VRHUNSKA KVALITETA

Luksuz za manje od 15 eura: Ovo je najuzbudljiviji beauty brend na svijetu

04.05.2025 u 19:59

Bionic
Reading

U samo tri godine postojanja Byoma je postala jedan od najbrže rastućih brendova za njegu kože na društvenim mrežama, a u svim trgovinama u kojima je prisutna nalazi se među deset najprodavanijih. Iza toga ne krije se samo dobar marketing, već i jasna vizija - vrhunska njega trebala bi biti pristupačna svima

Kada se na tržištu pojavi brend koji obećava iste rezultate u njezi kože kao luksuzni preparati po troznamenkastim ciframa, interes ljubiteljica kozmetike naglo se probudi. A kada zaista omogući takve rezultate, dogodi se bum gotovo neslućenih razmjera.

Vrhunski proizvodi za sitan novac

Brend o kojem govorimo je Byoma, a njegovi serumi, kreme i losioni imaju vrhunske rezultate i mogu se kupiti po cijenama koje su najčešće niže od 20-ak eura. Lansiran prije tek tri godine, u kratkom je roku postao sinonim masstige kozmetike - ona koja spaja luksuz s pristupačnim cijenama.

Trenutak za njegovo stupanje na beauty scenu nije mogao biti bolji. Upravo je pandemija mnogima omogućila da usporeno svakodnevno funkcioniranje zamijene eksperimentiranjem beauty rutinama i otkrivanjem novih, uzbudljivih robnih marki. Globalna istraživanja pokazala su da je više od trećine potrošača 2020. kupilo proizvod potpuno novog brenda, a čak 83 posto njih nastavilo ga je koristiti.

Byoma
  • Byoma
  • Byoma
  • Byoma
  • Byoma
  • Byoma
    +3
Byoma Izvor: Promo fotografije / Autor: Promo

Eksplozivan rast Byome

Podaci govore da je tvrtka već u 2023. godini ostvarila prodaju između 30 i 50 milijuna eura, a predviđanja stručnjaka idu toliko daleko i govore da će ona ove godine iznositi između 300 i 500 milijuna eura.

'Luksuz nije u cijeni'

Marc Elrick došao je na ideju o pokretanju Byome u razgovoru sa suprugom Robom Brittainom. Kako bi ostvarili svoju viziju, surađivali su s vodećim korejskim znanstvenicima, poznatima po pionirskim istraživanjima kožne barijere. Formule su razvijene interno, uz podršku nezavisnih kliničkih ispitivanja.

Iako se temelji na vrhunskoj znanosti, Byoma se izdvaja po pristupačnim cijenama. 'Luksuz nije u cijeni, već učinkovitosti', kaže Elrick. Niti jedan njihov proizvod ne prelazi 40 eura, što je rijetkost u svijetu aktivne njege kože.

Byoma dio uspjeha duguje i tome što je dio veće korporacije. Iza nje stoji Future Beauty Labs s pomalo neočekivanom adresom - u Glasgowu. Grad koji godišnje prosječno zabilježi tek 170 sunčanih dana tako je postao dom kozmetičke kompanije specijalizirane za proizvode - za samotamnjenje.

Tek nakon što su osnovali tri brenda (Tan-Luxe, Isle of Paradise, Tanologist), prvenstveno orijentirana upravo na proizvode koji stvaraju osunčan ten, nastala je Byoma, za koju osnivač Marc Elrick kaže da je ključ uspjeha cijele kompanije.

Naglasak na njegu kožne barijere

'Prije Byome stvorili smo tri brenda i iz temelja promijenili način na koji ljudi razmišljaju o samotamnjenju. Uzeli smo sva ta znanja, osnažili ih i lansirali ono što danas smatram najuzbudljivijim beauty brendom na svijetu', izjavio je osnivač tvrtke za Beauty Independent i pojasnio kako su se istaknuli na tržištu:

'Tajna uspjeha Byome leži u tome što se od samog početka bavi ozbiljnim problemom u svijetu njege kože – sve lošijim zdravljem kožne barijere. Potrošači su bili preplavljeni informacijama, proizvodima i savjetima. Dostupnost proizvoda s vrlo snažnim, klinički potentnim sastojcima, uz trend korištenja pojedinačnih aktivnih sastojaka, doveli su do toga da ljudi kod kuće 'glume kemičare' te pretjeruju s njegom, pilingom i kombinacijama.'

Rezultat ovakvog pristupa? Suhoća, iritacije, osjetljivost kože – i sve veći broj prijavljenih problema. Tome je pridonijelo i širenje dezinformacija putem društvenih mreža, na kojima se samoprozvani stručnjaci za njegu kože, bez stručne pozadine, utrkuju s preporukama, često pogrešnim i štetnim.

Štetne posljedice TikToka

'Primijetio sam i izražen trend kože koja izgleda prečisto, zategnuto i sjajno – što je, zapravo, simptom šireg problema: pretjerano korištenje proizvoda, prekomjerno eksfoliranje i impulzivna kupovina noviteta. Ljudi su, u potrazi za brzim rezultatima, nesvjesno narušavali kožnu barijeru, tražeći kratkoročna rješenja koja su dugoročno činila više štete nego koristi', rekao je Elrick o utjecaju TikToka na potrošače i dodao:

'Upravo zato želio sam stvoriti rješenje koje stvarno djeluje, ali koje je istovremeno dostupno i razumljivo svima.'

Akcije educiranja mlađih generacija

S obzirom na to da je mlada generacija Alfa već sada itekako aktivna na društvenim mrežama, u Byomi su svjesni važnosti toge da se djevojčice koje tek ulaze u pubertet educira o kozmetici i tome zašto, ni u kojem slučaju, ne bi smjele koristiti agresivne retinoide i slične preparate jer ne samo da su posve suvišni, već su u toj dobi i vrlo štetni.

Tako je nastala kampanja MiSKINformed, kojom se ovaj brend pridružio Doveu i Kiehl'su u borbi protiv dezinformacija koje kolaju društvenim mrežama (barem kada je o kozmetici riječ), a naglasak je stavljen na važnost zaštite kožne barijere.

Naime upravo je to u fokusu svih Byominih proizvoda. U suradnji s vodećim dermatolozima, proizvođačima sirovina i laboratorijima, razvili su proizvode koji ciljano djeluju na najčešći uzrok problema: oštećeni mikrobiom kože.

Kvaliteta luksuznog proizvoda, a niske cijene

Posebno zanimljiv potez bila je odluka da se Byoma lansira u masstige segmentu – dakle s kvalitetom i imidžem luksuznog brenda, ali po cijenama koje si može priuštiti širi krug potrošača.

@byoma POV: you’re obsessed with your skincare routine #byoma #skincare #routine ♬ Peekaboo x Paper Planes by Altégo - ALTÉGO

'Da smo pokrenuli Byomu kao naš prvi brend i isključivo online, cijene bi bile tri, četiri ili čak pet puta više. No s godinama iskustva, izgradili smo čvrste odnose s vodećim svjetskim prodavačima koji nas vide kao strateškog partnera za rast i inovacije.'

Zahvaljujući ekonomiji razmjera i partnerskom pristupu, Byoma je uspjela masovno proizvoditi, distribuirati i pritom značajne uštede preusmjeriti na krajnje korisnike. Brend je lansiran u velikom stilu, a publika je odmah prepoznala njegov ozbiljan pristup i znanstvenu podlogu.

'Naš cilj bio je demokratizirati i demistificirati njegu kože, i to ne samo kroz proizvode, već i kroz edukaciju. Potrošači su to prepoznali – i nagradili.'

U središtu filozofije ovog britanskog brenda nalazi se uvjerenje da je zdrava barijera ključ dobrog izgleda i funkcionalnosti kože. Stratum corneum – njezin najgornji sloj – djeluje kao zaštitni štit od vanjskih agresora, a istovremeno čuva vlagu i funkcioniranje stanica kože te je upravo na njemu najveći fokus.

Upravo zato su Byomini proizvodi formulirani uz pomoć kompleksa Tri Ceramide, koji oponaša i obnavlja prirodne lipide kože (ceramide, kolesterol i masne kiseline), čime se osigurava optimalna funkcija i hidratacija.

@byoma no you’re not crazy, we DID launch another eye cream 👀 Check out our Barrier Repair Eye Cream NOWWWWWW🗣️ #byoma #newproductlaunch ♬ delulu - NESYA

Učinkovita i jednostavna njega kože

Istražujući tržište, u Byomi su primijetili da većina brendova stavlja fokus ili na barijeru ili na aktivne sastojke – rijetko na oboje.

'Prepoznali smo prazninu na tržištu i odlučili je ispuniti proizvodima koji objedinjuju oba pristupa – obnavljanje barijere i klinički dokazano učinkovite sastojke', rekao je Elrick.

Brend je u početku bio usmjeren na generaciju Z jer je često nesvjesno oštećivala kožu pogrešnom njegom. No cilj je od početka bio razviti univerzalnu njegu – pristupačnu, dostupnu i prilagođenu svim tipovima kože.

'Danas vidimo da Byomu koriste i dijele članovi različitih generacija obitelji, i to nam je najveće priznanje.'

Byoma smatra da njega kože ne mora biti komplicirana da bi bila učinkovita. Svojim proizvodima žele osnažiti potrošače nudeći im znanje. Na pakiranjima detaljno objašnjavaju svrhu svakog sastojka i mjesto proizvoda unutar jednostavne skincare rutine u pet koraka.

TikTok su iskoristili - maestralno

Važnu ulogu u njihovu uspjehu igraju i društvene mreže, osobito TikTok. Elrick opisuje tu strategiju kao 'trodijelni pristup' – suradnju s plaćenim influencerima, darivanje proizvoda te rad s dermatolozima i skinfluencerima, a oni educiraju o znanosti koja stoji iza brenda.

'Svi su prenosili istu poruku, ali na autentičan način. Nismo pisali scenarije – željeli smo da svaki kreator bude svoj jer samo tako možeš istinski inspirirati i educirati', objasnio je Elrick za The Industry.

Marketinška aktivnost krenula je čim je brend lansiran i stotine kreatora sadržaja dobile su Byomine proizvode. Noelle Cantanaro, voditeljica marketinga u Future Beauty Labsu, ističe da je upravo pristup TikToku bio ključan za rani uspjeh poslovanja.

'Prvu skupinu činili su tzv. noisemakersi influenceri s velikim brojem pratitelja i snažnim utjecajem. Riječ je o tome da, kada oni preporuče proizvod, njihova publika odmah reagira i odlazi u kupnju. Među njima su bili i kreatori izvan tradicionalne beauty sfere, poput lifestyle influencerice Jenne Palek, a ona okuplja više od 547.000 pratitelja', rekla je i Cantanaro i nastavila:

'U drugu skupinu uključeni su dermatolozi, poput dr. Zion Ko s više od 524.000 pratitelja. Njihova je uloga bila objasniti znanstvenu stranu proizvoda – kako funkcionira kožna barijera, koji se sastojci koriste i zašto su učinkoviti.'

@jennapalek Nighttime routine in tulum with @byoma @target #BYOMApartner ♬ original sound - Jenna Palek
@dr.zionko 🎯 Things you need from @target to treat over-exfoliated skin. #iykyk @byoma #BYOMApartner #targetfinds #affordableskincare ♬ original sound - DR. ZION

Treću skupinu činili su tzv. skinfluenceri – kreatori sadržaja koje korisnici svakodnevno prate da bi doznali što je novo, učinkovito i aktualno u svijetu njege kože.

Ukupno je angažirano 28 plaćenih kreatora s različitim razinama dosega – od mikroinfluencera do velikih imena. A oni su zajedno proizveli 82 sadržaja označena hashtagom #ByomaPartner.

Uspjeh kampanje prepoznao je i sam TikTok te je objavio studiju slučaja o Byomi. U razdoblju od veljače do svibnja, brend je prikupio više od 137.000 novih pratitelja, a njihovi su proizvodi rasprodani u trgovinama Targeta diljem SAD-a.

'Ne prodajemo hype, nego rezultate'

'Vjerujemo u edukaciju. Ako možemo učiniti njegu kože jednostavnom, zabavnom i učinkovitom, potrošači će donositi bolje odluke', rekao je osnivač Byome Marc Elrick i dodao:

'Naša misija je jednostavna – učinkovita, znanstveno potkrijepljena njega kože ne bi smjela biti luksuz, već standard. Byoma ne prodaje hype, već rezultate. I to nas izdvaja.'

Do trenutka objave izvještaja Byomin profil na TikToku imao je 181.000 pratitelja, a zvijezda ponude bio je Moisturizing Gel Cream, ostvarivši više od 500.000 dolara prodaje. Još impresivniji podatak jest stopa ponovne kupnje od 28,3 posto – gotovo dvostruko više od prosjeka u kategoriji njege kože.

Kampanja Byome na TikToku donijela im je više od 500.000 klikova na Target.com, čime su prodajni rezultati značajno premašili očekivanja.

Najprodavaniji proizvodi

Byomina linija brzo je stekla vjernu bazu korisnika, a među najprodavanijima su nagrađivani Creamy Jelly Cleanser i već spomenuti Moisturizing Gel Cream. Korištenje luksuznih sastojaka poput hijaluronske kiseline, niacinamida, zelenog čaja i korijena sladića, kombiniranih s njihovim jedinstvenim kompleksom Tri Ceramide, postalo je zaštitni znak brenda.

Creamy Jelly Cleanser, čija je cijena 12 eura, nedavno je osvojio Allure Best of Beauty Award. Učinkovito uklanja nečistoće i šminku bez narušavanja kožne barijere, a sadrži korijen sladića i zeleni čaj za ujednačavanje tena i smirivanje kože.

Dostupan je i 'refil'

U skladu s trendovima održivosti, Byoma je lansirala i refil verzije svojih proizvoda. Ambalaža je izrađena od monomaterijala koji se može reciklirati putem kućnog otpada, a eliminirani su svi nepotrebni elementi pakiranja.

'Svjesni smo utjecaja koji imamo na industriju i okoliš. Svaki dan radimo na boljim i promišljenijim odlukama', ističe osnivač ovog hit brenda.

Moisturizing Gel Cream, po cijeni od 14 eura, lagana je hidratantna krema s niacinamidom i zelenim čajem, a trenutno umiruje i hidratizira kožu, kontrolira višak sebuma i ublažava crvenilo. Oba proizvoda sadrže kompleks Tri Ceramide, Byominu zaštitnu formulu koja obnavlja i jača kožnu barijeru. Ambalaža je šarena i funkcionalna, osmišljena tako da približi vrhunsku njegu širem krugu potrošača.

Što slijedi?

Iako još ne otkrivaju konkretne planove, iz Byome najavljuju širenje – ne samo kada je riječ o proizvodima, već i o utjecaju na svijest o sastojcima i znanosti koja stoji iza kozmetičkih preparata. Ovaj brend dokazao je da njega kože može biti jednostavna, edukativna i dostupna, bez kompromisa po pitanju kvalitete, učinkovitosti i održivosti - a zadovoljni kupci jedva čekaju vidjeti što slijedi.

'Imamo niz novih lansiranja inspiriranih povratnim informacijama naše zajednice. Pripremite se za unaprijeđene klasike koji će vam postati neizostavan dio skincare rutine', najavio je Elrick.

Zovu ih 'prirodni botoks': Ove namirnice usporavaju starenje kože Izvor: Ostale fotografije / Autor: Neven Bučević montaža