Luksuzni div Kering priprema se za jednu od najvećih transformacija u svojoj povijesti. U internoj bilješci novi izvršni direktor Luca de Meo poručuje zaposlenicima da grupu očekuju rezovi, smanjenje ovisnosti o Gucciju i ambiciozan plan povratka na održiv rast
Kering će svoj povratak na rast morati graditi na snažnom smanjenju oslanjanja na uzdrmani Gucci, dodatnom rezanju mreže trgovina i jačem korištenju sinergija unutar grupe, poručio je Luca de Meo u internoj bilješci koju je vidio Reuters.
Dokument, sažetak opsežnijeg memoranduma pod nazivom 'ReconKering', prvi put detaljnije otkriva de Meovu viziju preokreta cijele grupacije.
Bilješka dolazi manje od mjesec dana nakon što je Kering u poslu vrijednom 4,7 milijardi eura prodao svoj beauty segment L'Oréalu, potezu kojim je osigurao nužnu likvidnost i odlučio se ponovno usredotočiti na osnovni luksuzni modni biznis. Unatoč ambicioznim planovima, ton bilješke ostaje naglašeno prizeman.
'Motiv nas vodi, ali ostajemo ponizni', napisao je de Meo, naglasivši kako mu je cilj da Kering u sljedećih pet do deset godina postane 'nesporni izazivač u luksuzu'.
Gucci u padu, dugovi u porastu
Kering je godinama slovio kao ozbiljan konkurent mnogo većem LVMH-u, no posljednje dvije godine obilježile su ga dvocifrene stope pada prodaje u Gucciju te rast duga zbog akvizicija.
De Meo je zacrtao rok od 18 mjeseci da se svi brendovi grupe vrate na put rasta, dok bi obnova 'vrhunske financijske izvedbe' trebala potrajati oko tri godine.
Kering je u priopćenju potvrdio da je de Meo odmah po stupanju na dužnost u rujnu zaposlenicima predstavio temelje buduće strategije, a cjelovit plan bit će predstavljen investitorima sljedećeg proljeća.
Novi val rezova i korekcija cijena
U bilješci de Meo ističe kako je Kering tijekom protekle godine već zatvorio 55 trgovina, no da će se rezovi morati nastaviti kako bi se mreža prilagodila stvarnim potrebama brendova. Nakon godina neprekidnog podizanja cijena, Kering će morati preispitati vlastite cjenovne razrede i ponudu.
Grupa također mora smanjiti 'pretjeranu ovisnost' o Gucciju i snažnije razvijati druge strateške brendove, među kojima prednjače Saint Laurent, Bottega Veneta i Balenciaga.
Segment nakita i brendovi u pozadini
Segment nakita i dalje kaska za konkurentima poput LVMH-a i Richemonta, a de Meo ističe da se taj dio poslovanja mora snažnije fokusirati na sinergije kako bi napredovao.
Posebno se spominje Brioni, često naveden kao potencijalni kandidat za prodaju, kao i gubitaški Alexander McQueen, kojem bi također mogla slijediti reorganizacija.