ČETIRI BISA

Furiozni Manu Chao priredio koncert desetljeća

05.04.2011 u 09:14

Bionic
Reading

Jedna zvijezda world musica, dvije gitare, tri člana benda i četiri bisa: statistički, tako ukratko možemo opisati furiozni nastup Manua Chaoa i pratećeg mu dvojca, održan 4. travnja u Maloj dvorani zagrebačkog Doma sportova

Kao i pred nastup u pulskoj Areni prije dvije i pol godine, tražila se karta više prije samog koncerta. Manu Chao je, naime, s obzirom na reduciranu postavu benda (on je svirao akustičnu gitaru, a društvo su mu pravili Madjid Fahem na električnoj gitari i Garbancit na bubnjevima), zahtijevao da nastupa u manjim prostorima, pa iako su karte bile rasprodane dva tjedna unaprijed i potražnja je bila golema, koncert se nije selio u veći prostor.

Oni koji nisu uspjeli doći do karte otišli su na njegov nastup dva dana ranije u Ljubljanu, a ima i onih koji će ga slijediti na recentnoj balkanskoj turneji La Ventura! i u ostalim gradovima. Također, kao i na prijašnjim nastupima, cijena ulaznice bila je prijateljska - stajala je iznimno prijemčivih 190 kuna. Osim toga, sav prihod od prodaje suvenira bit će uplaćen onkološkom odjelu Dječje bolnice Kantrida u Rijeci.

Premda je prvi put u Hrvatskoj nastupao u zatvorenom prostoru i s oskudnijom postavom, Manu Chao je tijekom dvoipolsatnog koncerta sasvim raspametio oko četiri tisuće posjetitelja. Od prvih taktova njegovog urnebesnog megamiksa do kraja regularnog jednoipolsatnog seta, a onda i na četiri bisa koja su trajala još sat vremena (a posljednja dva odvijala su se pod upaljenim svjetlima u dvorani), njegova jedinstvena kombinacija folk rocka, reggaea, punka i primjesa još nekoliko vrsta glazbe potpuno je zatresla Malu dvoranu Doma sportova, i to doslovno: parket i tribine su podrhtavali u ritmu glazbe.

Nedostatak ostalih članova benda, Manu Chao i pratnja obilno su nadoknadili višeglasnim pjevanjem, kao i gitarskom međuigrom, a u onom trenutku kad bi se počeo osjećati taj nedostatak, sve je riješeno himničkim pankerskim refrenima na koje su se uredno nadovezale ovacije publike. Upravo ta žestina pomalo je podsjetila i na bend iz kojeg je potekao - Mano Negra - a pjesme 'Bongo Bong' i 'King Kong Five' iz ostavštine benda uredno su pripojene ostalim repertoarnim zgodicima, kao što su 'La Vida e Tombola', 'Radio Bemba', 'Rumba de Barcelona', 'Clandestino', 'Merry Blues', 'Machine Gun' ili 'Mr. Bobby', skladba koja je dvaput izvedena. Repertoarno, tu nije bilo iznenađenja, osim obrade Marleyjeve 'Iron, Lion, Zion'.

Zagrebačka publika svjedočila je u ponedjeljak navečer jednom od ponajboljih koncerata u posljednjem desetljeću, a Manu Chao se definitivno etablirao kao standard prema kojem se može određivati uspješnost nastupa. Uvjeren sam da bi s cijelim bendom i odgovarajućom propagandom rasplesao i Arenu, a isto tako mogao bi oduševiti publiku i da dođe u neki manji prostor te da samo pjeva (iako ima glas kao da sinkronizira crtane filmove) i lupa se mikrofonom u srce, što je često radio tijekom iznimno uspješnog zagrebačkog nastupa.