OPSEŽNI TEST

Koje su najbolje gume za nadolazeću zimu?

27.09.2013 u 10:28

Bionic
Reading

Premda su niske temperature još uvijek, nadamao se, daleko, HAK je u suradnji s europskim autoklubovima proveo iscrpni test zimskih pneumatika kako bi potrošačima olakšao izbor prilikom kupnje

Prvom klasom guma, 185/60 R15 T, voze se mali gradski automobili poput Fiat Punta, Opel Corse, Peugeota 208, Suzuki Swifta, Škode Fabije, Renault Clija ili pak VW Pola, a većom, 225/45 R17 H, u pravilu prometuju kompakti poput Ford Focusa, Hyundaija i30, Mazde 3, Opel Astre, Toyote Auris ili VW Golfa.

U manjoj dimenziji, 185/60 R15 T, Hrvatski autoklub i partneri ovog su puta okupili 17 kandidata, a većina se kvalitetom smjestila u vrlo preporučljive i preporučljive proizvode.

Iako apsolutni odlikaš s maksimalnih pet zvjezdica ni ovoga puta nije pronađen, rezultatima su stručnjaci bili izuzetno zadovoljni jer je kvaliteta testiranih guma iz godine u godinu sve viša pa je i izbor koji se nudi vozačima sve bolji i zanimljiviji. S četiri zvjezdice ili opisnom ocjenom "vrlo preporučljivo" ove će se zimske sezone moći ponositi čak sedam proizvoda.

Najbolji od najboljih u ovoj se dimenziji pokazao proizvod Continentala koji je od ove sezone dostupan i u ovoj dimenziji. ContiWinterContact TS850 ovog je puta ostavio ukupno najbolji dojam pokazavši izuzetnu ujednačenost u svim testnim kriterijima, ali i pruživši najviše na mokrom, snijegu i ledu, dakle uvjetima na cesti po kakvima se najviše i vozi tijekom zimskih mjeseci. Osim toga, ContiWinterContact TS850 bio je uvjerljiv i u pogledu minimalne buke i izuzetne trajnosti te više no solidan na suhoj cesti i pri utjecaju na potrošnju goriva.

Stepenicu ispod sa samo bodom manje u ukupnom bodovanju našli su se rame uz rame novopredstavljeni Dunlop Winter Response-2, Firestone Winterhawk 3 i Michelin Alpin A4.

Winter Response-2 dominirao je na mokrom i snijegu postigavši u tim kriterijima isti rezultat kao i Continental, a automobil opremljen ovim proizvodom imao je i najnižu potrošnju goriva na testiranju. Ipak, stručnjaci su kod Dunlopa pronašli i jednu zamjerku jer je dizajn gaznog sloja takav da postoji bojazan kako će guma biti montirana u krivom smjeru rotacije pa bi vulkanizeri na taj nedostatak morali posebno obratiti pažnju.

Novi Winterhawk 3 iz Firestona nije pobijedio ni u jednom pojedinačnom kriteriju, no bio je ujednačeno vrlo dobar u svim elementima, dok je posljednji od ovog trojca, Michelinov Alpin A4, pokazao fantastičnu izdržljivost. Svojim će vlasnicima donijeti znatnu uštedu zbog dugog vijeka trajanja jer primjerice automobil opremljen ovom gumom može napraviti više od dvostrukog broja kilometara u odnosu na najgori Falken.

Osim spomenutih, u skupini "vrlo preporučljivih" guma našli su se i Nokian WR D3, Goodyear UltraGrip 8 te Semperit Speed-Grip 2. Nokian je briljirao na suhoj podlozi ostvarivši najkraći put zaustavljanja, Semperit je poput Dunlopa trošio najmanje goriva, dok je Goodyear bio ujednačen u svojoj kvaliteti opravdavši tako status premium proizvoda.

HAK-ov kompletni medijski izvještaj preuzmite ovdje, detaljne rezultate ovdje, a test zimskih guma ovdje