ČUVARI ZDRAVLJA

Ovo su vitamini i minerali koji vam mogu produžiti životni vijek

  • Autor: I. But.
  • Zadnja izmjena 22.10.2018 11:51
  • Objavljeno 19.10.2018 u 13:26
tportal

Izvor: Profimedia / Autor: Profimedia

Znanstveni su pomoću brojnih istraživanja sveli nutrijente na 36 odabranih i ključnih za čovjekovo zdravlje. Moguće ih je pronaći u svemu, od mesa do rezanaca, a prema riječima stručnjaka redovitom konzumacijom baš tih vitamina i minerala moguće je produžiti životni vijek za koju godinu više

'Redovitom konzumacijom odabranih vitamina i minerala moguće je spriječiti razna oboljenja', tvrdi dr. Bruce Ames iz Dječje bolnice u Oaklandu, koji tvrdi kako ljudi pate od deficita ovih ključnih nutrijenata, od vitamina K do selena. Zdravlje dolazi iznutra, stoga je ključno kakve namirnice unosimo u naš organizam, a stručnjaci tvrde kako se upravo u prehrani krije rješenje za sve naše zdravstvene probleme.

36 vitamina i minerala koji pomažu očuvati zdravlje

Vitamin A

Štiti od: sljepoće, određenih vrsta raka, akni i osteoporoze

Nalazi se u: jetri, ribljem ulju, mlijeku, jajima i narančastom povrću poput slatkog krumpira i mrkve

Vitamin B1 (tiamin)

Štiti od: oštećenja živaca, mišića i srca

Nalazi se u: govedini, jetri, orasima, zobi, naranči, svinjetini, jajima, sjemenkama i grašku

Vitamin B2 (riboflavin)

Štiti od: sive mrene, bolesti srca i migrene

Nalazi se u: crvenom mesu, bademima, mliječnim proizvodima, jajima, ribi i zelenom lisnatom povrću (kelj, špinat)

Vitamin B6

Štiti od: bolesti srca, moždanog udara i Alzheimerove bolesti

Nalazi se u: svinjetini, peradi, ribi, kruhu, jajima i povrću

Vitamin B12

Štiti od: anemije

Nalazi se u: životinjskim proizvodima (meso, perad, riba, jaja i mliječni proizvodi) i obogaćenim žitaricama

Biotin

Štiti od: multiple skleroze

Nalazi se u: žumanjcima jajeta, bademima, cvjetači, siru, gljivama, slatkom krumpiru i špinatu

  • +4
  • +1

Namirnice bogate kalcijem

Izvor: Profimedia / Autor: Profimedia

Vitamin C

Štiti od: bolesti srca, osteoporoze, anemije i skorbuta

Nalazi se u: voću i povrću, osobito brokuli, prokulicama, cvjetači i kupusu

Kolin

Štiti od: oštećenja jetre, mozga, mišića i živčanog sustava

Nalzi se u: jetri, lososu, slanutku, jajima i puretini

Vitamin E

Štiti od: kožnih, srčanih i očnih oštećenja

Nalazi se u: biljnim uljima, orasima, sjemenkama i zelenom lisnatom povrću

Folna kiselina

Štiti od: spina bifide u novorođenčadi (ukoliko se uzima u ranoj trudnoći), određenih vrsta karcinoma i anemije

Nalazi se u: zelenom lisnatom povrću, agrumima, grahu i žitaricama

Niacin (vitamin B3)

Štiti od: bolesti srca, oštećenja mozga i artritisa

Nalazi se u: jetri, piletini, tuni, purici, lososu, srdelama, svinjetini i govedini

Vitamin B5 (pantotenat)

Štiti od: ADHD-a, artritisa, alergija, gubitka kose, astme i kolitisa

Nalazi se u: gljivama, ribi, avokadu, jajima, piletini, govedini, svinjetini i sjemenkama suncokreta

Kalcij

Štiti od: oštećenja kostiju, određenih vrsta karcinoma i dijabetesa

Nalazi se u: mliječnim proizvodima, zelenom lisnatom povrću, soji, tofuu, sitnoj ribi kao što su srdele, kruhu od cjelovitog zrna i soji

Klorid

Štiti od: visokog krvnog tlaka i slabe signalizacije živaca

Nalazi se u: soli, algama, raži, rajčici, salati, celeru i maslinama

  • +13
  • +10

Namirnice bogate proteinima

Izvor: Profimedia / Autor: Profimedia

Krom

Štiti od: dijabetesa

Nalazi se u: povrću, cjelovitim žitaricama, govedini, peradi i mliječnim proizvodima

Kobalt

Štiti od: oštećenja živaca

Nalazi se u: ribi, orašastim plodovima, žitaricama i zelenom lisnatom povrću

Bakar

Štiti od: oštećenja živčanih stanica

Nalazi se u: školjkama, cjelovitim žitaricama, grahu, orašastim plodovima, krumpiru, bubrezima i jetri

Jod

Štiti od: oštećenja kostiju i imunološkog poremećaja

Nalazi se u: algama, bakalaru, mliječnim proizvodima, škampima, tuni, jajima i suhim šljivama

Željezo

Štiti od: niske razine kisika u tijelu

Nalazi se u: crvenom mesu, školjkama, špinatu, jetri, leći, sjemenkama bundeve, quinoji i puretini

Molibden

Štiti od: raka jednjaka, bolesti jetre, infekcija i alergija

Nalazi se u: grašku, leći, grahu, orašastim plodovima, soji, mliječnim proizvodima, jajima i cjelovitim žitaricama

Fosfor

Štiti od: artritisa, osteoporoze i kognitivnih poremećaja

Nalazi se u: mlijeku, mesu, grahu, leći i orasima

Kalij

Štiti od: moždanog udara, osteoporoze i bubrežnog kamenca

Nalazi se u: tikvi, slatkom krumpiru, jogurtu i halibutu

  • +11
  • +8

Zdrave namirnice koje su u kombinaciji još moćnije

Izvor: Profimedia / Autor: Profimedia

Natrij

Štiti od: oštećenja mišića i živaca

Nalazi se u: soli i dimljenom i prerađenom mesu

Sumpor

Štiti od: bakterijske infekcije i akni

Nalazi se u: plodovima mora, jajima, jetri, bubrezima, orašastim plodovima i mliječnim proizvodima

Cink

Štiti od: krvarenja, imunološke disfunkcije i problema sa štitnjačom

Nalazi se u: plodovima mora, mesu, peradi, jajima, grahu, leći, orašastim plodovima i sjemenkama

Vitamin K

Štiti od: bolesti srca, osteoporoze i kognitivnih poremećaja

Nalazi se u: peršinu, špinatu, grožđu i jajima

Selen

Štiti od: bolesti srca, Alzheimerove bolesti, moždanog udara i nekih vrsta karcinoma

Nalazi se u: brazilskim oraščićima, sjemenkama suncokreta, piletini, jajima i sardinama

Vitamin D

Štiti od: metaboličkih bolesti kostiju, određenih karcinoma, bolesti srca, dijabetesa i kognitivnih poremećaja

Nalazi se u: sunčevoj svjetlosti i masnoj ribi (losos, srdele, skuša)

Omega-3 masne kiseline

Štiti od: bolesti srca, Alzheimerove bolesti, Parkinsonove bolesti, šizofrenije, bipolarnog poremećaja i depresije

Nalazi se u: masnoj ribi

Magnezij

Štiti od: Karcinoma, osobito karcinoma pluća, bolesti srca i moždanog udara

Nalazi se u: voću, povrću, cjelovitim žitaricama, orasima i sjemenkama

  • +6
  • +3

Namirnice koje pomažu u borbi s tjelesnom težinom

Izvor: Profimedia / Autor: Profimedia

Taurin

Štiti od: bolesti srca, kognitivnih poremećaja, dijabetesa i mitohondrije

Nalazi se u: ribi i morskim plodovima, algama, jajima i tamnom mesu peradi

Ergotionein

Štiti od: bolesti srca i oštećenja mozga i očiju

Nalazi se u: gljivama, mesu, peradi i crvenom grahu

Pirolokinolin kinon

Štiti od: dijabetesa, kognitivnih poremećaja i upala

Nalazi se u: voću i povrću

Kjuin (Queuine)

Štiti od: multiple skleroze, šizofrenije, ADHD-a, autizma i bipolarnog poremećaja

Nalazi se u: rajčici, pšenici, kokosovoj vodi i mliječnim proizvodima

Karotenoidi

Štitite od: slijepoće, kognitivnih poremećaja, bolesti srca, raznih karcinoma, visokog krvnog tlaka, gubitka sluha, upala i oštećenje imunološkog sustava

Nalazi se u: voću i povrću

Pregled tjedna bez spama i reklama

Prijavi se na naš newsletter i u svoj inbox primaj tjedni pregled najvažnijih vijesti!