MIRELA MARIĆ

Pitali smo nutricionisticu kako pametno odraditi kupovinu, ali i kako najbolje rasporediti zalihe: 'Nemojte kao muhe bez glave kupovati sve što vam padne pod ruku'

  • Autor: I. B. T.
  • Zadnja izmjena 13.03.2020 12:29
  • Objavljeno 13.03.2020 u 12:29
tportal

Izvor: tportal.hr / Autor: Matej Grgić

Otkako je priopćeno da broj oboljeljih od koronavirusa raste, unatoč stalnim upozorenjima Kriznog stožera da nema mjesta panici i da će nastaviti normalna opskrba trgovina, građani nezaustavljivo kupuju zalihe hrane pa se u košaricama nalazi i ono što im treba, ali i ono što vjerojatno nikad neće upotrijebiti. Nutricionistica Mirela Marić za tportal savjetuje što i kako kupovati te kako najbolje rasporediti zalihe koje bi vam možda mogle zatrebati nađete li se u samoizolaciji

Svakako je dobro kupiti veću zalihu hrane od uobičajene, kako ne bismo morali učestalo ići u trgovine i na taj način nepotrebno biti u kontaktu s većim brojem ljudi, no to ne znači da treba redom kupovati sve što vidite na policama od straha da više nikada nećete imati za jesti.

Nutricionistica dr. sc. Mirela Marić, voditeljica Centra za regulaciju tjelesne težine u Poliklinici Aviva smatra kako nema mjesta panici jer će se zalihe hrane u trgovinama svakako obnavljati. Ovo nije ratno vrijeme, no kako kaže, 'dobro je adekvatno se pripremiti'.

'Nemojte kao muhe bez glave kupovati sve što vam padne pod ruku. Prilikom kupovine razmišljajte logički - što će osobama koje imaju celijakiju tone brašna kod kuće? Ne kažem da nije dobro imati kilogram, dva brašna kod kuće, ali onda znajte da morate imati i kvasac, jaja, itd. Moj savjet je da u većim količinama kupujete meso koje možete duže vremena čuvati smrznuto u zamrzivaču, a umjesto svježeg povrća možete kupiti smrznuto. Na taj način vam velike količine namirnica neće propasti', poručuje Mirela Marić.

Ugledna nutricionistica ističe kako svježe smrznuto povrće u sebi čuva puno više nutrijenata koji se u svježem povrću s vremenom izgube te daje koristan savjet kako vremenski što bolje rasporediti namirnice tako da u trgovinu ne morate otići barem naredna tri tjedna.

Rasporedite namirnice na način da prvi tjedan jedete, odnosno kuhate svježe namirnice koje imaju kraći rok trajanja.

Rasporedite namirnice na način da prvi tjedan jedete, odnosno kuhate svježe namirnice koje imaju kraći rok trajanja.

Izvor: Ostale fotografije / Autor: NN

'Sve ono što nije brzo kvarljivo poput konzervi graha, tune, tjestenine, riže i slično kupite u većoj količini, a voće, mliječne proizvode i jaja za koje znate da ne mogu dugo trajati dozirajte. Rasporedite namirnice na način da prvi tjedan jedete, odnosno kuhate svježe namirnice koje imaju kraći rok trajanja. Drugi tjedan pripremajte smrznute namirnice kao što su povrće, meso, riba i morski plodovi, a tek trećeg tjedna konzervirane namirnice', predlaže Mirela Marić.

Ukoliko kod kuće imate malu djecu, bilo bi dobro da u većoj količini imate mlijeka u prahu, odnosno dohrane za bebe, a ono što nutricionistica svima jednako preporučuje je uzimanje suplemenata, vitamina i probiotika za brzi oporavak organizma koje možete kupiti u svakoj obližnjoj ljekarni te ispijanje čajeva koji su puno zdraviji od kojekakvih zašećerenih sokova.

'Također je vrlo važno da, osim hrane, kupite sva potrebna higijenska sredstva poput sapuna za ruke, šampona za kosu i gelova za tuširanje, toaletni papir te sredstva za dezinfekciju, jer je održavanje osobne higijene i doma čistim u situacijama epidemije od velike važnosti', poručila je Mirela Marić.

Pregled tjedna bez spama i reklama

Prijavi se na naš newsletter i u svoj inbox primaj tjedni pregled najvažnijih vijesti!