NALIK ROLLS ROYCEU

Nova Opel Meriva - prve fotografije i detalji

05.01.2010 u 13:22

Bionic
Reading

Tržište kompaktnih monovolumena posljednjih godina bilježi stabilan rast pa ne treba čuditi Opelov angažman s Merivom. Nova, druga generacija Merive uskoro stiže na tržište, a Opel nam je premijerno pokazao što možemo očekivati od nje

Novom Merivom Opel je zabio posljednji čavao u lijes kutijastog dizajna i oštrih linija. Sada su tu zaobljene linije te neobično oblikovane staklene površine. Jedno je poprilično sigurno – s maskom po uzoru na Insigniju i dizajnom vrata o kojima ćemo uskoro reći više – Meriva će ponajprije biti odabir mlađih vozača, poglavito onih s prinovom u obitelji.

Što je slično Opel Merivi, Rolls Royce Phantomu i Mazdi RX-8? Nova Meriva prvi je automobil iz Opela koji se okoristio sustavom FlexDoors što omogućava stražnjim vratima da se otvaraju suprotno od prednjih do kuta od gotovo devedeset stupnjeva. Takav sustav zasigurno će značajno olakšati ulaz putnicima na stražnju klupu i, možda mnogo važnije, jednostavnije instaliranje dječje sjedalice i veću sigurnost najmlađih putnika u njoj. U Opelu se pritom hvale da je njihov sustav bolji od Rolls Royceovog ili Mazdinog jer omogućava da se stražnja vrata otvaraju neovisno o prednjima. Istovremeno, zbog sigurnosti i krutosti šasije, unatoč tome što su stražnja vrata ovješena na C-nosaču, zadržan je i B-nosač.

Opel zasad nije objavio fotografije interijera, no Nijemci tvrde da je kabina inspirirana dizajnom i kvalitetom materijala iz Insignije i nove Astre. Meriva se okoristila i sustavom FlexSpace koji olakšava potpuno preklapanje stražnjih sjedala u pod, kao i njihovo varijabilno raspoređivanje ovisno o tome je li prioritet prijevoz putnika ili prtljage.

Novitet je i sustav FlexRail koji će putnicima omogućiti da na svojevrsnu 'tračnicu' koja se proteže središnjom konzolom instaliraju kojekakve komponente.

Meriva je građena na novoj platformi s dužim međuosovinskim razmakom te širim tragom kotača sprijeda i straga. Za pogon će biti zaduženo ukupno šest turbopunjenih dizelskih i benzinskih motora raspona snage od 75 do 140 KS. Očekuje se da će potrošnja, kao i emisija CO2, biti 15 posto niža nego u prethodnice.

Opel Meriva službeno će biti predstavljena za koji mjesec na autosalonu u Ženevi.