IDEJA I UPORNOST

Kako postati uspješna poduzetnica u Hrvatskoj?

  • Autor: Katarina Zorić
  • Zadnja izmjena 15.04.2011 10:58
  • Objavljeno 15.04.2011 u 10:58
žena posao karijera

žena posao karijera

Izvor: Guliver/Thinkstock / Autor: Thinkstock

Za brojne nezaposlene žene, ali i za one koje nisu zadovoljne svojim poslom, poduzetništvo može biti dobar korak naprijed. Uspjeh je, kažu one koje već plove poduzetničkim vodama, rezultat ljubavi, strasti, ali i upornosti

Niste zadovoljne poslom koji radite? Razmišljate o pokretanju vlastitog biznisa, ali vam nedostaje hrabrosti? Nezaposlene ste? Možda će vam biti lakše ako znate da probleme poput vaših imaju i brojne druge žene u Hrvatskoj. Hrvatska gospodarska komora u sklopu projekta Europska mreža žena ambasadorica poduzetništva - EntrepreneurSHEp Croatia želi pomoći upravo takvim ženama – nezaposlenima, onima koje žele promijeniti zanimanje te studenticama koje su pri kraju fakulteta, i to putem ciklusa inspiracijskih seminara.

Thinkstock

Thinkstock

Izvor: Guliver/Thinkstock / Autor: Thinkstock

Ljubav i strast ključni su elementi za uspjeh

'Projektom EntrepreneurSHEp Croatia želimo pridonijeti razvoju potencijala ženskog poduzetništva koje je u Hrvatskoj još uvijek nedovoljno iskorišteno. Žene još uvijek osjećaju nedostatak razumijevanja društvene okoline, kao i nedostatak samopouzdanja kada je riječ o upuštanju u rizik poduzetničkih pothvata i otvaranja vlastitih tvrtki. Mreža ambasadorica ženskog poduzetništva može pomoći u podizanju sposobnosti žena u stvaranju vizije, jačanju samopouzdanja u postavljanju i kreiranju uspješnog poslovanja', istaknula je Irena Spahić iz HGK-a.

Dobra ideja i upornost
Prvi inspiracijski seminar održan je u Zagrebu, a u sklopu njega četiri uspješne žene ispričale su svoju poduzetničke priče. Stvarna ljudska iskustva najbolja su inspiracija, a to se pokazalo i na prvome seminaru. Vlasta Pojatina, vlasnica tvrtke Olival, tako je otkrila kako se na pokretanje biznisa odlučila zbog nezadovoljstva na poslu u ljekarni. 'Sve je bilo u redu, ali nakon nekoliko godina vidjela sam da ne mogu više napredovati i da ne učim ništa novo. Tada sam odlučila pokrenuti svoj posao. Počela sam najprije pripravljati kremu za stopala u svojoj kuhinji, a onda se malo pomalo posao širio. Kada krenete u poduzetništvo, nailazit ćete na poslove koje jednostavno ne znate, ali ne trebate se bojati jer postoje ljudi koji znaju te stvari i takvi ljudi će vam spontano dolaziti', poručila je farmaceutkinja Vlasta Pojatina.

Zanimljivu priču polaznicama prvoga seminara otkrila je i Ivana Nikolić, vlasnica tvrtki INDIGO

plavo i INDIGO komunikacije: 'Meni se poduzetništvo dogodilo, nisam ga planirala. Kroz godine sam naučila mnoge stvari i sada mogu reći da su ključne stvari za uspjeh u poduzetništvu strast, rad, fokusiranje, upornost, ideje, prihvaćanje sebe i nastojanje da budete najbolji u onome što radite. Mi žene moramo biti deset puta bolje od muškaraca da bi nas se prihvatilo.'

Manuela Šola Oršić, vlasnica tvrtke Abrakadabra koja se bavi odnosima s javnošću, u poduzetničke je vode zaplovila sa 25 godina. 'U jednom trenutku nisam znala u kojemu bih smjeru trebala nastaviti svoju karijeru pa sam se odlučila za vlastiti posao. Mislila sam da ću tako biti gospodar svoga vremena, ali pokazalo se da to nije baš tako. U poduzetništvu sigurnost ne postoji, ali ako imate energiju i strast, sve možete jer to je ključ uspjeha', otkrila je mlada poduzetnica.

Poduzetništvo se pokazalo kao dobar odabir i za Ratku Jurković, vlasnicu tvrtke Svan consulting: 'Poduzetništvo je put uspjeha popločan s puno neuspjeha. Najbolja odskočna daska su mi bili svi oni koji su mi govorili da ne mogu ili su mi na bilo koji drugi način podmetali. Čovjek uči na takvim iskustvima. Smatram da je poduzetništvo način na koji možete ostvariti sami sebe, a u svemu je važna strpljivost.'

Prava praksa
Inspiracijski seminari održavat će se i u drugim hrvatskim gradovima. I na njima će govoriti uspješne poslovne žene koje vlastitim iskustvima mogu potaknuti ostale žene da započnu poduzetničku djelatnost i osnuju vlastite tvrtke. Osim toga, projektom Europska mreža žena ambasadorica poduzetništva želi se podići svijest o poduzetništvu žena.

Nakon ciklusa seminara održati će se pet 'follow-up' radionica kojima se educiraju odabrane kandidatkinje za pokretanje vlastite tvrtke te izbor najperspektivnije žene u svakoj regiji kojoj će se pružiti dodatna potpora. Osim toga, tri sudionice imat će mogućnost postati nove ambasadorice koje će nastaviti nadahnjivati druge perspektivne žene poduzetnice i nakon završetka projekta.

Pregled tjedna bez spama i reklama

Prijavi se na naš newsletter i u svoj inbox primaj tjedni pregled najvažnijih vijesti!

Napiši ovdje što ti misliš o ovoj temi