u toksičnom STE okruženju?
'Tihi otkazi' ili 'grandiozni odlasci' - u čemu je razlika između ova dva načina davanja otkaza

Izvor: Profimedia / Autor: - / Wavebreak / Profimedia
Jedna od posljedica pandemije su velike promjene na tržištu rada kojim vlada trend u načinu davanja otkaza, piše Forbes. Radi o dva stila, tzv. tihom otkazu i tzv. grandioznom odlasku iz firme.
-
53
ultimativni vodič
Kakvu haljinu odjenuti za posao? Ovo su najljepši modeli kojima je nemoguće pogriješiti
-
83
SAVJETI STRUČNJAKA
Za stil bez greške: Ovo su modni komadi koje svatko treba imati u ormaru, a osigurat će vam pregršt kombinacija za odlazak na posao
-
46
NAJVAŽNIJE LEKCIJE
Neispričana priča o poderanoj majici koja je proslavila Rebeccu Minkoff: Uspjeh ove dizajnerice dokaz je da je moda itekako opak posao
U prvom slučaju, djelatnici firmu napuštaju jedva primjetno, uz malo drame i bez prevelikih posljedica. Njihovi motivi leže u dugotrajnoj emotivnoj separaciji od posla koji obavljaju i nedostatka želje za napretkom.
S druge strane, sve je popularniji trend 'grandioznog odlaska' u kojem djelatnici napuštaju firmu s ponudom od često konkurentskih kompanija koje im nude znatno bolje uvjete i status.
Ipak, oba trenda povezuje isti uzrok. Jeanet Wade, kolumnistica Forbesa i autorica knjige 'The Human Team', ističe kako se radi o nekoj od šest ključnih potreba koje svaki poslodavac treba zadovoljiti kod svojih djelatnika.
Pandemija otkaza koja je pratila pandemiju korona virusa potpuno je normalno ljudsko ponašanje koje proizlazi iz osjećaja nedostatka uvažavanja i povjerenja na radnom mjestu.

Pandemija otkaza pratila je pandemiju korona virusa
Izvor: Profimedia / Autor: Aleksei Isachenko / Panthermedia / Profimedia
Osim navedenog, djelatnicima je iznimno bitno da imaju jasnoću u obavljanju posla, osjećaj da imaju izazovne zadatke kojima pružaju doprinos, potom osjećaj povezanosti s kolegama te međusobnog poštovanja.
U radnom okruženju u kojem nedostaje nešto od navedenog, izgledno je da će dolaziti do negodovanja djelatnika, smanjene volje za radom i općenite disfunkcije u obavljanju zadataka.
Kada tome pridodamo nestabilnu globalnu situaciju u kojoj prevladava osjećaj nesigurnosti, dobivamo spoj koji nerijetko rezultira dramatičnim odlascima djelatnika.
Šest ključnih potreba djelatnika
- jasnoća u zadanim zadacima
- povezanost s kolegama
- osjećaj doprinosa
- osjećaj da je posao izazovan
- povjerenje u radnom okruženju
- uvažavanje
'Vjerujem da ću biti više cijenjen na drugom radnom mjestu', rečenica koju smo toliko puta čuli tijekom proteklih godina iz ustiju visokopozicioniranih radnika koji se nisu osjećali cijenjeno na aktualnom radnom mjestu', piše Wade i dodaje:
'To je dovelo do velikih potresa u mnogim firmama koje su gubile najbolje radnike. A oni su, s druge strane, nerijetko mijenjali karijere, otvarali vlastite firme i start-upove ili se okretali daljnjem doškolovanju.'
'Tako su nastali trendovi 'tihih' i 'grandioznih' odlazaka koji su mogli biti spriječeni da su se poslodavci više trudili zadovoljiti navedene potrebe djelatnika', zaključuje Jeanet Wade u svojoj kolumni za Forbes.