80. ŽENEVSKI AUTOSALON

Tour de force automobilske industrije na Palexpu

03.03.2010 u 08:00

Bionic
Reading

Neutralni ženevski teren oduvijek je stimulativno djelovao na europske i svjetske proizvođače koji su se redom htjeli dokazati i 'ukrasti' show. Ove godine, Palexpo je disao u znaku elektrona

Svaki proizvođač imao je bar neki oblik hibridnog ili električnog rješenja u serijskom ili barem konceptnom izdanju. Koliko je elektricitet uzeo maha, dovoljno govori podatak da je čak i Ferrari u Ženevi skinuo plahtu s konceptnog hibridnog 599 GTB Fiorana. Moramo priznati da smo prije očekivali vidjeti SUV sa znakom propetog konjića nego oznaku 'opasnost: visoki napon' na poklopcu jednog od njihovih automobila.

Dok se Ferrari tek igra u električnom plićaku, konkurent iz Zuffenhausena odrađuje prve kilometre slobodnim stilom. Porsche nam je u Ženevi pokazao serijsku izvedbu novog Cayennea i mnogo zanimljivije – njegovu hibridnu izvedbu koja obećava impresivne performanse uz nisku potrošnju. Trolitreni V6 benzinac i elektromotor zajedno razvijaju 380 KS te prosječno troše 8,3 litara goriva na stotinu kilometara. Isti sustav naći će se i pod poklopcem nove generacije Touarega koja je također debitirala na autosalonu u Ženevi.

Od automobila koje ćemo tek dočekati u serijskom hibridnom izdanju istaknuli su se Audijev A8 Hybrid i A1 e-tron koncept, model 5 by Peugeot, BMW serije 5 ActiveHybrid i Porsche Spyder 918. Dok hibridni Audi A8 i BMW 5 koriste već standardni sustav paralelnog hibridnog sustava gdje kotače, osim sinergijskog rada dvaju jedinica, može pogoniti i isključivo jedan od motora, te ih to čini bližima serijskoj proizvodnji, pravo iznenađenje bio je spomenuti A1 e-tron. Audijev mališan koristi elektromotor i 12 kWh litij-ionsku bateriju kao osnovnu pogonsku jedinicu te benzinski 250-kubični Wankel kao generator električne energije i sredstvo produžene autonomije.

Priča za sebe je Porscheov automobil koji pomoću V8-ice i čak tri elektromotora obećava dosad neviđene performanse za jedan hibridni automobil – sprint do stotke za samo 3,2 sekunde, maksimalac na 320 km/h , a sve uz kombiniranu potrošnju od svega 3,5 litara goriva na stotinu kilometara!

Dok ćemo se za dolazak ovih čuda moderne tehnologije morati još malo strpjeti, u Ženevi nije manjkalo ni serijskih modela. Honda nam je pokazala hibridnog nasljednika legendarnog CR-X-a – model CR-Z, a jedan od onih koji će zasigurno plijeniti pozornost dolazi iz Lexusa. CT 200h je hibridni kompakt kojim će Japanci nastojati pomrsiti račune konkurenciji u luksuznom europskom C-segmentu koji predvodi BMW sa serijom 1 te Audi i Volvo s modelima A3 i C30. Sličnu stvar Audi će s modelom A1 nastojati napraviti u klasi gradskih mališana gdje posljednjih godina suvereno dominira Mini. Kad smo već kod proizvođača iz Oxforda, Mini bi uskoro mogao postaviti rekord po broju modela građenih na istoj platformi. Posljednji model u nizu je ultrakompaktni SUV Countryman. A on nije i jedini u ovoj klasi koji je pokazao lice u Ženevi – na Palexpu smo dočekali i Volkswagenov CrossPolo, kao i dizajnerski iznimno neobični Nissan Juke

Od MPV-a valja spomenuti Opelovu Merivu koja kao novitet u klasu donosi vrata koja se otvaraju nasuprotno te novu Mazdu5 koju krasi hrabar dizajn. U C-segmentu smo dočekali nasljednicu 147-ice - novu Alfu Romeo Giuliettu te novu generaciju Ford Focusa u hatchback i karavanskom izdanju, a u D-segmentu novi, atraktivni Volvo S60 te Audijev moćni RS5 sa 450 atmosferskih konja iz 4,2-litrenog motora V8.

Ni paprenih kompakata nije manjkalo. Citroen je lansirao ograničenu seriju DS3 RS, Volkswagen Polo GTI, Škoda Fabiju RS, a Fiat Punto Evo Abarth i 500C Abarth

Od najžešćih modela svakako moramo spomenuti Koenigseggovu poslasticu povodom 15. obljetnice postojanja – nasljednika CCX-a Ageru te Lamborghinijev anoreksični Gallardo LP570-4.

Više o najzanimljivijim premijerama i novitetima s autosalona u Ženevi možete saznati iz fotogalerije koju donosimo u nastavku.