postupna tranzicija

Giorgio Armani potvrdio tko ga i kako nasljeđuje: Predaje palicu bez drame

02.09.2025 u 12:37

Bionic
Reading

Giorgio Armani odlučio je 'predati palicu' bez dram’. Talijanski dizajner i jedini vlasnik modnog carstva Armani, koji je u srpnju ove godine proslavio 91. rođendan, potvrdio je da će ovlasti u kompaniji postupno prebacivati na uži krug, prije svega na Lea Dell’Orca, dugogodišnju desnu ruku i šefa muškog dizajna te na članove obitelji kako bi očuvao kontinuitet kuće i estetike koju je gradio pola stoljeća

U opsežnom razgovoru s Financial Timesom, Giorgio Armani, osnivač i jedini vlasnik grupacije potvrdio je da se plan nasljeđivanja temelji na mirnom, etapnom prijenosu ključnih zadaća ljudima s kojima je godinama gradio estetski i poslovni jezik kuće.

'Moji planovi za nasljeđivanje sastoje se od postupnog prijenosa odgovornosti koje sam oduvijek nosio na one koji su mi najbliži… poput Lea Dell’Orca, članova moje obitelji i cijelog radnog tima', rekao je Armani, naglasivši kako želi ‘organsku smjenu, a ne trenutak puknuća’. Takvo pozicioniranje uklapa se u njegovu dugogodišnju praksu čuvanja neovisnosti brenda i centraliziranog odlučivanja, ali i podjele operativnih tereta unutar čvrsto povezanog kruga suradnika.

Pantaleo (Leo) Dell’Orco, šef muškog dizajna i dugogodišnja desna ruka, istaknut je kao ključni operativni oslonac u sljedećoj fazi, što potvrđuje i recentno jačanje njegove uloge u muškim linijama te u koordinaciji estetske konzistentnosti kroz portfelj brenda. Uloga obitelji, koja je već godinama prisutna u upravljačkoj i vlasničkoj strukturi, ostaje integralna, pri čemu Armani zadržava potpunu vlasničku kontrolu nad grupom, što je rijetkost među globalnim modnim kućama te veličine. Grupa je 2024. ostvarila prihod od 2,3 milijarde eura, dodatno osnažujući tezu da se tranzicija planira s pozicije financijske stabilnosti, a ne potrebe.

Ove godine propustio je svoje revije

Kontekst ovih izjava pojačava činjenica da je Armani, koji je istodobno kreativni direktor i glavni izvršni direktor, ovog ljeta prvi put izostao s pistâ Milana i Pariza zbog lošeg zdravstvenog stanja, što je svakako presedan u karijeri u kojoj, do sada, punih 50 godina nije propuštao vlastite revije. U tom svjetlu, poruka o ‘organskom, etapnom preuzimanju’ ima dvostruku svrhu: smiriti tržište i partnere oko kontinuiteta kreativne vizije te interno postaviti jasan ritam delegiranja odgovornosti bez naglog reza.

Armani je i u prošlosti odbijao jednostavna rješenja poput potpune prodaje strateškom partneru ili izlaska na burzu, preferirajući neovisnost i kontrolu nad estetikom i distribucijom, stoga je najava 'postupne tranzicije' prirodni nastavak njegove dugogodišnje filozofije upravljanja. U industriji u kojoj su brze smjene vlasničkih struktura često dolazile s naglim promjenama identiteta, Armanijev model 'spore, tihe predaje palice' cilja očuvati DNK brenda (čistu liniju, kvalitetne materijale, suzdržanu eleganciju) i jedinstveni operativni tempo koji je kuću učinio sinonimom talijanskog minimalizma.