOR

'Goblin'

23.05.2011 u 10:00

Bionic
Reading

Iz dubina rap undergrounda do vrhova top ljestvica i velikog fenomena weba. Tko je taj Tyler i otkud se on sad stvorio?

Teško je starijim generacijama objasniti u kojoj mjeri internet danas diktira trendove, stvara fenomene i plebiscitarno gura stvari koje tradicionalna mainstream glazbena industrija u prošlosti ne bi dotakla ni štapom, no možda najveći i najzanimljiviji primjer koji će ih podsjetiti na snagu stvaranja zvijezda socijalnim mrežama u 2011. jest Tyler The Creator

Tko je do prije svega šest mjeseci uopće čuo za Odd Future Wolf Gang Kill Them All, masovni (11 aktivnih, a sve skupa 60 članova!) alter-avant-rap kolektiv iz Los Angelesa, osim okorjelih sljedbenika underground hip hopa?

No nakon više od 10 milijuna pregleda singla 'Yonkers' na YouTubeu, stvaranja vjernog sljedbeništva na Twitteru i gostovanja u najgledanijim emisijama američkog TV-a, član kolektiva OFWGKTA te autor 'Yonkersa' Tyler The Creator dospio je u okorjeli mainstream, na naslovnice glazbenih magazina i peto mjesto Billboarda, iako je sadržaj albuma 'Goblin' sve samo ne komercijalan (u klasičnom smislu riječi), niti esencijalno 'namijenjen' ovakvim uspjesima.

Tyler The Creator 'Yonkers'

   

A valja se uvijek nadati najboljem – čak i ako operirate u najcrnjem undergroundu, veselje je utoliko veće ako ste postigli uspjeh držeći se vlastite beskompromisne vizije, bez prilagodbe ikakvim i ičijim očekivanjima i pravilima. Tyleru je ovo drugi solo album u karijeri, a OFWGKTA djeluje već četiri godine, tako da ništa od toga nije stiglo preko noći.

Baš kao i ostatak naslova, 'Goblin', a već sam naziv to daje nagovijestiti, nastaje na naslijeđu udarnih imena horrorcorea, posebne, mračne, nihilistične i razigrano žanrovske horor poetike i lirike koju su proslavili svi od pionira Brotha Lynch Hunga do majstora Tech N9nea, makar je ovdje utjecaj izraženiji u produkciji i stilu nego u samim rimama, koje nisu toliko 'filmične', koliko su bizarne terapijske ispovijesti, struja svijesti na psihijatrijskom kauču studijskog mikrofona. Osim toga, Tyler je jednom nogom i u bekpekerskom rapu koji je predvodio alternativu prije desetak godina, no tada su Aesop Rock, kraljevi apsurdističke rap a(ps)trakcije Anti-Pop Consortium i slični mogli samo sanjati da će ih web tako brzo i snažno pogurati do vrha.

U osnovi, 'Goblin', unatoč prividno hermetičnom sadržaju, dijelom ima itekako ljepljiv radijski potencijal, no drugačiji od većine sličnih stvari koje ste imali prilike čuti. Jedan od razloga zašto je 'Yonkers', zajedno sa svojim kontroverznim spotom, postao toliko velik hit je taj što jest hitoidno ljepljiv, koliko mračan i komoran. 'Goblin' donosi i neke još 'radiofoničnije' naslove, poput 'She', ljubavne ode s klasičnim R&B refrenom Franka Oceana, a čak i kada želi biti 'radikalan' u pjesmi 'Radicals', tvrdu liniju slijedi ugodni ambijentalni groove, koji 'Windov' čak približava jednom Drakeu. Naravno, na svaku takvu stvar padnu 'Sandwitches', 'Tron Cat' ili 'Bitch Suck Dick', istinski 'radikalne' izložbe inovacije.

Upravo taj jin-jang pristup pisanju i snimanju materijala omogućio je 'Goblinu' da bude slušan i cijenjen, u isto vrijeme s obje strane mainstreama. U konačnici, 'Goblin' je tako ne samo odličan album, već i pravi fenomen, jedan od intrigantnijih glazbenih fenomena 2011.

Ocjena: 8 / 10

Izdavač: XL