ASGER LETH

Filmom 'Move On' pokušavamo srušiti neke granice

  • Autor: Igor Tretinjak
  • Zadnja izmjena 07.08.2012 09:45
  • Objavljeno 07.08.2012 u 09:45
Asger Leth

Asger Leth

Izvor: tportal.hr / Autor: Lucija Bušić

Prošlog je vikenda u Opatiji i Rijeci sniman prvi interaktivni film ceste ‘Move On’ u režiji Asgera Letha, s kojim smo porazgovarali o filmu
Lucija Bušić

Lucija Bušić

Izvor: tportal.hr / Autor: Lucija Bušić

Move On' je prvi interaktivni film ceste u kojemu glavni glumac Mads Mikkelsenu sklopu tajne misije prenosi tajanstveni kofer iz jedne zemlje u drugu. Put ga vodi kroz osam zemalja, a u Hrvatsku je stigao potražiti djevojku koju glumi mlada slovačka glumica Gabriela Marcinkova, a koja nestaje nakon zajedničke romantične noći. Više o samom filmu i njegovoj interaktivnosti rekao nam je redatelj Asger Leth

Možete li nam reći nešto o filmu ‘Move On’, koji je ovih dana sniman u Rijeci i Opatiji?

‘Move On’ je film ceste s Madsom Mikkelsenom i Gabrielom Marcinkovom u glavnim ulogama. Film se sastoji od osam epizoda koje se snimaju u osam zemalja. Započeli smo u Nizozemskoj, nastavili u Austriji, točnije Beču, Slovačkoj, odnosno Bratislavi, Mađarskoj i sad smo u Hrvatskoj. Dalje nastavljamo u Crnu Goru pa se vraćamo u Berlin te završavamo put u Makedoniji.

Koji je dio filma snimljen u Hrvatskoj?

Trenutno snimamo dio u kojemu Mads Mikkelsen prenosi tajnoviti kofer iz jedne zemlje u drugu u sklopu svoje tajne misije. Na pola puta upoznaje djevojku, koju tumači Gabriela, s kojom se spetlja između Slovačke i Mađarske, a koja nakon romantične noći nestaje. Mads kreće u potragu za Gabrijelom te je pronalazi u Opatiji. Ona, svjesna svog pratitelja, navodi ga na tehno parti gdje Mads upada u tučnjavu i ostaje bez kofera

Gdje ste sve snimali u Hrvatskoj?

U Opatiji, točnije hotelu Ambasador, u luci te u Harteri, gdje će se održati parti. Također, kako je riječ o filmu ceste, dio kadrova se snima na cesti, u pokretu.

Možete li nam reći nešto o interaktivnom dijelu ovog, kako stoji, prvog interaktivnog filma ceste?

U svakoj zemlji u kojoj snimamo postoje određeni zadaci koje publika koja želi sudjelovati u stvaranju filma izvršava. U nekim zemljama zadatak je oslikati određenu kulisu, u drugima se radi o glumačkim zadacima... Riječ je o procesu u kojemu se mi kao autori otvaramo idejama dijela publike koja želi sudjelovati u stvaranju filma te odabiremo najbolje ideje koje tako postaju sastavni dio filma.

Koliko je taj interaktivni dio važan za film?

Uzmemo li, na primjer, glazbu u filmu, publika bira koja će glazba svirati u hotelu, što će svirati ulični svirači i stvari nalik tome. Inače bi to radio autor glazbe, no ovo je znatno zanimljivije, a i možemo biti sigurni da će glazba u filmu biti po ukusu publike.

Može li publika promijeniti kraj filma?

Ne, nitko ne može izmijeniti priču filma. Nemamo vremena prilagođavati se tome. U radu sam control freak i ovaj projekt shvaćam kao proces u kojemu ću se malo osloboditi potrebe za kontroliranjem, ali ipak nema promjene priče. No bez obzira, ovaj film je kao brod na moru. Mi plovimo, a ideje publike su poput valova. Neki su veći i uspijevaju brod malo pomaknuti s kursa. Mi se tome prepuštamo, prilagođavamo neke scene i dodajemo dijaloge.


Je li ‘Move On’ tek izlet u filmsku interaktivnost ili mislite da će se u budućnosti sve više snimati interaktivni filmovi s važnom ulogom publike?

Lucija Bušić

Lucija Bušić

Izvor: Promo fotografije / Autor: Hrvatski Telekom

Asger Leth i Mads Mikkelsen na setu u Harteri

Bit će sve više i više interaktivnosti u stvaranju filmova jer se ljudi sve više otvaraju takvom načinu komunikacije. Danas se u većini filmova sve zbiva iza zatvorenih vrata, no više nego ikad, publika je znatiželjna i želi što prije saznati što više informacija o filmovima. Upravo zbog toga traileri filmova izlaze sve ranije, dok su filmovi još uvijek u nastanku. Ako je tako, zašto ne bismo publici pružili priliku da upozna projekt, pa čak i sudjeluje u njemu? S druge strane, što više publika bude upletena u film u nastanku, to će biti više zainteresirana za gotov proizvod.

Znači, vi ste neka vrst pionira u stvaranju interaktivnog filma?

Tako je, ovim filmom pokušavamo srušiti neke granice. Taj proces dobro funkcionira, a i dobro se zabavljamo u sklopu njega. Uostalom, danas, u vrijeme brze komunikacije, ja mogu izuzetno brzo dobiti reakciju publike na svoje zahtjeve. Mogu ih i pozvati na snimanje u velikom broju, kao što je to bio slučaj u Bečkoj operi i Harteri.

Što se dogodi ako publika ne dođe u očekivanom broju u Bečku operu ili, na primjer, Harteru?

Onda se prilagođavamo situaciji. Dolazim iz svijeta dokumentaraca gdje imate stvarnost koju snimate. Snimanje odlične fikcije je ustvari snimanje stvarnosti.

Napiši ovdje što ti misliš o ovoj temi