EVO ZAŠTO

Znate li da vas tjelovježba može udebljati?!

  • Autor: tportal.hr
  • Zadnja izmjena 31.07.2012 07:15
  • Objavljeno 31.07.2012 u 07:15
žena vježbanje višak kilograma dijeta zdravlje

žena vježbanje višak kilograma dijeta zdravlje

Izvor: Guliver/Thinkstock / Autor: Thinkstock

Neka istraživanja pokazuju da se značajan gubitak kilograma ne može postići isključivo uz tjelovježbu te da je u nekim slučajevima tjelovježba čak i odgovorna za dobitak kilograma

Svi znamo da je tjelovježba dobra za naše zdravlje jer topi masno tkivo i jača mišiće. No, što ako vas vježbanje zapravo deblja?!

Neka istraživanja pokazuju da se značajan gubitak kilograma ne može postići isključivo uz tjelovježbu te da je u nekim slučajevima tjelovježba čak i odgovorna za dobitak kilograma! Kako se to zapravo događa? Donosimo vam kratak vodič kako i sami ne biste upali u tu zamku.

Nemojte kompenzirati!

Nema sumnje da vježbanje sagorijeva kalorije, ali jednako tako i povećava apetit. Što više vježbamo, najčešće i sve više jedemo te na taj način zapravo sabotiramo sami sebe u nastojanjima da smršavimo. Kako se ne bi dogodilo potpuno suprotno onome što želimo, kažu stručnjaci, moramo biti svjesni ove pojave. Budite svjesni da ćete osjećati veću glad kad počnete vježbati, ali rješenja ima – više pozornosti posvetite aerobnim vježbama. One će vam pomoći i u smanjivanju apetita.

S hranom oprezno
Nije dobro jesti prije samog treninga ili za vrijeme treninga. Kako ističu stručnjaci, posebno je dobro izbjegavati hranu koja se sastoji od jednostavnih šećera i rafiniranih ugljikohidrata. Umjesto prejedanja, treba pustiti tijelu da uzme zalihe masti. Najbolje je jesti dva do četiri sata prije odlaska u teretanu jer će se tako dogoditi najbolje sagorijevanje masnoća. Vježbanje na relativno prazan želudac također će privremeno oslabjeti vaš apetit tako da ćete jesti manje kada završite tjelovježbu.

Thinkstock

Thinkstock

Izvor: Guliver/Thinkstock / Autor: Thinkstock

Trčanje je sjajan izbor za mršavljenje


Ne energetskim pločicama!
Vrlo je popularno vjerovanje da energetske pločice i sportska pića pridonose većem učinku tjelovježbe. No, prava je istina da takve namirnice obiluju šećerom. Umjesto toga, birajte vodu i zdrave integralne žitarice. No ne zaboravite da je i takve zdrave namirnice važno konzumirati nekoliko sati prije tjelovježbe.

Možda pogrešno vježbate
Mnogi ljudi misle da će smršavjeti čim krenu u teretanu. Činjenica je da mršavljenje ne ide tako lako i jednostavno. Posebno je raširena zabluda da će treniranje na spravama pridonijeti toliko željenoj vitkosti. No prava je istina da se najbolje mršavi uz aerobne vježbe, dakle vožnju bicikla i trčanje. Bilo bi stoga dobro da najviše vremena posvetite upravo takvim vježbama, a manje boravku na spravama.

Dobra motivacija
Iako nije lako smršavjeti, nemojte se obeshrabriti i imajte svoj cilj stalno na vidiku. Prisjetite se i da vježbanje umanjuje prisutnost stresnih hormona u organizmu, a već i to iznimno pridonosi vašem zdravlju. Učinite vježbanje svojim novim stilom života, odnosno kombinirajte ga sa zdravom prehranom. Tako će vas dobri rezultati pratiti zapravo tijekom cijeloga života.

Pregled tjedna bez spama i reklama

Prijavi se na naš newsletter i u svoj inbox primaj tjedni pregled najvažnijih vijesti!

Napiši ovdje što ti misliš o ovoj temi