RIZICI KRIVIH DIJETA

Oprezno s predblagdanskim mršavljenjem

  • Autor: tportal.hr
  • Zadnja izmjena 15.11.2011 10:19
  • Objavljeno 15.11.2011 u 08:00
žena hrana dijeta višak kilograma mršavljenje

žena hrana dijeta višak kilograma mršavljenje

Izvor: Guliver/Thinkstock / Autor: Thinkstock

Približava se doba godine kada iz ormara izvlačimo najbolje haljine, ali stručnjaci upozoravaju žene da budu razumne pri izboru dijeta koje će im pomoći da se uvuku u svoje svečane haljine za božićne domjenke

Premda posljednja istraživanja pokazuju da dijete s reduciranim ugljikohidratima rijetko daju dalekosežne rezultate, istraživanje provedeno u Velikoj Britaniji pokazuje da ih je isprobalo 38 posto žena. Gotovo polovina ih priznaje da su se u takve poduhvate upustile još u pubertetu, ponekad i sa 13 godina.

Među ispitanicama koje su se podvrgle dijetama potpune ili djelomične redukcije ugljikohidrata u posljednje dvije godine četvrtina priznaje da su dobile neugodan dah iz usta, a još četvrtina da su se lakše umarale.

Ostale neželjene reakcije su: želučane i probavne tegobe, uključujući zatvor, razdražljivost… i uza sve to, neprestan osjećaj gladi. Medicinski nalazi pokazuju da takve dijete mogu biti povezane sa srčanim bolestima te mogu povećati izglede za bolesti krvnog sustava i srčani udar.

'Blagdani se bliže i alarmantno je vidjeti mase ljudi koji iz prehrane izostavljaju važne namirnice', komentira nutricionistica, dr. Sarah Schenker. 'Smanjen unos ugljikohidrata može uzrokovati proces koji se zove ketoza, povećano lučenje ketozina u krv. To ja razlog zašto osjećamo mučnine, zamor, neugodan zadah.'

Oko 12 posto ispitanica koje su se podvrgle dijetama kažu da su vrlo brzo vratile kilograme, a pet posto ih se dodatno udebljalo. Unatoč upozorenjima liječnika, čak 18 posto kaže da bi ponovo išlo na tu dijetu, premda su čule da ugrožavaju zdravlje.

'Ljudi traže brza rješenja, posebno kad se bliži sezona blagdana ili godišnji odmori', komentira dr. Schenker. 'Ali ugljikohidrati nisu sami po sebi loši. Oni su dobar, nemastan izvor energije, posebno integralne žitarice koje daju osjećaj sitosti na dulji rok.'

Thinkstock

Thinkstock

Izvor: Guliver/Thinkstock / Autor: Thinkstock

Ne preskačite doručak – to je najvažniji obrok!

Ipak, za one kojima se žuri, dr. Schenker je za Female First sastavila pet pravila za brzo gubljenje nekoliko kilograma.

Ne preskačite doručak – to je najvažniji obrok, on pokreće vaše tijelo i pomaže da izdržite jutarnje aktivnosti. Odaberite žitarice sa svježim voćem ili integralni tost s maslacem od kikirikija.

Smanjite unos šećera – odolite zašećerenim pićima, kroasanima, keksima… Pijte puno tekućine, jer tekućina vas čini bistrima i usredotočenima. Umjesto slatkih grickalica imajte pri ruci sušeno ili svježe voće.

Ne zaboravite da alkohol ima kalorije – pokušajte izbjeći čašicu. Ako se ipak nađete u prilici u kojoj su iskušenja prevelika, stalno računajte kalorijsku vrijednost svake čaše. Čaša vina ima oko 250 kalorija, a mala votka oko 50.

Svakoga dana jedite tri obroka integralnih žitarica – jela kao što su integralna kaša, integralni kruh i smeđa riža su niskokalorična i sporo oslobađaju energiju, pa osjećaj sitosti dulje traje.

Napunite džepove zdravim grickalicama – čak i kada smo dosljedni u uravnoteženom unošenju voća, povrća, ugljikohidrata i bezmasnih bjelančevina, ponekad upadamo u krize i iskušenja. Tada je važno odoljeti čokoladi i kriški pizze. Dobra zamjena su orašasti plodovi ili sjemenke suncokreta, koji će vam pomoći izdržati do sljedećeg obroka.

Pregled tjedna bez spama i reklama

Prijavi se na naš newsletter i u svoj inbox primaj tjedni pregled najvažnijih vijesti!

Napiši ovdje što ti misliš o ovoj temi