zdrave navike

Prehranom se itekako može smanjiti razina kolesterola, a ovo voće daleko je najbolji izbor

  • Autor: M.D.
  • Zadnja izmjena 15.01.2022 21:46
  • Objavljeno 15.01.2022 u 21:46
tportal

Izvor: Profimedia / Autor: Astronaut Images / Caia Image / Profimedia

Mnogi čimbenici mogu dovesti do visokog kolesterola u krvi, što pak povećava rizik od razvoja kardiovaskularnih bolesti. U snižavanju kolesterola značajnu ulogu igra zdrava i uravnotežena prehrana pomno odabranim namirnicama. Jabuke su posebno dobar izbor, a ovo voće pomaže u snižavanju razine 'lošeg' kolesterola i očuvanju zdravlja

Visok kolesterol poprilično je čest i ozbiljan zdravstveni problem. Iako su tijelu potrebne određene razine kolesterola za optimalno funkcioniranje, pretjerana količina može dovesti do začepljenja arterija i većeg rizika od srčanih bolesti.

Srećom, zdrava razina kolesterola može se postići prakticiranjem zdravih prehrambenih navika. Međutim ponekad nije baš lako donijeti odluku oko izbora hrane koju je dobro jesti kako bi se razina kolesterola držala na granici.

Jabuke su nabolje voće za snižavanje kolesterola

Postoji velik broj namirnica koje mogu pomoći u održavanju razine kolesterola, a prema istraživanjima, jabuke sadrže sastojak za koji se zna da ima ta svojstva i, prema istraživanjima, najbolje su voće za to.

Jabuka je najbolje voće za snižavanje kolesterola

Jabuka je najbolje voće za snižavanje kolesterola

Izvor: Profimedia / Autor: Dmitriy Melnikov / Panthermedia / Profimedia

Prema Harvard Healthu, postoji mnogo namirnica koje mogu pomoći u snižavanju kolesterola. Tako, naprimjer, zob djeluje blagotvorno zbog visokog sadržaja vlakana, a određene vrste ribe mogu pomoći u tome zbog razine omega-3 masnih kiselina.

No što se to krije u jabukama da tako dobro djeluju na nezdrave, visoke količine kolesterola? Jabuke su jedno od voća s najvećom količinom vlakana, a sadrže specifičnu vrstu topivih vlakana koja se naziva pektin. Prema Mayo Clinic, upravo ta topiva vlakna mogu pomoći u snižavanju razine LDL-a (lipoproteina niske gustoće) smanjenjem količine kolesterola koja se apsorbira u krvotok. Osim toga, istraživanje objavljeno u European Journal of Nutrition pokazalo je da ne samo da pektinska vlakna pomažu u smanjenju kolesterola, već i da je pektin koji se nalazi u jabukama jedna od najboljih tvari za snižavanje kolesterola iz voćnih izvora.

Na drugom mjestu nalazi se avokado

Još jedno voće učinkovito može pomoći u snižavanju kolesterola, a za koje neki možda i ne znaju da je voće. Naime avokado je pun zdravih masti, a prema Harvard Healthu, zdrave masti mogu zamijeniti one nezdrave, što zauzvrat može pomoći u smanjenju razine kolesterola.

Avokado, odmah nakon jabuke, najbolje je voće za snižavanje razine kolesterola

Avokado, odmah nakon jabuke, najbolje je voće za snižavanje razine kolesterola

Izvor: Profimedia / Autor: Afis / Digifoodstock / Profimedia

Ostale namirnice koje snižavaju razinu kolesterola

Zob. Jedan od najlakših načina za snižavanje kolesterola posezanje je za zdjelicom zobenih pahuljica. Pomiješajte ih s bananom i uživajte u vrlo zdravom i ukusnom doručku.

Ječam i druge cjelovite žitarice. Poput zobi i zobenih mekinja, ječam i druge cjelovite žitarice mogu pomoći u smanjenju rizika od srčanih bolesti, uglavnom zbog topivih vlakana koja isporučuju.

Grah. Ova namirnica posebno je bogata topivim vlaknima. Također je tijelu potrebno malo dulje da je probavi, što znači da se nakon obroka osjećate dulje sitima. Uprav je to jedan od razloga zašto je grah vrlo korisna hrana za one koji nastoje smršavjeti.

Orašasti plodovi. Velik broj istraživanja pokazuje da je jedenje badema, oraha, kikirikija i drugih orašastih plodova dobro za srce. Konzumacija oko 50 g orašastih plodova dnevno može malo smanjiti LDL, a orašasti plodovi imaju dodatne hranjive tvari koje štite srce na druge načine.

Orašasti plodovi blagotvorno djeluju na razinu kolesterola, ali i zdravlje srca

Orašasti plodovi blagotvorno djeluju na razinu kolesterola, ali i zdravlje srca

Izvor: Profimedia / Autor: YAY Media AS / Alamy / Alamy / Profimedia

Biljna ulja. Korištenje tekućih biljnih ulja poput uljane repice, suncokreta, šafranike i drugih umjesto maslaca, svinjske masti ili drugih masnoća pomaže u smanjenju LDL-a.

Grožđe, jagode, agrumi. Ovo voće bogato je pektinom, vrstom topivih vlakana koja snižavaju LDL.

Hrana obogaćena sterolima i stanolima. Steroli i stanoli ekstrahirani iz biljaka povećavaju sposobnost tijela da apsorbira kolesterol iz hrane. Dodaju se u različitu hranu, od margarina i granola pločica do soka od naranče i čokolade. Dostupni su i kao suplementi. Uzimanje 2 grama biljnih sterola ili stanola dnevno može smanjiti LDL kolesterol za oko 10 posto.

Masna riba. Konzumiranje ribe dva ili tri puta tjedno može sniziti LDL na dva načina: zamjenom mesa koje sadrži zasićene masti što povećavaju LDL i isporukom omega-3 masti koje snižavaju LDL. Omega-3 mase kiseline smanjuju trigliceride u krvotoku i također štite srce pomažući spriječiti pojavu abnormalnih srčanih ritmova.

Pratite nas na društvenim mrežama:

Pregled tjedna bez spama i reklama

Prijavi se na naš newsletter i u svoj inbox primaj tjedni pregled najvažnijih vijesti!