sezona gripe i viroza

Ove zime važnije je no ikada: Tri odlična načina da svakodnevno jačate imunitet

  • Autor: M.D.
  • Zadnja izmjena 22.11.2021 14:14
  • Objavljeno 22.11.2021 u 12:18
tportal

Izvor: Profimedia / Autor: Hugh Whitaker / Carte Blanche / Profimedia

Uh, samo da se sada ne razbolim – kome nije ova misao posljednjih dana prošla kroz glavu? Bolno grlo, curenje iz nosa i kihanje neodvojivi su dio zime – barem je tako bilo u prošlosti. Zbog poštivanja pravila o distanci, dosljednog pranja ruku i nošenja maske, većina je u posljednje dvije godine uspjela savladati slalom između gripe i viroza. A bilo bi lijepo da tako i ostane, zar ne?

Iako smo dulje vremena uspješno izbjegavali brojne viroze, ali i gripu, situacija se u posljednje vrijeme značajno promijenila: društveni život puno je bogatiji nego prošle godine, broj zaraženih koronavirusom je veći, ali i broj oboljelih od gripe i prehlade. Premda strategije jačanja imunološkog sustava ne mogu spriječiti infekciju koronavirusom, činjenica je da znatno olakšavaju našem tijelu da se bolje nosi s prehladama i drugim infekcijama tijekom hladne sezone.

Premda su kružile priče da se od koronavirusom možete zaštititi snažnim imunološkim sustavom, to nažalost nije tako. Ukratko: hoćete li se zaraziti koronavirusom ili ne, ne ovisi o tome imate li funkcionalan ili oslabljen imunološki sustav, već o tome udišete li aerosol virusa ili ne. Svatko tko udahne virusne aerosole zaražen je i stoga potencijalno zarazan, a to također ne sprječava funkcioniranje imunološkog sustava.

Kako biste se ipak lakše othrvali brojnim virozama koje haraju te ojačali imunitet, posegnite za strategijama koje jačaju imunološku obranu zimi.

tportal

Izvor: Profimedia / Autor: Nina Firsova / Alamy / Alamy / Profimedia

Hranom ojačajte imunološki sustav

U tankom i debelom crijevu nalazi se 70 posto imunoloških stanica, a ondje se odvija gotovo 80 posto svih obrambenih reakcija. Upravo to čini crijeva važnim dijelom imunološkog sustava. Računica je jednostavna: ako su crijeva zdrava, odnosno ako je crijevna flora uravnotežena, bolje ste zaštićeni od raznih bolesti. Imunolozi stoga preporučuju raznoliku, prirodnu prehranu s malo šećera, mesa i životinjskih masti, ali puno vitamina, biljnih vlakana, minerala i dijetalnih vlakana.

tportal

Izvor: Profimedia / Autor: Robert Daly / Caia Image / Profimedia

Vježbajte na svježem zraku

Možda zvuči pomalo banalno, no svakodnevna tjelovježba na svježem zraku, poput polusatne večernje šetnje, već djeluje, pozitivno utječe na obrambene snage organizma, ali i ublažava žarišta upale. Zašto je to tako? Kada je tijelo u pokretu, ono signalizira stanicama da aktivno sudjeluju, optimizira se dioba stanica i prilagođavaju se metabolički procesi. Dodatna prednost fizičke aktivnosti na svježem zraku je oslobađanje hormona serotonina koji djeluje kao svojevrsni prirodni antidepresiv i potiče dobro raspoloženje.

tportal

Izvor: Profimedia / Autor: IAN HOOTON / Sciencephoto / Profimedia

Dovoljno spavajte

Pružajući tijelu dovoljno sati sna, učinit ćete mu istinsku uslugu. Znanstvene studije pokazuju da tijekom spavanja ne samo da se fizička regeneracija odvija punom brzinom, već se povećava i broj prirodnih obrambenih stanica, što je važno za uspješnu borbu protiv bakterija i virusa.

Pratite nas na društvenim mrežama:

Pregled tjedna bez spama i reklama

Prijavi se na naš newsletter i u svoj inbox primaj tjedni pregled najvažnijih vijesti!