ODLAZAK LEGENDE

Preminuo je Giorgio Armani

04.09.2025 u 15:36

Bionic
Reading

Giorgio Armani, talijanski dizajner i jedini vlasnik modnog carstva Armani, preminuo je u 92. godini života

Talijanski modni dizajner Giorgio Armani preminuo je u dobi od 91 godine, objavila je u četvrtak Armani grupa.

Dizajner se kroz desetljeća svoje prakse proslavio kreiranjem tipično talijanske estetike u svojoj odjeći, kao i podizanjem holivudskih crvenih tepiha na novu razinu.

'Il Signor Armani, kako su ga uvijek s poštovanjem i divljenjem nazivali zaposlenici i suradnici, preminuo je mirno, okružen svojim najmilijima', navodi se u priopćenju Armani grupe, koja osnivača opisuje kao 'neumornu pokretačku snagu'.

'U ovoj tvrtki uvijek smo se osjećali kao dio obitelji', navodi se u priopćenju koje je brend izdao u ime njegove obitelji i zaposlenika. 'Danas, s dubokim emocijama, osjećamo prazninu koju je ostavio onaj koji je osnovao i njegvao ovu obitelj s vizijom, strašću i predanošću. Ali upravo je u njegovu duhu da se mi, zaposlenici i članovi obitelji koji smo uvijek radili uz gospodina Armanija, obvezujemo zaštiti onoga što je izgradio i prenošenju njegove tvrtke naprijed u njegovu spomen, s poštovanjem, odgovornošću i ljubavlju.'

Prvi put u 50 godina izostao s revija

U lipnju 2025. godine Armani nije bio nazočan da se pokloni svojoj publici na reviji brenda tijekom milanskog Tjedna muške mode, što je označilo prvi put u njegovoj karijeri da je propustio svoju reviju. U to vrijeme tvrtka je izdala priopćenje da se 'trenutno oporavlja kod kuće' ne navevši specifično njegovo zdravstveno stanje.

U trenutačnom svijetu luksuza, u kojem dominiraju konglomerati poput LVMH-a (vlasnik Louis Vuittona) i Keringa (matična kuća Guccija), Armani je bio jedan od rijetkih dizajnera koji je ostao jedini dioničar svoje tvrtke. Zasad ne postoji očigledan nasljednik Armanijevog poslovanja, koje su analitičari Bloomberg Intelligence-a 2024. godine procijenili na između 8 do 10 milijardi eura (9,3 do 11,7 milijardi dolara).

Nakon medicine - moda

Rođen 1934. godine u sjevernoitalijanskom gradu Piacenzi, nije pokazao profesionalni interes za modu sve do 1957. godine - nakon što je studirao medicinu, a zatim odslužio vojni rok, dobio je posao urednika izloga u povijesnoj robnoj kući La Rinascente u Milanu, što je označilo početak njegove doživotne povezanosti s talijanskim glavnim gradom mode.

Godine 1964. dizajner Nino Cerruti riskirao je s Armanijem, koji je do tada bio kupac u La Rinascente, dajući mu posao dizajniranja muške odjeće. Tu je prvi put naučio o nestrukturiranim sakoima, odijelnim sakoima s uklonjenom tradicionalnom podstavom i krutim podstavljenjem kako bi se naglasilo tijelo, što će kasnije usavršiti i po čemu će postati poznat.

Dok je radio za Cerrutija, Armani je upoznao Sergija Galeottija, arhitekta koji će mu postati životni i poslovni partner. Galeotti je uvjerio Armanija da pokrene vlastiti posao, a njih dvojica kasnije su 1975. godine osnovala brend Giorgio Armani.

Njihova prva kolekcija muške odjeće postigla je uspjeh u SAD-u: prodavala se u Barney's New Yorku 1976. godine, a robna kuća je čak proizvela televizijsku reklamu koja je predstavila Armanija američkim kupcima. Ubrzo je uslijedila kolekcija ženske odjeće koja je predstavila androgini izgled. 'Bio sam prvi koji je omekšao sliku muškaraca i otvrdnuo sliku žena', rekao je kasnije Armani.

Giorgio Armani
  • Giorgio Armani
  • Giorgio Armani
  • Giorgio Armani
  • Giorgio Armani
  • Giorgio Armani
    +3
Giorgio Armani Izvor: EPA / Autor: Daniel Dal Zennaro

Njegovi sakoi privukli su pozornost Hollywooda. Godine 1980. Richard Gere slavno je nosio Armanijev odijel u filmu 'American žigolo', pretvorivši ga u simbol statusa. Ubrzo je odijevanje zvijezda za crveni tepih postalo još jedan oblik oglašavanja za brend. Mnoge najveće zvijezde tog doba: Sophia Loren, Jodie Foster, Sean Connery, Tina Turner i brojne druge zvijezde nosile su njegove kreacije. To je dovelo do žestoke konkurencije s drugim velikim imenom talijanske mode 1980-ih, Giannijem Versaceom, čiji je blještavi stil bio u oštroj suprotnosti s Armanijevim tipično prigušenim izgledom.

Godine 1985. Galeotti je umro od AIDS-a, ostavljajući Armanija kao jedinog dioničara tvrtke. O svom odnosu s Galeottijem, Armani je 2000. godine rekao Vanity Fairu: 'Ljubav je previše reduciran pojam. To je bila velika suučesnost prema životu i ostatku svijeta.'

Izgradio uspješan brend

Tijekom godina Armani je pokrenuo popularnu difuziju liniju Emporio Armani, kao i druge uspješne odvojke poput Armani Jeans, Armani Exchange i brenda za kućni interjer Armani/Casa. Godine 2011. otvorio je ogroman Armani kompleks koji zauzima cijeli blok u centru Milana. Osim što nudi proizvode iz različitih Armani linija, uključujući čokolade, cvijeće, nakit i kozmetiku, također služi kao noćni klub i luksuzni hotel koji je otvorio nakon Armani Hotela Dubai godinu ranije u najvišoj zgradi svijeta, Burj Khalifi.

Ljubitelj košarke

Kao dugogodišnji ljubitelj sporta, Armani je 2008. godine kupio Olimpiu Milano, najuspješniju košarkašku momčad Italije. Zatim je pokrenuo EA7, liniju sportske odjeće nadahnutu brojem dresa ukrajinskog nogometaša Andriya Shevchenko, nekadašnjeg napadača AC Milana. Posuđujući estetiku te linije, nastavio je dizajnirati uniforme talijanske reprezentacije za Olimpijske igre u Londonu 2012., Rio de Janeiru 2016. i Tokiju 2020.

Među Armanijevim brojnim priznanjima su imenovanje velikim časnikom Reda za zasluge Talijanske Republike 2021., jedna od najviših počasti zemlje, i nagrada za životno djelo Vijeća američkih modnih dizajnera. Imenovan je veleposlanikom dobre volje UN-ove agencije za izbjeglice UNHCR-a 2002. godine.