'POKAŽITE IM PUT'

Mladi najčešće piju jer žele biti prihvaćeni u društvu

20.09.2012 u 14:03

Bionic
Reading

Potaknuti prošlogodišnjim istraživanjem Ipsos Pulsa koje je ukazalo da 95 posto roditelja želi više informacija i savjeta o prevenciji maloljetničke konzumacije alkohola te da bi im najprihvatljivije mjesto za informiranje o ovom problemu bila škola, edukativna kampanja o prevenciji maloljetničke konzumacije alkohola 'Pokažite im put' gostuje na roditeljskim sastancima u srednjim školama grada Zagreba i Koprivnice

Na roditeljskim sastancima prvih razreda srednjih škola Zagreba i Koprivnice, počelo je predstavljanje projekta Pokažite im put koji roditeljima nudi informacije i savjete o prevenciji maloljetničke konzumacije alkohola.

Jedno takvo gostovanje održano je jučer u srednjoj Tehničkoj školi Ruđera Boškovića u Zagrebu. Okupljenim roditeljima učenika prvih razreda predstavljene su činjenice o problemu maloljetničke konzumacije alkohola te im je podijeljen edukativni priručnik koji sažima sve relevantne informacije o ovom ozbiljnom društvenom problemu: uzrocima, zdravstvenim i zakonskim rizicima, savjetima i smjernicama za roditelje i njihovu djecu.

Stručno izlaganje vodila je autorica priručnika Marija Sučić Vojnović, školska pedagoginja, tijekom kojeg je ukazala na porast trenda konzumacije alkohola među mladima.

'Ako s djetetom ne razgovarate, ono će odgovore na pitanja potražiti izvan obiteljskog doma, a to može biti opasno, jer će dobivene informacije interpretirati na svoj način, neobjektivno i nezrelo. Mladi najčešće piju jer se žele socijalizirati, žele biti prihvaćeni u društvu, a njihova percepcija je da je konzumacija alkoholnih pića uobičajena norma ponašanja među mladima', kazala je M. Sučić Vojnović.

U kampanju se uključio i predsjednik skupštine grada Zagreba Davor Bernardić koji je podržao projekt i naglasio važnost otvorene diskusije o ovom problemu: 'Mnoge roditelje iznenade šokantne činjenice poput one da dvije trećine maloljetnika pije alkohol na mjesečnoj bazi. Danas i roditelji i institucije moraju reagirati prije nego djeca postanu dio statistike. Projekti poput ovog, koji pomažu roditeljima da na vrijeme spriječe problem nudeći stručne informacije i savjete, ključ su uspjeha u zajedničkoj borbi protiv maloljetničke konzumacije alkohola', rekao je.

Ivana Tavra iz tvrtke Carlsberg Croatia istaknula je: 'U Carlsbergu Croatia zastupamo nultu toleranciju prema maloljetničkoj konzumaciji alkohola. No svjesni smo ovog društvenog problema, a pokretanjem kampanje 'Pokažite im put' nastojimo dati svoj doprinos i biti dio rješenja. Stoga smo ove godine kampanju proširili tako da dijeljenjem brošura i gostovanjima u srednjim školama što većem broju roditelja osiguramo stručne savjete kako bismo zajedno ostvarili bolje rezultate u prevenciji maloljetničke konzumacije alkohola.'

Iz perspektive roditelja, ali i vrhunskog sportaša, na problem maloljetničke konzumacija alkohola osvrnuo se i Gordan Kožulj te naglasio da sama kampanja neće imati adekvatan učinak ako se u prevenciju podjednako aktivno ne uključe i roditelji i škola.

Predsjednik zagrebačkog ogranka HŠŠS-a, Gordan Hudovsky rekao je da Hrvatski školski športski savez pored organizacije školskoga sporta, ima za cilj osposobljavanje učenika za odgovoran odnos prema vlastitome zdravlju.

Nositelji kampanje su Hrvatski školski športski savez (HŠŠS) i tvrtka Carlsberg Croatia uz partnersku podršku tvrtke Mercator.