INICIJATIVA RODITELJA I BRITANSKE VLADE

Propisima protiv seksualne komercijalizacije djetinjstva

  • Autor: tportal.hr
  • Zadnja izmjena 07.06.2011 09:00
  • Objavljeno 07.06.2011 u 08:00
tinejdžerice prijateljice

tinejdžerice prijateljice

Izvor: Guliver/Thinkstock / Autor: Thinkstock

Britanski premijer David Cameron podržat će izvješće roditeljske udruge kojim se traži stroža regulacija prodaje, oglašavanja i plasiranja proizvoda i usluga kako bi se djecu u predtinejdžerskoj dobi zaštitilo od seksualnih sadržaja. Erotski časopisi i seksualno sugestivna odjeća morat će se preseliti na najviše police, glazbeni spotovi će dobiti dobni rejting, a TV program s nasilnim i seksualnim sadržajem neće se smjeti prikazivati prije devet sati navečer

Britanski premijer David Cameron podržat će plan kojim će se zabraniti prodaja neprikladne odjeće za predtinejdžerski uzrast (a takvima bi se smatrala djeca do 16 godina) te osigurala zaštita djece od seksualno sugestivnih sadržaja u svim medijima, uključujući i časopise za muškarce koji će se omatati u neprozirni celofan. Trgovci će morati potpisati kodeks po kojem neće smjeti prodavati odjevne predmete za predtinejdžerski uzrast sa seksualno sugestivnim sloganima koje je i sam britanski premijer više puta kritizirao.

Zakonski prijedlog je došao nakon dugoočekivanog izvješća o komercijalizaciji djetinjstva koji je naručio Cameronov kabinet. Preporuke izvješća nazvanog 'Neka djeca budu djeca' uključuju zabranu prikazivanja nasilnog i seksualnog sadržaja prije devet sati navečer, dobni rejting glazbenih spotova na način na koji se to radi s filmovima, a erotski magazini se moraju preseliti na gornje police i biti omatani tamnim celofanom. Predlaže se lansiranje web stranice koja će biti mjesto komunikacije roditelja i državnih regulatornih agencija koje prate rad medija, telekomunikacijskih kompanija i trgovaca. Zatražene su mogućnosti lakšeg blokiranja sadržaja na internetu koji imaju dobnu restrikciju.

Neka djevojčice budu djevojčice

U izvješću koje je pripremila Reg Bailey, izvršna direktorica kršćanske  udruge Mother's 'Union, tvrdi se da su seksualizirana odjeća koja iskorištava rodne stereotipe te proizvodi i usluge za djecu razlog najveće zabrinutosti roditelja.

Kao odgovor na njihove preporuke, očekuje se da će britanski maloprodajni klaster objaviti sljedećeg tjedna novi kodeks kojim će se trgovcima savjetovati da ne prodaju djeci odjeću sa sugestivnim sloganima, crno donje rublje ili grudnjake koji povećavaju grudi te će se također predložiti prodaja pristojnijih kupaćih kostima za predtinejdžersku dob.

Reuters

Reuters

Izvor: Reuters / Autor: Reuters

Roditelji su zabrinuti zbog zvijezda koje sugestivno poziraju
Carrie Longton, suosnivačica udruge Mumsnet, koja je vodila kampanju protiv seksualno sugestivne dječje odjeće, pozdravlja donošenje kodeksa. 'Pokrenuli smo našu akciju 'Neka djevojčice budu djevojčice' kojom smo od trgovačkih lanaca tražili da ne prodaju proizvode koji ističu ili iskorištavaju dječju seksualnost. Sjajno je da je sada cijela industrija, kroz konzorcij britanskih maloprodajnih lanaca, prepoznala svoju odgovornost i izradila vlastite smjernice kojima se potiče odgovornost modne industrije i trgovaca.'

U Izvješću Bailey (nazvanom po inicijatorici kampanje) navodi se da bi se i internetskoj industriji također moralo propisati da 'odlučnije djeluje u razvijanju i proizvodnji učinkovite roditeljske kontrole, te alata provjera i zabrane sadržaja koji imaju dobno ograničenje. Izvješće navodi da bi vlada trebala donijeti zakon obveznog roditeljskog nadzora nad korištenjem interneta, ako se, navodi se, sama industrija dragovoljno u tu akciju ne uključi.

Neki su političari iz redova Laburista tražili da se propisi koji omogućuju roditeljsku kontrolu korištenja sadržaja na internetu donesu što brže, no britanska krovna udruga oglašivača istaknula je da ne postoji mehanizam koji može verificirati dob djeteta, što znači da dijete može lagati o svojoj dobi kad se registrira kao korisnik.

Čišćenje javnog prostora

Izvješće ističe da je opći dojam da su oglašivačka, glazbena i internetska industrija te maloprodaja predugo bili samozadovoljni i mirni, te da trebaju pokazati veću spremnost da surađuju s roditeljima koje uznemiravaju proizvodi i usluge koje te industrije pokušavaju plasirati djeci. 'Živimo u kulturi koja iskorištava seksualnost, a mnogi roditelji drže da takva kultura često nije prikladna za njihovu djecu te ih od toga žele sačuvati,' piše Reg Baily.

U istom se tekstu osuđuju seksualno sugestivne slike i sadržaji oglašeni na javnim mjestima, televiziji, internetu, glazbenim spotovima, časopisima i novinama, pa se poziva na svojevrsno čišćenje javnog prostora koji bi trebao biti više obiteljski intoniran. 'Djeci moramo promijeniti zidne tapete njihovih života', zaključuje izvještaj o kojem se ovih dana u Velikoj Britaniji raspravlja.

Nepoželjna Rihanna
Od Ofcoma, britanskog nadzornog tijela elektroničkih medija, očekuje se da preispita svoje smjernice i uvaži stavove roditelja. Ofcom je odbacio prethodne prigovore da su se u programima kao što je X Factor, a koje su gledali milijuni djece u Velikoj Britaniji, pojavljivale oskudno odjevene zvijezde poput Christine Aguilere i Rihanne, koje su, kažu zabrinuti roditelji, sugestivno pozirale.

U izvješću Bailey traži se lansiranje web stranice koja bi bila mjesto susreta roditelja, regulatora i poslovnog svijeta i na kojoj bi se roditelji mogli žaliti na neprikladne sadržaje, usluge i proizvode.

Pregled tjedna bez spama i reklama

Prijavi se na naš newsletter i u svoj inbox primaj tjedni pregled najvažnijih vijesti!

Napiši ovdje što ti misliš o ovoj temi